Chlumečtí zastupitelé dali už loni starostce zmocnění k podání kasační stížnosti. „Lhůta pro podání stížnosti uplynula ještě před konáním dnešního zastupitelstva. Protože jsem zmocnění měla, mohli jsme stížnost zavčasu podat,“ řekla starostka.
Chlumec se podle Srnkové nedokáže smířit s tvrzením krajského soudu, že stavba nebude mít na město vliv. „Tím, že se nezkoumala realizovatelnost projektu, myslíme si, že není možné toto posoudit,“ uvedla.
Železničáři v Chlumci nyní chystají orientační geologický průzkum a postup prací, provádí se několik hloubkových vrtů a řešit se bude monitoring spodních vod. Územím povede Krušnohorský tunel, soud neshledal, že by tunel město neúnosně zatížil.
Příprava rychlodráhy do Drážďan může pokračovat, soud zamítl žaloby obcí![]() |
Obce chtěly docílit zrušení rozhodnutí krajských zastupitelů o aktualizaci zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, tedy krajské obdoby územního plánu. Argumentovaly zasahováním do vlastnických práv, nerealizovatelností vybrané trasy nebo tím, že podle nich nejde o rychlodráhu, ale pouze o další trať, protože v některých místech nebude dosahovat požadované rychlosti.
Hrobce ještě písemně rozsudek s odůvodněním nedostaly. „Po doručení se poradíme a podáme kasační stížnost,“ uvedla Kateřina Hlaváčová (nez.), která je nespokojena s postupem Správy železnic. „Mají projekt hotový a nejsou ochotni k žádné debatě, podařilo se nám pouze dohodnout posunutí trasy o kousek polní cesty,“ řekla starostka.
Změnu přístupu k obcím pociťuje ve vedení kraje. „Konečně máme pocit, že na kraji někoho naše problémy zajímají,“ uvedla.
Soudce Martin Jakub Brus ve věci žaloby Hrobců a dalších 11 obcí na Litoměřicku při vyhlášení rozsudku uvedl, že návrh na zrušení opatření obecné povahy není žalobou ve veřejném zájmu, musí se prokázat zásah do práv navrhovatelů. Aktualizace byla podle soudu dostatečně odůvodněna. Úkol vymezit koridor pro trasu rychlodráhy byl podle soudu splněn.
„Máme za to, že bylo cílem, aby koridor umožnil propojení Ústí nad Labem způsobem, který byl v aktualizaci zvolen. Koridor územní rezervy naproti tomu nebylo možné použít,“ uvedl Brus.
Správa železnic předpokládá, že v terénu bude pracovat na Podřipsku od roku 2028 a stejně tak u Krušnohorského tunelu. Se zprovozněním Krušnohorského tunelu se počítá v roce 2039, po celé trati vlaky pojedou podle dřívějších informací Správy železnic v roce 2045.