„Technologie použité v tunelech už dneska nejsou opravitelné, protože nejsou náhradní díly. Systém už neumí to, co bezpečnostní standardy vyžadují,“ uvedl Jiří Ušák, vedoucí odboru dopravní policie Ústeckého kraje.
Pro veškerou dopravu by se měly kvůli opravám uzavřít tubusy v obou tunelech 1. dubna. „Během týdenní uzávěry odborníci přenesou potřebné technologické prvky do jednoho tubusu. Ten se poté řidičům na tři měsíce otevře. Během této doby bude probíhat generální oprava uzavřeného tubusu,“ popsal Ušák s tím, že poté se znovu oba tunely na týden uzavřou pro veškerou dopravu.
VIDEO: Řidiči na zasněžené D8 riskovali, z kolon se otáčeli do protisměru![]() |
Během tohoto omezení se přenesou technologie z již opravené části. Na další tři měsíce je naplánována oprava druhého tubusu, po jejím dokončení se oba znovu na týden uzavřou. „Ve špičce projede touto oblastí až 70 tisíc aut denně. Je potřeba, aby sem byl provoz minimalizován. Chtěli bychom tranzit odklonit na jiné trasy, jako je D5 nebo D7, abychom tady řešili jen tranzit místní,“ vysvětlil Ušák.
Kompletní oprava zahrnuje kromě výměny technologií také opravu chodníků, žlabů, odvodnění či opravu a sjednocení požárních uzávěrů a vzduchotechniky únikových cest. Odborníci na technologie také vymění dopravní značení, elektronickou požární signalizaci a informační rozhlas. Bude upraven a doplněn systém měření rychlosti včetně systému pro detekci vozidel přepravujících nebezpečné látky a věci. Po dokončení oprav je naplánován provoz s nejvyšší povolenou rychlostí 100 kilometrů v hodině.
„Zahájení stavebních prací předpokládáme začátkem dubna, hotovo by mělo být do října,“ sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Kamila Zahálková s tím, že náklady jsou odhadovány na 744 milionů korun.
V tunelech na D8 se měří, ale pokuty za rychlost nikdo nevybírá![]() |
Objízdné trasy v Krušných horách policie oddělí tak, aby jedním směrem jezdili řidiči z Německa a druhým do Německa. Během oprav tunelů budou objížďky pod neustálým dohledem dopravních policistů.
„Na situaci na D8 bude dohlížet pět hlídek. Služby naplánujeme tak, abychom byli schopni okamžitě reagovat na případné problémy,“ řekl Ušák. „V případě potřeby jsou připraveni dopravním policistům pomoci i kolegové z jiných částí regionu,“ dodal Petr Sytař, náměstek ředitele krajského policejního ředitelství.
Nákladní doprava už ve výše uvedené době nebude moci využívat silnici I/62 z Ústí nad Labem podél Labe na Děčín, protože se v ústecké čtvrti Neštěmice bude opravovat silniční most. V březnu nebo dubnu se také zavře Benešův most přes řeku, který spojuje čtvrti Střekov a centrum krajského města.
Objízdná trasa pro kamiony povede přes Jílové u Děčína, kde se teď staví provizorní most přes potok, protože současný by takovou zátěž neunesl. Hotový bude zřejmě na konci února.
19. listopadu 2020 |