Lepší povrch získají úseky, které již nevyhovují normám automobilových a motocyklových federací. Velký okruh měří 4,2 kilometru, obnoveno bude celkem 2,4 kilometru.
„Naposledy se v inkriminovaných úsecích měnil asfalt v dubnu 2008, v šikaně po cílové rovince pak v roce 2005. Ale přímo na cílové rovince se měnil naposledy v roce 1996, tam není vystavován tak extrémní zátěži jako třeba v zatáčkách,“ uvedl mluvčí Autodromu Most Jan Foukal.
Pro závodní okruh se používá specifický asfalt, jenž musí například vyhovět podmínce rovnosti povrchu, ta stanovuje přípustnou odchylku pouhý jeden milimetr na čtyři metry asfaltového koberce.
Jiné než u asfaltů používaných na běžné komunikace je i složení směsi. Kamenivo ve směsi pro závodní okruh musí být méně ohladitelné, aby byl asfalt drsnější a neklouzal.
Práce na novém asfaltovém koberci by měly skončit v březnu příštího roku.
„Navíc na přelomu let 2018 a 2019 autodrom plánuje i vybudování nové splaškové kanalizace, která nahradí 30 let staré septiky a jímky,“ doplnil Foukal s tím, že obě investice si vyžádají zhruba 28 milionů korun.