Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pravidla registrace

1. Úvodní ustanovení a provozovatelé. Registrací na této stránce získáte jako registrovaný uživatel možnost přidávat komentáře a případně využívat další služby (dále také souhrnně jen „služba“) na stránkách www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.ocko.tv, www.expres.cz, www.neviditelnypes.cz. Pro všechny tyto stránky slouží jednotná registrace, kterou pro všechny tyto stránky a jejich provozovatele zajišťuje společnost MAFRA, a.s. se sídlem Karla Engliše 519/11, Praha 5, IČO: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328, která je také sama provozovatelem stránek www.idnes.cz, www.lidovky.cz, www.expres.cz.

Provozovatelem stránky www.ocko.tv je Stanice O, a.s., se sídlem Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 26509911, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 7531.

Provozovatelem stránky www.expres.cz je MAFRA, a.s., se sídlem Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328.

Provozovatelem stránky www.neviditelnypes.cz je společnost O.Neff,s.r.o. se sídlem Praha 5, U Mrázovky 1, IČ: 65414985, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 44979.

Všechny výše uvedené společnosti nebo ty z nich, u nichž to bude v daném kontextu relevantní, budou dále označovány také dohromady jako „provozovatelé“.

2. Provozovatel registračního rozhraní. Samotnou registrací získá přístup k Vašim registračním údajům pouze společnost MAFRA, a.s., která zajišťuje provoz celého registračního rozhraní. Až v okamžiku, kdy v rámci rozhraní požádáte o možnost zadávat komentáře (či využívat jiné služby) na jiných stránkách, jež nejsou přímo provozovány MAFRA, a.s., budou Vaše údaje zpřístupněny i těmto ostatním provozovatelům a navážete s nimi přímý smluvní vztah, který se bude řídit těmito pravidly a dále zvláštními podmínkami pro každou takovou službu stanovenými jejím provozovatelem. MAFRA, a.s. však i nadále bude spravovat samotné registrační rozhraní.

3. Ukončení registrace uživatelem. Vaši registraci můžete v případě, kdy nevyužíváte placených služeb, kdykoliv ukončit přímo v jejím rozhraní nebo zasláním žádosti na níže uvedené kontakty. V takovém případě bude Vaše registrace zrušena bez zbytečného odkladu poté, kdy MAFRA, a.s. obdrží Vaši žádost. V případě, kdy budete v rámci registrace využívat placených služeb některého provozovatele spojených s registrací, můžete registraci zrušit až po ukončení takovýchto placených služeb (registrace je předpokladem pro využívání s ní spojených placených služeb výše uvedených internetových stránek MAFRA, a.s. a Stanice O, a.s., tzn. dokud budete využívat takových placených služeb, je nutné registraci zachovat).

4. Ukončení registrace ze strany MAFRA, a.s. Vaši registraci může MAFRA, a.s. v případě, kdy nevyužíváte placených služeb, kdykoliv ukončit či omezit. V takovém případě budete upozorněni alespoň 5 dní předem na ukončení registrace vhodným způsobem, obvykle e-mailem na Vaši registrační e-mailovou adresu či zprávou v rozhraní služby. V případě ukončení z důvodu porušení podmínek služby či zákonných předpisů může být poskytování služeb ukončeno okamžitě, podrobnosti jsou uvedeny v příloze č. 1. V případě, kdy budete využívat placených služeb, může být Vaše registrace zrušena po ukončení takovýchto placených služeb (registrace je předpokladem pro využívání placených služeb), mohou Vám však být v případě porušení znepřístupněny některé funkčnosti (např. komentáře).

5. Omezení a zrušení služby. Bez ohledu na výše uvedené může být kdykoliv z jakéhokoliv důvodu (zejména porušení podmínek služby, zrušení příslušné služby, změně podnikatelského záměru provozovatele příslušné služby apod.) jakákoliv bezúplatně poskytnutá služba jednotlivého provozovatele omezena, zrušena bez náhrady či Vám do ní odmítnut přístup. Pravidla pro placené služby jsou součástí jejich podmínek.

6. Odstraňování příspěvků. Upozorňujeme, že již uveřejněné příspěvky nejsou samotným zrušením registrace automaticky odstraněny, o toto smazání je třeba příslušného provozovatele zvlášť požádat (tato žádost bude posouzena podle pravidel jednotlivých služeb).

V případě požadavku na vymazání Vašich příspěvků zveřejněných na stránkách provozovatele kontaktujte prosím administrátory jednotlivých stránek nebo v případě MAFRA, a.s. náš tým zabývající se ochranou osobních údajů. Podrobnosti o nakládání s Vašimi osobními údaji ze strany MAFRA, a.s., po zrušení registrace naleznete zde. Pro Stanici O, a.s. prosím použijte tyto kontakty a pro O.Neff, s.r.o. tyto kontakty.

7. Zpoplatnění registrace. Registrace samotná není zpoplatněna. Stejně tak některé služby v rámci registrace přístupné nejsou zpoplatněny. Při aktivaci zpoplatněných služeb budete na jejich zpoplatnění upozorněni (a pro takové služby mohou platit zvláštní podmínky užívání). Pro užívání zpoplatněných služeb MAFRA, a.s., platí zvláštní Všeobecné obchodní podmínky služby iDNES Premium, které se použijí i na případné čerpání těchto služeb v rámci bezúplatného zkušebního období.

8. Odmítnutí registrace. MAFRA, a.s. si vyhrazuje právo registraci uživatele odmítnout z jakéhokoliv důvodu.

K odmítnutí registrace může dojít zejména u osob, které:

a) dříve podstatným způsobem či opakovaně porušily podmínky služby,
b) u nichž hrozí obava, že by službu využívaly k porušování právních předpisů či podmínek služby,
c) jsou vůči dotčenému provozovateli v prodlení s úhradou finančních částek, nebo byli v prodlení v posledních 24 měsících,
d) jsou v konkurenčním vztahu k provozovateli,
e) jim byla ze strany provozovatele ukončena jakákoliv jeho služba pro porušení jejích podmínek či zákona, anebo
f) z dalších důležitých důvodů.

9. Povinně vyžadované údaje. Při registraci vyžaduje MAFRA, a.s. jméno a příjmení uživatele a další údaje označené v registračním formuláři jako povinné, bez jejich poskytnutí není možné registraci dokončit. Uživatel je povinen sdělovat údaje pravdivě a úplně a udržovat svoje údaje v rámci registrace aktuální.

10. Unikátní hesla. Provozovatelé důrazně doporučují zadat při registraci unikátní heslo odlišné od Vašich jiných hesel a to v délce nejméně 10 znaků zahrnující velká i malá písmena a čísla; je doporučeno do hesel zahrnout i zvláštní znaky.

11. Registrace prostřednictvím jiných služeb. Při registraci prostřednictvím Facebook, Google a mojeID jsou využívány standardní nástroje pro tyto zprostředkované registrace, další podrobnosti naleznete zde.

12. Ověření totožnosti uživatele. V případě pochybností o totožnosti uživatele, který odeslal žádost o registraci, mohou provozovatelé vyžadovat doložení pravosti uvedených údajů/identity uživatele. Během této doby nebude využívání služeb umožněno. Pravdivost údajů a identita může být doložena vhodným způsobem, např.:

a) zasláním písemné žádosti o zřízení účtu s úředně ověřeným podpisem; v případě ověřovací doložky v cizím jazyce (vyjma slovenského, anglického či německého jazyka) musí být ověřovací doložka úředně přeložena do češtiny. Vzor žádosti naleznete ZDE. Žádost musí být zaslána poštou na adresu:

MAFRA, a.s.
právní úsek
Karla Engliše 519/11
150 00 Praha 5

b) zasláním elektronické žádosti o zřízení účtu se zaručeným elektronickým podpisem uznávaným v Evropské unii. Vzor žádosti naleznete taktéž ZDE. Žádost musí být zaslána na adresu: admin.blog@idnes.cz.

c) zasláním elektronické žádosti o zřízení účtu (není třeba podepisovat) do datové schránky MAFRA, a.s., ID datové schránky tu3cfw9. Vzor žádosti naleznete ZDE.

d) osobní návštěvou v sídle MAFRA, a.s.a předložením průkazu totožnosti ke kontrole identity. Pro dojednání termínu nás kontaktujte na e-mailové adrese: admin.blog@idnes.cz.

e) zasláním kopie občanského průkazu (nebo jiného relevantního dokladu, zejména u cizinců). U zasílaného průkazu je vhodné prvky, které nejsou potřeba k prověření identity, začernit či je jinak znečitelnit. Pro účely prověření je však nutné zachovat viditelné jméno, příjmení, fotografii a datum platnosti průkazu. Kopie průkazu slouží pouze k ověření pravosti údajů/identity uživatelů a je MAFRA, a.s. ukládána po dobu cca týdne po zpracování žádosti a následně smazána.

Výše způsobené způsoby ověření totožnosti nenahrazují registraci provedenou na webové stránce www.idnes.cz, pouze ji doplňují za účelem ověření totožnosti.

13. Osoby mladší 15 let. U osob mladších 15 let si provozovatelé vyhrazují právo požadovat k provedení registrace souhlas jejich zákonného zástupce či jejich registraci bez dalšího odmítnout.

14. Blokace služby. Při poskytnutí nepravdivých údajů, porušení podmínek jednotlivých služeb či z jiných závažných důvodů mohou být registrace či některé služby v jejím rámci využívané, zablokovány po dobu stanovenou příslušným provozovatelem. Podrobnosti o blokaci z důvodu uložení závadného obsahu ze strany uživatele naleznete v Příloze č. 1.

Pokud byl uživateli zablokován účet, nesmí se po dobu blokace registrovat pod novým účtem.

15. Vícenásobná registrace. Vícenásobná registrace není povolena a bude považována za porušení těchto podmínek, MAFRA, a.s. má právo smazat duplicitní účty.

16. Dodatečné údaje. Provozovatelé si vyhrazují právo kdykoli v budoucnu vyžadovat poskytnutí i dalších údajů a bez jejich sdělení si vyhrazují právo dosavadní registraci zrušit a/nebo omezit či neumožnit uživateli přístup k stránkám/službám, které vyžadují registraci, případně vyžadují registraci s určitými údaji.

17. Základní pravidla využívání služeb. Uživatel se zavazuje při využívání registračního rozhraní nebo služeb přístupných v rámci registrace dodržovat platné právní předpisy, dobré mravy a podmínky dotčené služby; případné porušení může mít za následek zrušení či pozastavení registrace nebo možnosti užívat dotčenou službu.

Upozorňujeme, že uživatelé nejsou oprávněni bez povolení příslušného poskytovatele užívat registraci a služby k podnikatelským účelům. Uživatelé nesmí v rámci registrace či jednotlivých služeb služby rozesílat či zobrazovat obchodní sdělení ani sdělovat reklamu. Uživatel nesmí v rámci služby rozesílat informace, jež nápadně připomínají služby nebo aplikace třetích osob, za účelem zmatení či uvedení v omyl uživatele internetu (phishing). Uživatelé nesmí šířit počítačové viry a jiný závadný software a obsah.

Uživatelé nesmí v rámci služby používat mechanismy, nástroje, programové vybavení nebo postupy, které mají nebo by mohly mít negativní vliv na provoz zařízení poskytovatelů, bezpečnost internetu či dalších uživatelů internetu.

Uživatelé nesmí vyvíjet činnosti směřující k tomu, aby byl znemožněn nebo omezen provoz serverů poskytovatelů, na kterých jsou registrace a jednotlivé služby provozovány, nebo provádět jiné útoky na tyto servery, ani nesmí být při takové činnosti nápomocni třetí osobě. Uživatelé nesmí registraci a služby využívat způsobem, který by nepřiměřeně omezoval v jejich užívání další uživatele. Uživatelé zejména nesmí servery poskytovatele zatěžovat automatizovanými požadavky.

18. Dostupnost. Provozovatelé negarantují dostupnost a funkčnost registrace a jednotlivých služeb; ty tak mohou být dočasně nedostupné např. z důvodů údržby, havárie, vnějších vlivů apod. Ustanovení bodu 5 tím není dotčeno.

19. Vyjadřování názorů. Jako uživatel máte právo svobodně vyjadřovat v komentářích své názory. Nesmíte však při tom porušovat právní předpisy, dobré mravy, tato pravidla registrace ani podmínky dotčené služby a neoprávněně zasahovat do práv třetích osob. Další pravidla jsou uvedena v příloze č. 1.

20. Preventivní kontrola. Poskytovatelé jsou oprávněni (avšak nikoliv povinni) provádět preventivní kontrolu informací ukládaných nebo šířených uživateli v rámci služby.

21. Odpovědnost za vkládaný obsah. Jako uživatel berete na vědomí, že jste odpovědní za obsah Vámi vkládaných příspěvků do jednotlivých služeb a že provozovatelé nenesou v souladu s ustanovením č. 6 nařízení EU č. 2022/2065, o jednotném trhu digitálních služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (dále jen „nařízení DSA“) odpovědnost za obsah informací Vámi ukládaných. Provozovatelé neodpovídají za protiprávní úkony uživatele.

V případě, kdy provozovatel bude upozorněn či jinak zjistí možnou závadnost Vámi uloženého obsahu či Vámi provedených úkonů či bude mít podezření na takovou závadnost, je oprávněn postupovat podle přílohy č. 1.

V případě, že provozovatel požádá uživatele o poskytnutí součinnosti k prověření možné závadnosti, zavazuje se mu uživatel poskytnout bez zbytečného odkladu na jeho výzvu potřebnou součinnost k vyřešení takového incidentu, zejména se písemně vyjádřit k namítaným skutečnostem, případně doložit svá tvrzení.

Další podmínky pro ukládání příspěvků uživatelů jsou uvedeny v příloze č. 1.

22. Kodexy chování. Poskytovatelé nejsou ve vztahu k uživatelům vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

23. Mimosoudní vyřizování sporů. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťují poskytovatelé prostřednictvím elektronické adresy na svých kontaktních adresách. Informaci o vyřízení stížnosti uživatele zašle příslušný poskytovatel na elektronickou adresu uživatele. K mimosoudnímu řešení sporů je možné využít také portál ČOI: email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. U online nákupů je možné využít také evropskou platformu pro řešení sporů on-line.

V některých případech bude možné využít také mimosoudní řešení sporů podle čl. 21 DSA.

24. Změna pravidel. Provozovatelé jsou oprávněni tato pravidla i podmínky jednotlivé služby kdykoliv měnit, tyto změny jsou pro uživatele závazné 2 dnem od jejich zveřejnění na příslušné internetové stránce, nestanoví-li příslušný provozovatel jinak. Jako uživatel využívající pouze bezplatné služby jste oprávněni v případě nesouhlasu se změnou registraci kdykoliv ukončit. Ukončení registrace v případě využívání placených služeb se řídí pravidly uvedenými v jejich podmínkách.

25. Použití komunikačních prostředků na dálku. Jako uživatel souhlasíte s použitím komunikačních prostředků na dálku při registraci. Náklady vzniklé uživateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s registrací (např. náklady na připojení k internetu) si hradí uživatel sám, přičemž ty se neliší od základní sazby.

26. Souhlas s pravidly. Souhlas se stanovenými pravidly se potvrzuje při registraci a to zaškrtnutím pole „Ano, souhlasím“ či jiným obdobným způsobem určeným provozovateli.

27. Rozhodné právo. Smluvní vztahy mezi provozovatelem a uživateli se řídí českým právem. Provozovatel je oprávněn k podnikání na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu podle nařízení DSA vykonává Český telekomunikační úřad.

28. Zpracování osobních údajů. Informace o zpracování Vašich osobních údajů v souvislosti s registrací naleznete zde.

Příloha č. 1 - Doplňující pravidla pro obsah vkládaný uživateli, vč. pravidel platných pro jednotlivé diskuzní servery a blogy

1. Nezákonný obsah. Do služby není povoleno umisťovat obsah porušující obecně závazné právní přepisy (např. Listinu práv a svobod, ústavu a ostatní zákony) České republiky, Evropské unie, ostatních členských států Evropské unie a států tvořících Evropský hospodářský prostor (státy EHS jsou Lichtenštejnsko, Norsko a Island) a dobré mravy.

Výše uvedený zákaz šíření nezákonného obsahu zahrnuje mj. jiné zákaz umísťování obsahu, který:

a) podněcuje k násilí či nenávisti namířené proti skupině osob nebo členovi skupiny z důvodu pohlaví, rasy, barvy pleti, etnického nebo sociálního původu, genetických rysů, státního občanství, jazyka, náboženského vyznání nebo přesvědčení, politických nebo jiných názorů, příslušnosti k národnostní menšině, majetku, narození, rodu, zdravotního postižení, věku nebo sexuální orientace,
b) jehož šíření je trestným činem, zejména veřejné podněcování ke spáchání teroristického trestného činu (viz např. trestný čin „Podpora a propagace terorismu“ podle § 312e Trestního zákoníku), trestné činy týkající se dětské pornografie (viz např. trestný čin „Výroba a jiné nakládání s dětskou pornografií“ podle § 192 Trestního zákoníku) a trestné činy související s rasismem a xenofobií (viz např. trestný čin „Podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod“ podle § 356 Trestního zákoníku),
c) zasahuje do autorských práv či práv souvisejících s právem autorským třetích osob, anebo
d) zasahuje do práv na ochranu osobnosti či osobních údajů třetích osob či do dobré pověsti třetích osob.

2. Další podmínky. Vedle jiných omezení stanovených v těchto pravidlech dále nesmí být v rámci služby umísťován obsah, který:

a) vzbuzuje podezření, že by se mohlo jednat o nezákonný obsah,
b) porušuje dobré mravy,
c) obsahuje vulgarismy,
d) má pornografický charakter,
e) je nabídkou sexuálních služeb
f) zobrazuje neodůvodněné násilí či trestné činy,
g) propaguje či adoruje násilí či trestnou činnost,
h) propaguje či zobrazuje sebepoškozování,
i) propaguje zboží či služby, jejichž prodej je zakázán či omezen způsobem, který obchází tato omezení,
j) má reklamní obsah či obsahuje reklamní sdělení,
k) obsahuje formu nátlaku, vyhrožování, stalkingu apod.,
l) je politickou reklamou,
m) podporuje nedemokratické režimy,
n) schvaluje nezákonnou agresi,
o) šíří dezinformace či tzv. hate speech,
p) je formou trollingu, anebo
q) podporuje kyberkriminalitu či jiné formy jednání nebezpečného pro kybernetickou bezpečnost.

U propagace postačuje propagace nepřímá.

3. Povinnost diskutovat k tématu. Uživatel je povinen v diskuzích diskutovat k tématu diskuze (či článku k němuž se vztahuje) v opačném případě si provozovatelé vyhrazují právo takový příspěvek odstranit.

4. Odstranění vláken/celých diskuzí. V odůvodněných případech si provozovatelé vyhrazují právo na odstranění celých „vláken diskuzí“ (příspěvků a všech reakcí na ně) či celé diskuze u jednotlivých článků. K tomu dojde zejména tehdy, pokud se:

a) v rámci daného vlákna či dané diskuze objevil závadný příspěvek,
b) od zveřejnění článku, jehož se diskuze týkají, uplynulo již více než 60 dnů,
c) redakce dotčeného média bude mít obavu, že by se v diskuzi mohly objevit závadné příspěvky (s ohledem na téma článku).

Pokud bude odstraněn první příspěvek ve vlákně, maže se automaticky celé vlákno.

Upozornění na odstranění je v těchto případech zasíláno pouze autorovi prvního příspěvku.

5. Technologická omezení. Uživatelé jsou dále povinni dodržovat další zejména technická omezení uložená jim dotčeným poskytovatelem služby.

6. Autorský obsah. Uživatel dále souhlasí s tím a zavazuje se zajistit, že na službu umístí pouze obsah, jehož je autorem nebo jehož autor poskytl uživateli souhlas k jeho zpřístupnění prostřednictvím služby a k udělení svolení v těchto podmínkách předpokládaných (tuto skutečnost je uživatel povinen dotčenému provozovateli na požádání prokázat).

7. Zákaz znovunahrání závadného obsahu. Uživatel se zavazuje, že v případě, kdy dojde k odstranění jím do služby uloženého obsahu pro porušení podmínek služby či porušení právních předpisů, nebude v rámci služby takovýto obsah, obsah s ním totožný či jemu rovnocenný opětovně ukládat.

8. Dobrý samaritán. Provozovatelé nejsou v rozsahu uvedeném v nařízení DSA odpovědní za činnost uživatelů jejich služby. Provozovatelé jsou oprávněni (avšak nikoliv povinni) provádět preventivní kontrolu obsahu ukládaného nebo šířeného uživatelem v rámci služby. V případě, že tento obsah porušuje nebo by mohl porušit tyto podmínky, obecně závazné právní předpisy nebo dobré mravy, či byl v rozporu se zájmy dotčeného provozovatele, je dotčený provozovatel oprávněn tyto informace smazat či zabránit jejich nahrání do služby, šíření anebo ukončit poskytování takové služby příslušnému uživateli či přijmout další opatření.

9. Změna parametrů služby. Provozovatelé jsou oprávněn bez předchozího upozornění dočasně nebo trvale změnit parametry a způsob používání služby.

10. Odpovědnost za ztrátu dat. Provozovatelé žádným způsobem neodpovídají za ztrátu dat uživatelů. Služba neslouží jako bezpečná úschovna dat a uživatelé jsou, pokud mají zájem na uchování obsahu, povinni si nahrávaný obsah zálohovat na bezpečném místě.

11. Opatření v případě porušení. V případě porušení těchto pravidel či zákona mají provozovatelé v závislosti od míry a závažnosti překročení pravidel právo:

a) závadný příspěvek zcela znepřístupnit a to trvale nebo dočasně,
b) dočasně pozastavit na přiměřenou dobu (max. 6 měsíců) možnost užívání služby uživateli (bez zrušení registrace),
c) trvale zrušit možnost užívání služby uživateli (bez zrušení registrace),
d) zrušit registraci uživatele,
e) pozastavit registraci uživatele.

Příslušný provozovatel může přijmout další akce proti jedné nebo více určitým položkám nezákonného obsahu na základě příkazu, který vydaly příslušné vnitrostátní justiční nebo správní orgány na základě platného práva Evropské unie nebo vnitrostátního práva, které je v souladu s právem EU (čl. 9 nařízení DSA).

Výše uvedená opatření jsou aplikována bez zbytečného odkladu po rozhodnutí provozovatele.

Provozovatelé informují uživatele o tom, že může dojít k poskytnutí požadovaných informací justičním nebo správním orgánům členských států EU (případně EHS, bude-li se pro ně nařízení DSA uplatňovat) na základě platného práva Evropské unie nebo vnitrostátního práva, které je v souladu s právem EU (čl. 10 nařízení DSA).

Ve vhodných případech provozovatel může před učiněním kroků uvedených výše:

a) upozornit uživatele na nevhodný obsah se žádostí zjednání nápravy
b) upozornit uživatele na nevhodný obsah se žádostí o vyjádření k upozornění jiné osoby

Podle nařízení DSA a dalších právních předpisů je provozovatel povinen v některých případech informovat o závadném obsahu orgány státní správy a to i z jiných členských zemí EU (či EHS). Provozovatel si vyhrazuje právo tak učinit i v jiných případech.

Při pozastavení možnosti užívat službu či pozastavení registrace se při určení přiměřené doby blokace zohledňují tato hlediska:

a) závažnost porušení těchto pravidel/podmínek služby/zákona včetně povahy závadného obsahu, a důsledků jeho umístění do služby,
b) počet opakování porušení, vč. toho, zda byl uživatel již na nahrání závadného obsahu/jiné porušení upozorněn,
c) absolutní počty položek zjevně nezákonného obsahu či porušujících tato pravidla/podmínky služby,
d) hlediska podle čl. 14 odst. 4 DSA
e) relativní podíl položek zjevně nezákonného obsahu či porušujících podmínky ve vztahu k celkovému počtu položek nahraných uživatelem,
f) pravděpodobný úmysl uživatele, je-li možné jej vyvodit,
g) zda se závadný obsah týkal osob mladších 18 let,
h) zda podání podal důvěryhodný oznamovatel,
i) zda závadný obsah porušil práva podnikatele či nepodnikatele.

Výše uvedená opatření jsou aplikována bez zbytečného odkladu po rozhodnutí provozovatele. Předchozí upozornění není třeba v případě, kdy se závadný obsah bude týkat šíření nenávisti, schvalování či navádění k trestné činnosti, dětské pornografie a podobně závažných porušení.

Dále dochází na některých službách k automatizovanému pozastavení možnosti užívání služby podle počtu smazaných příspěvků (minimum tři hodiny za jeden smazaný příspěvek, maximum půl roku za 10). Po půlroční blokaci lze profil jednou obnovit, po další automatické blokaci na půl roku (10 smazaných) je ale blokace trvalá.
Při zrušení možnosti užívat službu či registrace se zohledňují pravidla uvedená výše s tím, že se musí jednat o opakované či závažné porušení.

Výše uvedená opatření mohou být přijata i vůči osobám, které šíří obsah, u nějž bude podle pečlivého posouzení provozovatele hrozit, že se bude jednat o závadný obsah. Tak tomu může být např. tehdy, pokud třetí osoba uvede závažné skutečnosti, které budou indikovat závadnost obsahu, nicméně nebude možné je zcela ověřit či uživatel nebude poskytovat součinnost.

MAFRA, a.s. zavedla ve smyslu čl. 16 nařízení DSA systém pro vyřizování upozornění na nezákonný obsah. Upozornění můžete podat kliknutím na příslušný odkaz u jednotlivého příspěvku. Upozorňujeme, že čím přesnější bude Váš popis závadnosti nahlášeného obsahu a odkaz na něj, tím jednodušší bude pro nás věc vyřídit. Podání upozornění na závadný obsah Vám bude potvrzeno automatickým e-mailem zaslaným na e-mailovou adresu, kterou udáte ve svém upozornění; neuvedete-li jej, nebudeme Vás informovat.  Poskytovatelé budou obvykle přijímat touto formou i oznámení, která se budou týkat porušení podmínek služby, nikoliv nezákonného obsahu, vyhrazují si však právo takové přijímání kdykoliv pozastavit či omezit.

Poskytovatelé mohou aplikovat pozastavování vyřizování oznámení (a stížností podle čl. 20 DSA v případech, kdy to je relevantní) podaných prostřednictvím mechanismů podle DSA vůči osobám nebo subjektům či stěžovatelům, kteří často podávají zjevně neodůvodněné oznámení nebo stížnosti. Za takovou situaci se považuje zejména podání 2 a více zjevně neodůvodněných oznámení či stížnosti týdně. V takovém případě si provozovatelé vyhrazují právo po předchozím upozornění na přiměřenou dobu od takových osob oznámení a stížnosti nepřijímat.

Pokud provozovatel přijme některé z opatření uvedených v čl. 17 odst. 1 nařízení DSA, vyrozumí o tom uživatele, jehož se toto opatření bude týkat, pokud mu bude znám jeho e-mail, případně mu zašle zprávu do rozhraní služby. Toto vyrozumění není třeba tehdy, pokud se jedná o:

a) klamavý obchodní obsah ve velkém objemu
b) příkazy podle čl. 9 nařízení DSA, kde se uplatní speciální režim v tomto ustanovení uvedený,
c) příkazy podle čl. 10 nařízení DSA, kde se uplatní speciální režim v tomto ustanovení uvedený.

Zvlášní pravidla pro iDNES.cz a Lidovky.cz

Tato pravidla doplňují výše uvedené zásady.

Vstup do diskuse na iDNES.cz je podmíněn odesláním žádosti skrze rozhraní uživatelského účtu a jejím kladným vyřízením ze strany redakce.

  • V prvních 24 hodinách může uživatel vložit maximálně tři diskusní příspěvky. Po uplynutí 24 hodin od registrace lze na iDNES.cz diskutovat neomezeně.
  • Pokud vám bude smazán příspěvek, dojde k blokaci diskusního profilu dle následujících pravidel:

1. smazaný příspěvek = blokace profilu na 3 hodiny

2. smazaný příspěvek = blokace profilu na 6 hodin

3. smazaný příspěvek = blokace profilu na 12 hodin

4. smazaný příspěvek = blokace profilu na 24 hodin

5. smazaný příspěvek = blokace profilu na 36 hodin

6. smazaný příspěvek = blokace profilu na 48 hodin

7. smazaný příspěvek = blokace profilu na 7 dní

8. smazaný příspěvek = blokace profilu na 14 dní

9. smazaný příspěvek = blokace profilu na 1 měsíc

10. smazaný příspěvek = blokace profilu na 6 měsíců

  • Mezi těchto deset příspěvků se nepočítají příspěvky smazané proto, že jsou mimo téma diskuse.
  • Za smazaný příspěvek se nepovažuje jinak nezávadný příspěvek, který byl odstraněn automaticky jako součást vlákna původního smazaného příspěvku.
  • O reaktivaci účtu můžete požádat kliknutím na tlačítko ve svém účtu. Reaktivace účtu je možná jen jednou. Na žádosti o další reaktivace již nebude brán zřetel.
  • Jak diskutovat, co a proč mažeme, si přečtěte na redakčním blogu.
  • Otázky a odpovědi o diskuzích naleznete zde.

Zvláštní pravidla pro Ocko.tv

Tato pravidla doplňují výše uvedené zásady.

  • Vstup do diskuse na Ocko.tv je přidělován automaticky.
  • Kdykoliv následně může být přístup pozastaven do doby ověření identity uživatele.

Zvláštní pravidla pro Neviditelnypes.cz

Tato pravidla doplňují výše uvedené zásady.

  • Vstup do diskuse na Neviditelnypes.cz je přidělován automaticky.
  • Kdykoliv následně může být přístup pozastaven do doby ověření identity uživatele.

Zvláštní pravidla pro blog.idnes.cz

Doplňující pravidla pro tuto službu naleznete zde.

Příloha č. 2 – informace podle nařízení (EU) č. 2021/784

V souladu s nařízením (EU) č. 2021/784 ze dne 9. dubna 2021, o potírání šíření teroristického obsahu online, tímto informujeme uživatele, že je – vedle dalších omezení uvedených v těchto podmínkách - zakázáno jakkoliv šířit prostřednictvím naší služby teroristický obsah. Tímto obsahem se rozumí materiál, který:

1. podněcuje ke spáchání některého z trestných činů uvedených v čl. 3 odst. 1 písm. a) až i) směrnice (EU) 2017/541, pokud takový materiál přímo či nepřímo, například formou glorifikace teroristických činů, obhajuje páchání teroristických trestných činů, a vyvolává tím nebezpečí, že může být jeden či více takových trestných činů spáchán

2. získává osobu nebo skupinu osob ke spáchání nebo přispění ke spáchání některého z trestných činů uvedených v čl. 3 odst. 1 písm. a) až i) směrnice (EU) 2017/541

3. získává osobu nebo skupinu osob k účasti na činnostech teroristické skupiny ve smyslu čl. 4 písm. b) směrnice (EU) 2017/541

4. poskytuje návod k výrobě nebo použití výbušnin, palných nebo jiných zbraní nebo škodlivých či nebezpečných látek, nebo k jiným specifickým metodám či technikám za účelem spáchání nebo přispění ke spáchání některého z trestných činů uvedených v čl. 3 odst. 1 písm. a) až i) směrnice (EU) 2017/541

5. vyhrožuje spácháním některého z trestných činů uvedených v čl. 3 odst. 1 písm. a) až i) směrnice (EU) 2017/541

S ohledem na charakter naší služby a aktuální rizika nejsou přijata žádná zvláštní opatření k boji proti teroristickému obsahu, včetně používání automatizovaných nástrojů.

Pokud by došlo k neoprávněnému odstranění obsahu chybně označeného za teroristický z naší služby nebo znemožnění přístupu k němu, může uživatel, který takový obsah sdílel, podat stížnost týkající se odstranění takového obsahu nebo znemožnění přístupu k němu s žádostí o jeho obnovení nebo znovuumožnění přístupu k němu a to buď v rámci kontaktů na administrátory naší služby nebo centrálně na e-mail: pravni@mafra.cz, tel. 225063129.

Upozorňujeme, že podle čl. 4 odst. 4 nařízením (EU) č. 2021/784 jsou uživatelé oprávněni do 48 hodin od obdržení informace podle čl. 11 odst. 2 tohoto nařízení podat příslušnému orgánu členského státu, v němž má naše společnost hlavní provozovnu (tj. příslušnému orgánu České republiky), odůvodněnou žádost o přezkum příkazu k odstranění (ve smyslu odstavce 3 prvního pododstavce tohoto článku).