Kolony, kolaps zásobování. Oprava mostů v Lounech děsí řidiče i firmy

  8:11aktualizováno  8:11
Na devět měsíců se zavře cesta přes dva lounské mosty nad tratí a bude se jezdit kyvadlově objížďkou po cestě pro cyklisty. Šoféři budou muset čekat na semaforech. Firmy na trase se bojí potíží se zásobováním i toho, že přijdou o zákazníky.

Dvojmostí v lounské Říční ulici, které je třeba opravit. Benzinová pumpa či strojírenská firma za ním se bojí velkých těžkostí. | foto: jra

Opravu dvojice mostů nad tratí v Říční ulici plánuje na začátek příštího roku lounská radnice. Práce značně zkomplikují život nejen řidičům, ale i podnikům, které mají v této lokalitě svůj provoz.

Fotogalerie

Úplná uzavírka komunikace začne v únoru, potrvá devět měsíců a veškerá doprava bude během té doby odkloněna směrem na Černčice, kyvadlově přes nedávno vystavěnou cyklotrasu Louny -  Vršovice.

Provoz budou řídit semafory a v dopravní špičce tady lze čekat kolony. Podle radnice to je jediná možná varianta. S obavami očekávají opravu mostů například v mycím centru a čerpací stanici MWD.

„Investovali jsme do modernizace mycí linky a obáváme se, že devítiměsíční uzavírka bude pro nás likvidační. Naplánovaná objížďka je dlouhá a kvůli semaforům i časově zdlouhavá,“ zlobí se jednatel společnosti Miloš Vondráček.

“Přijdeme o spoustu zákazníků. Zřejmě budeme muset omezit provoz, což znamená propouštění zaměstnanců. Žádnou finanční kompenzaci přitom nedostaneme,“ dodává.

I další firma ponese následky rekonstrukce

Vypořádat se s dopravními komplikacemi musí i strojírenská firma Legios Loco zabývající se opravou železničních vozů.

„Plánovaná rekonstrukce ovlivní zásobování výroby a příjezd zaměstnanců. Pro zásobování částečně využijeme železnici, avšak padesát procent dodávek materiálu bude nadále dopravováno nákladními vozy po navržené objízdné trase,“ popisuje generální ředitel Petr Vlček.

„Ve spolupráci s městem budeme muset vyřešit provizorní parkování pro zaměstnance v blízkosti podniku,“ doplňuje.

Dvojice více než stoletých mostů nad železniční tratí je ve velmi špatném technickém stavu. Poslední rozsáhlá oprava se uskutečnila před více než 50 lety, kdy z původních mostů zůstaly zachovány jen opěry.

Opravy se dělaly už před pěti lety

Před pěti lety provedli dělníci dílčí opravy, jež spočívaly ve zpevnění konstrukce, což životnost o něco prodloužilo. Ale už to nestačí.

„Mosty již delší dobu vykazují velmi špatný technický stav, přípravné práce pro jejich rekonstrukci trvají už od roku 2016,“ potvrzuje vedoucí odboru správy majetku lounské radnice Blanka Sunkovská, že oprava už je skutečně nutná.

Radnice se přitom podle ní snažila najít jiné řešení, než je úplná uzavírka cesty, ale to se nepodařilo.

Správa železniční dopravní cesty nám nepovolila vybudovat železniční přejezd v tomto místě, i když jiná cesta tudy nevede. Bohužel je uzavírka a objížďka opravdu jedinou možností,“ říká Sunkovská.

Ve výběrovém řízení uspělo sdružení společností Silnice Group Praha a Madas MT Kostelec nad Orlicí, které opravu provede za částku ve výši téměř 35 milionů korun. Veškeré náklady pokryje dotace, kterou město získalo ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Autor:

Nejčtenější

Stát podporuje lenost a zneužívání dávek, říká šéfka ústecké sociálky

Ivana Šťastná, vedoucí sociálního odboru ústeckého magistrátu.

Ministerstvo práce a sociálních věcí chystá nový systém vyplácení sociálních dávek. Návrhy připomínkuje vedoucí...

Děti z tábora na Lounsku otrávila bakterie, která v jídle produkuje jed

Že jíte doma těstoviny celkem často? Na Valentýna vyberte ty ve tvaru srdíček a...

Hygienici objevili ve vzorcích potravin z kuchyně dětského tábora v Žerotíně na Lounsku, kde tři desítky dětí postihly...

Při srážce s autem vykolejil na Lounsku rychlík, škoda je dvacet milionů

Nehoda na přejezdu u Hořetic na Lounsku (16. července 2019)

Na Lounsku vjelo osobní auto před rychlík z Mostu do Plzně. Vážně vypadající nehoda nakonec skončila jen jedním lehkým...

Co může za sesuv na D8? Podle odborníků déšť a nezajištěný zářez

Podle odborníků z Technické univerzity Ostrava se ve svahu objevily trhliny už...

Nezajištěný zářez trasy dálnice ve svahu a silný déšť jsou podle odborníků z Technické univerzity Ostrava hlavními...

Pod lipami v Ústí ležely desítky čmeláků, zřejmě uhynuly vyčerpáním

Čmeláci pod lipami v Ústí zřejmě uhynuli vyčerpáním

Desítky mrtvých čmeláků a včel se v minulých dnech objevily v ulici Sociální péče na sídlišti Severní Terasa v Ústí nad...

Další z rubriky

Ústecká zoo má plán pro udržení chovu slonů, uvažuje o stádu čtyř samců

Ošetřovatel Petr Kiebel se slonicemi Dehli a Kalou ve výběhu ústecké zoo v...

Až čtyři sloní samce by mohla časem chovat ústecká zoologická zahrada. Jejich skupina by měla zastoupit slonici Delhi,...

Není voda, přesto přívoz ve Velkém Březně posadila na břeh velká vlna

Přívoz ve Velkém Březně má dvojí potíže, nejprve přišel o kotevní lano, teď...

Loď na suchu a sezona téměř na odpis. Velké problémy letos provázejí přívoz přes řeku Labe ve Velkém Březně nedaleko...

Unikátní léčba hepatitidy C ušetří peníze i životy, říká ústecký primář

Ilustrační snímek

Zhruba dva a půl roku mohou pacienti nakažení žloutenkou typu C využívat v Ústeckém kraji unikátní léčbu a nové léky....

Najdete na iDNES.cz