Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D54a74n53i42e36l 15D83r17n79e61c 6961769806832

Ona by nebyla levná ani údržba těch delších tunelů, 1 km jedné tunelové trouby stojí cca 10 000 000 Kč/rok, stavební cena je pak cca 1 mld. Kč/km tubusu.

Takže dvoutubusový 13 km dlouhý tunel navrhovaný aktivisty by stál cca 26 mld. Kč a jeho provoz pak ročně až 260 000 000 Kč

Tubel Kubačka délky 4 km by stál 8 mld. Kč a provoz pak 80 000 000 Kč/rok.

Stávající tunely mají délku v součtu cca 1 km, jejich stavba tedy mohla stát kolem 2 mld. Kč a provozní náklady pak mohou být cca 20 000 000 Kč/rok.

Je nutné podotknout, že při stavbě delších tunelů by se naopak ušetřilo na mostech a dalších povrchových stavbách a trasa by byla kratší, tyto stavby jsou ale levnější.

U stávající trasy je problém především ve způsobu realizace, kdyby byla stavěna v zajištěném zářezu apod. pak by k žádnému sesuvu nedošlo a všechno by fungovalo. Kdyby tedy bylo všechno řešeno tak, jak mělo být, byla by stavba dost možná hotová dříve než varianta s tunelem Kubačka, v současné situaci je to ale diskutabilní. Co se týká ceny, tak tam je to podle mého také diskutabilní a takhle od počítače si to netroufám posoudit, každopádně podle mého nelze jednoznačně říct, že by byla varianta s tunelem v současné situaci výhodnější nebo ne. Při dodržení správného postupu by stávající varianta mohla být o něco výhodnější, ale ruku do ohně za to nedám. Troufám si ale tvrdit, že 13km tunel by byl po všech stránkách dražší.

Jinak ještě doplním, že nelze porovnávat odhad ceny starý 20 let s dněšní skutečnou cenou bez zohlednění inflace, indexace, rizik a míry podrobnosti projektu.

Zdroj provozních nákladů: https://www.asb-portal.cz/stavebnictvi/inzenyrske-stavby/tunely/minimalizace-nakladu-na-provoz-udrzbu-a-obnovu-dalnicnich-tunelu

+3/0
doporučit
6.9.2019 17:42

Š25t29ě21p77á26n 85D15o30l28e12ž26a10l 2576821525162

Antonín Prachař asi těžko odmítal toto řešení v 90. letech, když byl ministrem v roce 2014.

+3/0
doporučit
6.9.2019 14:07

M77i76l71a15n 63P87r12o75u43z86a 6912864748657

Já na to mám, to si vyskočím, to si poskočím.

+1/0
doporučit
6.9.2019 15:22

P54a23v61e90l 57S64i41t52a63ř 6907621343565

Tvl to je tunel na prachy... dokonalý. věděli už předem, že to bude průšvih i přesto to postavili a teď budou každej rok kasírovat prachy za "monitorování nestabilního podloží"... jak říkám: dokonalej tunel.

+1/0
doporučit
6.9.2019 15:03

T50o25m35á57š 10L64e73t82a30v15k74a 3304369278

Co? Dyť je to v cajku ne? Se dušoval ten Ťok. Aha on už tam není.

+1/−1
doporučit
6.9.2019 15:59

L44a44d39i93s27l55a62v 56K13v48a65s34n86i73č34k22a 1793527393415

Až by se sesunul svah i s tím tunelem. To bych chtěl slyšet ta zde tak populární tunelovací moudra a rady.

+1/−3
doporučit
6.9.2019 14:45

Premium

Gott šel měsíc před smrtí do Archivu bezpečnostních složek. Měl čisté svědomí, říká Špátová

Ten titulek musím hned opravit, protože Olga Špátová s Karlem Gottem prožila vlastně roky dva. Už před deseti lety, k...

Premium

Audioknížka o životě Jeana-Paula Belmonda, vyprávěná Jiřím Krampolem. Zcela zdarma

Jiří Krampol daboval Belmonda ve 28 filmech a jeho hlas je tak s tímto hercem téměř neoddělitelně spojen. Stylově tedy...

Premium

Kdo létá, ničí planetu. Greta probouzí výčitky v mladé generaci

Letadla vyšla z módy, zatěžují prý klima. Když měla mladá aktivistka Greta Thunberg mluvit v OSN, do Ameriky radši...

Najdete na iDNES.cz