Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o45m14á34š 62T50a10t71í65č20e73k 5460372430198

Já bych ty články od Radka Folprechta zakázal. Ty jsou tak dobrý a zajímavý, že mě to ponouká, abych si vyhledal a přečetl související informace z techniky a dějin, no a pak to pravidelně končí jak dnes - půlka neděle v čudu! ;-€

;-)R^

+35/0
doporučit
5.5.2019 11:56
Foto

P77a39v15e84l 53M30a85r16t85i75n29e80k 9925665751283

Vyborny clanek, konecne zase neco na cteni. Uz jsem pomalu zacal Technet odepisovat a timto se doufam vracite do starych dobrych casu.

Upozornuji, ze mate tam zdvojeny odstavec:

Jistým rozdílům mezi Tu-4 a B-29 se však sovětští tvůrci nevyhnuli. Například kvůli technologické náročnosti dostal sovětský stroj standardní vakové palivové nádrže namísto integrálních. Další rozdíly by se našly v profilu křídla a jeho vzepětí, v podvozcích a samozřejmě ve výzbroji - ať už obranné (kulomety, kanony) nebo ofenzivní (pumy a s tím související pumové závěsníky). Jiné byly i motory, sovětské Švecov AŠ-73 sice dávaly větší výkon než americké Wright R-3350 (maximální výkon 2400 k vs. 2200 k), ale i kvůli vyšší hmotnosti sovětského bombardéru se to na jeho letových výkonech neodrazilo.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/tupolev-tu-4-kopie-boeing-b-29-superfortress.A190503_125043_vojenstvi_erp

+25/−1
doporučit
5.5.2019 0:31

P70e14t64r 59M73a89r48e45č25e63k 1773891889848

Inu opět se potvrzuje že bez pomoci spojenců by byli rusáci ve válce s Hitlerem pěkně v kelu. A dodnes platí že co neokopčí a neukradnou to nemají

+39/−5
doporučit
5.5.2019 17:10

K54a31r33l 69R53i48e62g98e96l 4924452398276

Mark Gallaj ve sve knize Pribehy zkusebniho letce popisuje problemy se zaletavanim teto kopie a tech bylo mnoho...pres nekvalitni a zvlnene a hrube "plexisklo" kabiny nebylo ven skoro videt, atp. v monopolni dodavatelsko-odberatelske zakladne tzv. centralne planovane ekonomiky, kde na vsechno byl jen jeden jediny vyrobce byl vzdy celek jen tak a pouze tak spolehlivy, jako jeho nejmene kvalitni soucastka.

+19/−1
doporučit
5.5.2019 7:42

J57i42ř69í 17N14o89v91á12k 8414711839451

Jaképak kopírování?!?! ;-O

Jako obvykle šlo přece o uplatnění tvůrčích schopností sovětské vědy a techniky.

;-D

+15/0
doporučit
5.5.2019 18:03

J87a89n 68M68o88l52n94á27r 1118315974564

Bombardér B-29 nebyl jediný co sověti zkopírovali.

+15/0
doporučit
5.5.2019 14:50

M33i23c37h65a71e17l 71K23o44n71e90č12n55ý 6552733109959

Pěknej článek , díky. R^R^R^

+16/−1
doporučit
5.5.2019 10:48
Foto

T82o23m58á49š 33Z65e57m92á39n17e50k 2507224262365

Největší problém se vyskytl, když nemohli najít dostatečně tlustý strom, ze kterého by vydlabali trup. Letadlo ovšem nikdy nevzlétlo, ačkoli jeho pohonné jednotky byly vybaveny důmyslným převodem, který sčítal dva a dva takty původně dvoudobých motorů, takže se jednalo vlastně o motoy čtyřdobé.

+18/−3
doporučit
5.5.2019 9:15

S44t22a82n90i61s36l39a34v 10R69o11s26e98c65k22ý 9435779941309

Kopírují všichni, proč vymýšlet něco, co už funguje a osvědčilo se?

+8/0
doporučit
5.5.2019 7:11

J28u18r49a17j 98V56á79c71l41a98v31í72k 9319540635676

Ten Petljakovův Pe-8 byl docela slušný stroj. S těmito bombardéry bombardovali Berlín a Hamburk. Operovali z nějakého letiště v Baltském moři. Létal s ním i Chruščovův syn.

+7/0
doporučit
5.5.2019 9:07

V43l71a81s47t69i52m87i58l 79H32n48í58k 6366272731717

Fascinuje mě pohled z té prosklené přídě:

https://www.youtube.com/watch?v=XakK81edKFA&t=13m42s

Parta staříků vzala funkční exemplář do vzduchu. Kontrola checklistů jak při startu kosmické rakety :-).

+6/0
doporučit
5.5.2019 12:25

P54e90t96r 28Š94i14m83e43k 3818634962344

tak on chudák Tupolev neměl na výběr.

Stalin ho dal už jednou uvěznit, takže mu nic jiného nezbývalo. Na druhou stranu dostal od Stalina úplně volnou ruku, včetně neomezeného přísunu peněz a lidských zdrojů. A to byla pro Tupoleva jedinečná šance, kterou využil dokonale.

+6/−1
doporučit
5.5.2019 19:31

H77o95n78z70a 45K97o77v70a94n57d59a 1748297895364

;-DTupolev okopíroval B-29 protože musel. Zkuste si takový příkaz za Stalina nesplnit.

+4/0
doporučit
5.5.2019 10:48

J75o17s30e45f 24M35i58k28i40n 5563444725384

Byla válka a jednalo se od domnělé zkrácení výrobního cyklu.

Rusové museli při kopírování používat anglosaské jednotky a měřidla, což byl pro ně problém.

Traduje se, že v nosníku jednoho letadla byly tři dírky, které v ostatních letadlech nebyly. Šli se zeptata Tupoleva co s tím. Tupolev se zeptal zda je to přesně v tom stroji co Stalin přikázal okopírovat. No a tak ty ruské klony mají v nosníku křídla tři dírky narozdíl od originálu

+4/−5
doporučit
5.5.2019 9:22

P87a48t65r16i55k 63M79i82k53e77l 3234382499134

To co píšete o letecké přehlídce 3.srpna 1947 v Tušinu je vyložený nesmysl, Na přehlídce totiž kromě 3 ks TU-4 byl představen i civilní TU-70 což byla Tu-4 určená pro přepravu 72 cestujících a jelikož USA civilní verzi B-29 nevyrábělo muselo každému s IQ nad 60 dojít, že musí jít o výrobky SSSR a ne kořistní stroje.

+2/−2
doporučit
5.5.2019 13:14
Foto

J75o96s41e32f 98J14o77ž17k35a 60S27ý82k97o28r77a 3483238100340

Podle některých komentářů by se zdálo, že se jednalo o úplně přesnou kopii, ale není to pravda. Třeba vysílačka byla okopírována z B-25, protože byla lepší té z B-29.

Tam, kde to bylo možné, použili lepší součástky - viz.: Tupolev: muž a jeho letadla

0/−1
doporučit
6.5.2019 11:09

M48a81r56e91k 53Š29t64ě20t53k32a 4391178172733

Tak ten v textu zmiňovaný Pe-8 nebyl o nic horší než B-17 nebo B-24. A výroba Tu-4 už v té době (tři roky po válce) tak trochu postrádala smysl, když už létal prototyp Il-28.

0/−2
doporučit
7.5.2019 15:33

Najdete na iDNES.cz