Jak se postavit k využívání umělé inteligence (AI) v různých typech závěrečných prací? Mají pedagogové využívání umělé inteligence regulovat, potírat, anebo se naučí se součinností žáků a umělé inteligence spolupracovat?
Proděkanka Michaela Liegertová právě tohle řeší na Přírodovědecké fakultě Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. V souvislosti s problematikou AI podniká fakulta několik kroků. Vytváří například nový Etický kodex pro samostatnou studentskou práci. Liegertová postup fakulty vysvětluje. A hned si vzala na pomoc ChatGPT-4, kterému kladla otázky.
Je důležité mít vyrovnaný životní postoj a najít uspokojení i v osobních vztazích, zájmech a koníčcích. Uvědomte si, že hodnota člověka není dána pouze naší profesní úspěšností, ale také našimi lidskými kvalitami a schopností tvořit vztahy s ostatními.