- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, německé tanky PZ I a II byly také plechovky.
nojono .. německej štábní mercedes G4 stejné koncepce podvozku měl cca 110 koní .. ten by se opancéřovat vyplatilo
Mercedes G4 má právě zcela jinou koncepci podvozku, ten má klasiku - žebřinový rám a tuhé nápravy. Navíc v terénu to s ním nebyla žádná sláva.
Tohle nám asi úplně nešlo naopak opevnění je něco co nám zase šlo a dodnes vypada na některých místech jakoby by bylo postaveno včera. A to i díky dobrovolníkům.
Proč je tam tolik prostoru věnováno tomu, že byl nejlepší, když kromě něj existovaly jen dva starší typy a navíc byl docela špatný?
Odpověď na otázku je jednoduchá. Prostoru tomu, že byl nejlepší, tam je věnováno minimum. Mnohem více prostoru tam je přeci věnováno různým mínusům. Jinak to, že je určitý předmět v nějaké množině nejlepším, neříká nic o tom, jak dobrým obecně je.
Jinak už první odstavec neposkytuje čtenáři příliš naděje, že by byl OA vz. 30 nějaké terno, viz: "Vybavenost prvorepublikové československé armády obrněnou technikou byla tristní..... bojovou hodnotu většiny typů, s výjimkou lehkého tanku vzor 35 (LT vz. 35), můžeme označit za diskutabilní."
A poznámka k počtu typů: v článku sice máte uvedeny dva další sériově vyrobené typy, ale nebyly jediné. Ještě před nimi vyrobili v Plzni tucet obrněných automobilů Škoda-Fiat 18 BL.
Wehrmacht měl v tomto období šestikolové i osmikolové verze Sd.Kfc. a převyšovaly ty československé ve všech parametrech.
KFC? Osmikolové? K čemu jsou smaženým kuřatům kola? patrně myslíte Sd.Kfz. Osmikolová Sd.Kfz.2? Počkat, to je Kettenkrad? Sd.Kfz.3? Kolopásový náklaďák. Sd.Kfz.101? Lehký tank (Pz.I). Sd.Kfz.142? Stug III. Sd.Kfz. prostě znamenáý Sonderfahrzeug, vozidlo pro zvláštní určení, je to KUS označení a ne jméno. Patrně myslíte Sd.Kfz. 231.
Tak nač nám budou milardové "Toyoty" ? Stačí jen obnovit výrobu těchto osvědčených obrněnců .
Výborný článok
Klasika.
P.S.: Úsmev budia dnes tie motorové údaje : obsah 1900ccm a výkon 40HP...o tých 14Hp pri obsahu 1000ccm ani nehovoriac. To má dnes snáď aj motorová kosačka viac...
Hlavně vzhledem k té hmotnosti ,byl ten výkon nedostatečný snad i na tehdejší dobu.
Že by dobrovolně přesedlal z tančíku?