Všechny letouny jsou vyvíjené na základě aktuálních požadavků. Některé prototypy požadované parametry splní, ale situace se mezitím vyvine tak, že k zahájení sériové výroby nedojde. To byl případ řady letadel na konci éry pístových motorů. Většina skončila jako slepá vývojová větev. Ale jsou výjimky. Jednou z nich je Douglas Skypirate, který našel pokračovatele v podobě A-1 Skyraider, úspěšně používaném ještě ve Vietnamu.
Nové lodě, nová výzbroj
Když Japonsko a Itálie odmítly v roce 1936 omezení daná Washingtonskou konferencí, necítily se limity vázané ani Spojené státy. Výsledkem byl mimo jiné návrh nové početné třídy letadlových lodí Essex s výtlakem 34 tisíc tun. S celkem 24 dokončenými jednotkami, z nichž některé sloužily až do sedmdesátých let, to byla nejpočetnější třída amerických letadlových lodí.
Bojové zkušenosti z nasazení britských letadlových lodí s pancéřovanými palubami v Atlantiku, vlastní zkušenosti s nasazením starších letadlových lodí a poznatky ze stavby lodí třídy Essex Američané zúročili při stavbě těžkých letadlových lodí třídy Midway s plným výtlakem 60 tisíc tun. Mimochodem tak velkých, že nedokázaly proplout Panamským průplavem. Práce na koncepci nové třídy letadlových lodí začaly počátkem čtyřicátých let. První měla kýl založený v říjnu 1943. Do služby byla zařazena až v září 1945.