V Děčíně opravují Labskou princeznu. Největší loď, jakou tahali z vody

  • 0
Výjimečného zákazníka s královským jménem přivítala děčínská loděnice. Na několik týdnů se stala útočištěm pro Elbe Princesse neboli Labskou princeznu, což je téměř 100 metrů dlouhý luxusní výletní parník. Loď tam právě prochází technickou kontrolou a údržbou.

„Jde bezesporu o výjimečnou záležitost. Jedná se o největší osobní loď, jakou jsme u nás kdy vytahovali z vody,“ řekl Pavel Hvězda, ředitel společnosti České loděnice. 

Dostat takové plavidlo na souš nebylo vůbec jednoduché. „Předcházela tomu několikatýdenní příprava,“ podotkl Hvězda.

Dva roky starý kolesový parník má jedinečnou vlastnost – dokáže plout i značně mělkou vodou, což se v jeho „království“ skutečně hodí. Hlavním působištěm je totiž řeka Labe. 

Loď v sezoně jezdí mezi Berlínem a Prahou. Jedna cesta trvá devět dní. Po trase, která vede přes Litoměřice, Drážďany či Magdeburk, pluje během sezony celkem třicetkrát. 

„Vedle toho pak pořádáme ještě vánoční a novoroční jízdy mezi Drážďany a Berlínem,“ přiblížil kapitán Elbe Princesse David Racek.

Plavba tímto parníkem stojí desetitisíce

Jednosměrná jízdenka vyjde na desítky tisíc korun. Zájem je přesto velký. Na palubě už byli například turisté z Nového Zélandu. „Lidi to hodně táhne, protože ta trasa je prostě krásná. Někteří pak chtějí vidět hlavně kolesa parníku,“ poznamenal Racek.

Kapitánem Princezny, která pojme 80 výletníků a přes 20 členů posádky, je od začátku její existence. Znamenalo to pro něj velkou změnu. „Předtím jsem totiž pracoval na nákladních lodích,“ sdělil David Racek.

Plavidlo vlastní francouzská společnost. Postaveno bylo právě ve Francii za 14 milionů eur (zhruba 365 milionů korun). 

Kapitán vysvětlil, proč se místem pro provedení údržby stal zrovna Děčín. „Zdejší loděnici jsem Francouzům doporučil. Má dlouhou tradici. Znám tu také několik lidí a vím tak, že tady je v dobrých rukách,“ uvedl.