Středa 29. ledna 2020, svátek má Zdislava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 29. ledna 2020 Zdislava

Diskuse k článku

Přizvednutí mostů na Prackovické estakádě je hotové, podle ŘSD bude stabilní

Na úseku dálnice D8 přes geologicky složité České středohoří skončila další fáze prací na zajištění stability dvojice mostů Prackovické estakády. Úprava nosné konstrukce obou mostů za 20 milionů korun by měla být zároveň posledním výrazným zásahem do stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O49n68d44ř85e96j 77H45a57v90r57á83n57e67k 2551308637274

Autor článku to napsal špatně. Pokud vím, ŘSD uvádí, že po D8 projede za den okolo 27.000 aut, což je zhruba 30 mil aut za 3 roky. A nezanedbatelné na stav a údržbu je, že je z toho 25% nákladních

0/0
27.11.2019 9:42

E17v48a 64D75o10p16i23t58o19v52á 4462197942959

Před mostaři klobouk dolů. Náročná práce ve všech směrech. Přesto tu máme špičky. Hlava mi nebere, že to chce někdo vůbec dělat. Ještě víc takových diskuzí a nebude to chtít dělat už vůbec nikdo

0/0
27.11.2019 9:37

P43e42t59r 80H47o45l42á85s29e94k 2203909

Ale tady přece nikdo na žádné oslavy pasivně nečeká. Aniž by to bylo nezbytné a hasil se průšvih, testovali silničáři před rokem stabilizaci podloží prostřednictvím pryskyřičných injektáží. Díky tomu bude podloží zase stabilnější a most bude mít delší životnost

+1/0
27.11.2019 9:33

F50i98l36i21p 32H16e97j85d34u12k 6735113900

Já oceňuji, že to silničáři řeší efektivně, rychle, bez výmluv, zda za to může čas, lom nebo kačer Donald. V rámci D8 je složité podloží, které pracuje v čase, tomu se nedá zcela vyhnout

0/0
27.11.2019 9:20

A59d91a49m 86H81r48n24č58i97ř12í19k 1327231441438

288 milionů aut? Není to nějak moc? To by byla nejvytíženější dálnice v ČR.

+3/0
26.11.2019 13:59

M32a96t57ě23j 76K73o93n90v51a20l65i21n17a 8319945523

No myslím, že jim tam utekla desetinná čárka... :-)

0/0
26.11.2019 14:07

J81i66n41d59ř62i92c71h 70Š95k18o80p28e84k 4905771980195

Klid, pohne se za čas znovu

+1/0
26.11.2019 13:23

P50e72t57r 38V78o19b49o49ř35i37l 5799607538715

Já bych s oslavama počkal až bude chvíli pořádně pršet, poslední roky bylo celkem sucho...

+3/0
26.11.2019 13:08

P75a41v70e59l 68K29h72a71i35l 2878759932908

Další díl nekonečného seriálu ... ;-D

+5/0
26.11.2019 12:40

E81r26i90k 41L68e92v63i77n51s84k12ý 8421414133785

Za tu dobu a peníze mohli mít tunel od Lovosic až k Ústí.

+5/−1
26.11.2019 12:38

R11o49m98a94n 64Š46e31n58k64e28ř16í72k 1302745784659

Jasně... ten kratší 5km tunel co navrhovali ekologové by jednak stál asi 5mld Kč postavit, a jednak postavením tunelu to nekončí. Toto bohužel většina veřejnosti řvoucí stavějte tunely nějak ignoruje. Z normových tabulek (běžně dostupných na webu) vyplývá, že údržba + provoz 1m tunelové trouby stojí 25-50 Kč/den (dle technologií, zda je to dálniční/silniční atd). Takže údržba by stála (počítám max hodnotu) 50x365x10000m = nějakých 180 milionu Kč/rok. Když to shrnu a expresivně přeženu, tak estakáda za pár stovek milionů nalitých v betonu může klidně co chvíli "spadnout", a postavit ji znova a znovu bude levnější než svítit v tunelu. Když to vezmu, že úsek je v provozu 2, (3?) roky, za tu dobu by se prosvítilo a proúdržbovalo v dlouhém tunelu cca 360 (540) Milionů Kč. Stejné peníze se vrazily do stabilizaci estakády a doufejme že vydrží už napořád.

+2/0
26.11.2019 13:55

J56a62k28u18b 79Š42a73f11a19n67d68a 7435987661791

Jenže ono je třeba říct i B. Z jiných (vlastně i těch stejných) zase vyplývá, že normy ČR jsou o dost přísnější než vůbec požaduje EU (zase?) a tak tedy stoupá cena ne jen za zhotovení tunelu ale (a to je hlavní) za jeho údržbu. Protože na údržbě tunelu jsou nejnákladnější právě věci kolem technického zabezpečení. Kvůli různým zárukám a know how musí tuto údržbu dělat externí specializovaná firma.

Svícení v tunelu zrovna moc drahé není. U Blanky se uvádí, že stojí 4M z celkových provozních nákladů 20M. A to tam pokud vím nejsou ani LED světla, spotřeba by tedy mohla i klesnout.

Osobně si myslím, že tato estakáda nás bude stát ještě hodně peněz.

0/0
27.11.2019 7:51

P66e79t72r 75F70e51i54g44l 5358623200272

Stavba je to krásná...výhled (obvzlášť ve směru na UL) je impozantní, ale ty problémy s tím...:-/

0/0
26.11.2019 12:33

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Najdete na iDNES.cz