Diskuze

Akustické peklo. Nejhlučnějším letadlem byl americký Thunderscreech

Cesty leteckých konstruktérů jsou mnohdy nevyzpytatelné. Na Edwardsově letecké základně zkoušeli v polovině padesátých let experimentální stíhačku XF-84H s turbovrtulovým motorem a tzv. nadzvukovou vrtulí. Hluk se šířil až do vzdálenosti čtyřiceti kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak v boji by se dal ten kravál použít jako zbraň... Alespoň proti pěchotě ;-D

0 0
možnosti

D59a88v88i27d 50C47e82c66h

30. 8. 2020 17:38

Mne uplne stacili IL 14 a IL 18....

Ked som potom sedel v nejakom boeingu, mal som pocit, ze to ani snad nezaplo motory.

4 0
možnosti

P62e19t28r 31H81u32l53k62a

31. 8. 2020 15:36

Nemůžete přece porovnávat vrtule a tryskáče.Tu 134, pokud jste seděl dost vpředu taky nebyla uvnitř nijak hlučná.

0 0
možnosti

Jedno z nejzajímavějších letadel ranné turbinové éry. Musel to být fičák. Skoro 6000 koní přivést na jednu třílistou vrtuli.

0 0
možnosti

Ježiš radši o tom moc nemluvte, nebo se toho chytí motorkáři a začnou si to montovat na výfuky.

12 1
možnosti

Tak ono i na "vytuněném" Golfu by se to vyjímalo.

2 0
možnosti

Asi jsem nepochopil větu hned na začátku, ze v padesátých letech nebyly proudové stihacky

1 7
možnosti

Asi jste ji jenom špatně přečetl. Ta věta říká, že počátkem padesátých let nikdo neměl nadzvukovou proudovou stíhačku.

12 0
možnosti

Prima éro. Klasické Cimrmannovo prošlapávání slepých uliček vývoje. Naštěstí v té době přišli do USA Hitlerovi inženýři a dali americkému letectvu i kosmonautice ten správný směr. R^

1 21
možnosti

Tak oni tam samozřejmě šli i správnými směry, i bez těch Němců. Tohle byla pouze jedna ze slepých uliček. Ale tak to bylo všude, nakonec i ti Němci je měli, viz například Bachem Natter.

13 0
možnosti

Super článek R^ Nemělo by to být v sekci Premium? :-)

2 5
možnosti

Mínus za ten "nápad" s Premiem...:-P

8 1
možnosti

Od pana Folprechta super článek jako vždy. A člověk taky vidí, že nejen v Rusku stavěli podivnosti, nestyděl bych se to nazvat až hovadinama, ale to je ta daň za pokrok a vývoj. Kdo nic nedělá, nic nezkazí.

34 0
možnosti

Padesátá a šedesátá léta byla na podobné věci bohatá. Byly peníze, byl zájem, byla teorie a technologie které bylo potřeba ověřovat i na zdánlivých nesmyslech.

5 0
možnosti

D30e43n60i98s 36H37u53m36l

30. 8. 2020 8:54

rikejte si co chcete, ale mne pripada nadherny

11 0
možnosti

Nádherný...ale technicky prepadák.

1 1
možnosti

Našly by se i šílenější konstrukce s tímto nepovedeným motorem. Třeba Convair XFY Pogo.

2 0
možnosti