„Stavba trvala od září 2019. Předtím silnice nesplňovala plynulost ani bezpečnost provozu. V roce 2009 se na ní stala tragická nehoda, při níž zemřelo osm lidí,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.
S ohledem na délku úseku na něm není potřeba mít dálniční známku.
Výstavba úseku byla spolufinancovaná více než půl miliardou korun z evropských fondů.
Dálnice D7 má v budoucnu spojit Prahu s Německem přes Chomutov.
V současnosti se staví na trase u Loun, kde bude zkapacitněn stávající obchvat. Hotovo má být v roce 2023.
ŘSD se také připravuje na zahájení zkapacitnění obchvatu Chlumčan. Zakázku získala společnost Metrostav Infrastructure, která trasu postaví za 1,179 milionu korun (bez DPH).
„Jeden z neúspěšných uchazečů podal námitku proti výběrovému řízení. Vypořádat se s ní chceme ještě do konce roku. Pokud se uchazeč neobrátí na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, chceme stavbu zahájit na začátku příštího roku,“ zmínil Mátl.
V Ústeckém kraji chybí dodělat ještě úsek kolem Postoloprt, který je technicky nejnáročnější. Připravuje se také realizace tří úseků ve Středočeském kraji.
Celá dálnice má být podle současného harmonogramu hotová nejpozději v roce 2028.