„Mrzelo nás, že na výstavy dnes nikdo nechodí, zatímco na koncertech je plno. Když se ale bude koncert odehrávat v galerii, tak budou lidé zároveň nenásilně i na návštěvě výstavy,“ přibližuje zrod Cargo Gallery jeden z jejích zakladatelů Květoslav Vršovský.
Setkání s vyřazenou lodí určenou k sešrotování bylo podle něj osudové. Původní záměr přebudovat ji co nejlaciněji v punkový prostor ale vzal brzy za své.
„Jakmile se opravy týkají leteckého či lodního průmyslu, ceny jsou trojnásobné. Přestavbu jsme nakonec zvládli jen díky dotacím EU a sponzorům,“ dodává Vršecký.
Letos na jaře loď začala brázdit Vltavu a Labe mezi Prahou a Drážďany a v každém kotvišti nabízí zajímavý kulturní program. „Nechceme být ale plovoucí cirkus a vozit lidem zábavu. Máme představu, že jim pouze nabídneme prostor a lidé z daného města si vytvoří program sami,“ podotýká fotograf.
Tuto koncepci se zatím podařilo naplnit v Drážďanech a také v Ústí nad Labem, kde bude Niké kotvit poslední týden v listopadu. V ostatních městech je sice celodenně otevřená lodní kavárna, program se však na palubě koná jen o víkendu nebo při zvláštních příležitostech, jakou je právě středeční ukončení turistické sezony v Litoměřicích.