Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Svatopluk Vyvážil
Svatopluk Vyvážil v prostorách jízdárny Červeného Hrádku u Jirkova poté, co mu byl opět povolen vstup do expozice.
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Jedna z vitrín expozice
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Detail artefaktů v bývalé expozici letecké archeologie na Červeném Hrádku u Jirkova
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Svatopluk Vyvážil v prostorách jízdárny Červeného Hrádku u Jirkova poté, co mu byl opět povolen vstup do expozice.
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Vitrína expozice letecké archeologie v jízdárně Červeného Hrádku u Jirkova
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Původní podoba expozice letecké archeologie v jízdárně zámku Červený Hrádek u Jirkova před uzavřením v červnu 2019.
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Svatopluk Vyvážil v prostorách jízdárny Červeného Hrádku u Jirkova poté, co mu byl opět povolen vstup do expozice.
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Jeden z panelů bývalé expozice
Autor: Miroslava Strnadová, MF DNES
Dobová fotografie leteckého esa Roberta Goebela, kterou zaslal Svatoplukovi Vyvážilovi.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Ilustrační bokorys letounu North American P-51B Mustang 43-24898 "Mildred" pilota Wilsona
Autor: Letecká badatelna
Letecké eso Robert Goebel (vlevo) pomohl s vypátráním příbuzných zesnulého letce Wilsona.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Letecké eso Robert Goebel (vlevo) pomohl s vypátráním příbuzných zesnulého letce Wilsona.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Dopis amerického letce Roberta Goebela Svatopluku Vyvážilovi ze dne 12. ledna 1994. Letecké eso Goebel pomohl s vypátráním příbuzných zesnulého letce Wilsona.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Titulní strana deníku Chomutovsko z 25. listopadu 2002 přinesla článek o návštěvě příbuzných pilota Wilsona. Americký pilot George F. Wilson doprovázel 16. prosince 1944 na stroji P-51B bombardéry nad Záluží u Mostu. Buď kvůli závadě na palivovém systému (odhození přídavných nádrží), nebo poruše přívodu kyslíku (hypotézy se různí) se jeho letou dostal do vývrtky a mladý pilot na svém prvním bojovém letu zahynul.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Americký pilot George F. Wilson doprovázel 16. prosince 1944 na stroji P-51B bombardéry nad Záluží u Mostu. Buď kvůli závadě na palivovém systému (odhození přídavných nádrží), nebo poruše přívodu kyslíku (hypotézy se různí) se jeho letou dostal do vývrtky a mladý pilot na svém prvním bojovém letu zahynul.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Americký pilot George F. Wilson doprovázel 16. prosince 1944 na stroji P-51B bombardéry nad Záluží u Mostu. Buď kvůli závadě na palivovém systému (odhození přídavných nádrží), nebo poruše přívodu kyslíku (hypotézy se různí) se jeho letou dostal do vývrtky a mladý pilot na svém prvním bojovém letu zahynul.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Dopis letce Rona Browna Svatopluku Vyvážilovi ze dne 13. dubna 1993
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Ilustrace bombardéru Boeing B-17G 42-31188 „Dead Man's Hand", který byl sestřelen u obce Kálek okr. Chomutov dne 19. dubna 1945.
Autor: Letecká badatelna
Ilustrace spitfiru s americkými výsostnými znaky, na kterém letec Ron Brown nalétal 141 bojových misí. (Z dopisu Rona Browna Svatopluku Vyvážilovi, 13. duben 1993)
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Trosky německé stíhačky Focke-Wulf Fw 190A-8/R2, která byla sestřelena dne 11. září 1944 u obce Kovářská.
Autor: Aleš Vašíček
Kráter v místě dopadu německé stíhačky Focke-Wulf Fw 190A-8/R2, která byla sestřelena dne 11. září 1944 u obce Kovářská.
Autor: Aleš Vašíček
Kráter v místě dopadu německé stíhačky Focke-Wulf Fw 190A-8/R2, která byla sestřelena dne 11. září 1944 u obce Kovářská.
Autor: Aleš Vašíček
Fragmenty bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye"
Autor: Aleš Vašíček
Fragmenty bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye"
Autor: Aleš Vašíček
Fragmenty bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye"
Autor: Aleš Vašíček
Fragmenty bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye"
Autor: Aleš Vašíček
Americká vlaječka na místě dopadu bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye"
Autor: Aleš Vašíček
Trosky z bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye", který se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Trosky z bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye", který se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Trosky z bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye", který se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Svatopluk Vyvážil stojí vedle fragmentu z bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye", který se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Svatopluk Vyvážil stojí uprostřed dnes již zarostlého kráteru, který vznikl při dopadu bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye". Ten se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Svatopluk Vyvážil přichází na místo pádu bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye", který se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Svaropluk Vyvážil zkoumá americkou vlaječku, kterou někdo položil na trosky bombardéru Boeing B-17G XR-J „Mud In Yer Eye", který se zřítil nedaleko Velkého Špičáku v Krušných horách 11. září 1944 po zásahu německého stíhače Fw 190.
Autor: Aleš Vašíček
Archeolog Petr Čech v jámě s dělostřeleckým granátem ráže 128 milimetrů.
Autor: Tomáš Kassal, 5plus2.cz
Článek z deníku Chomutovsko, který popisuje příběh sestřeleného zadního střelce bombardéru B-17 „Dead Man´s Hand“ Jamese Burtona.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Hlavní aktéři příběhu sestřeleného zadního střelce bombardéru B-17 "Dead Man’s Hand“ Jamese Burtona: Německý farář Anton Wilhelm z Českého Jiřetína, tehdy Georgendorfu, který amerického letce Burtona zachránil (vpravo) a jeho sestra, která zraněného letce ošetřila. Burton stojí na prostřední fotografii uprostřed.
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Korespondence Svatopluka Vyvážila se zadním střelcem bombardéru B-17 "Dead Man´s Hand“ Jamesem Burtonem
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Korespondence Svatopluka Vyvážila se zadním střelcem bombardéru B-17 "Dead Man´s Hand“ Jamesem Burtonem
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Titulní stránka deníku Chomutovsko z pondělí 7. června 2004
Autor: archiv Svatopluka Vyvážila
Rekonstrukce podoby P-38J "Coon Dog III". Bokorys z knihy J. Mahra "Vzpomínky na neznámé letce". Zdá se, že skutečná podoba stroje se v detailech odlišovala od tohoto bokorysu. Na některých povrchových panelech nalezených v roce 2015 byla stále zřetelná šedá barva, barevné odlišnosti vykazují i směrová kormidla. (zdroj: Letecká badatelna)
Autor: Letecká badatelna