Diskuse k článku

Zřejmě vytáhla deštník, voják samopal. Další zbytečná oběť okupace

Pomník Marie Charouskové na Klárově ilustruje osudy paměti a politického vztahu k historické pravdě. Na místě její nesmyslné smrti vznikl pomníček, který byl „neznámým pachatelem“ zničen, aby se po desetiletích znovu dočkal obnovy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21o31s67e83f 49H20i31l10d85e30b54r66a12n52d55t 5794924681162

Chudák holka. Myslel jsem si za socialismu, že manipulace s fakty je výsadou komunistů!!

+1/−1
2.9.2018 18:14

J79a10r81o28s48l18a93v 85H19o16v25o55r13k73a 3362141843923

Půlka národa je chtěla druhá půlka nechtěla neco jako brexit.

+1/−9
1.9.2018 7:36

P38e57t11r 83N89o98v90ý 2969221104417

Mate zenu?R^

0/0
2.9.2018 6:29

M26i33c14h25a55l 36G31e21c17i89k 6305419617274

Jedine co to ma s brexitom spolocne je, ze o tom obcas vypisuju na internet uplne nahodne nezmysly ludia, ktori zneju tak, ze by mali dvakrat googlit a trikrat si rozmysliet aj to, ci sa vyjadria k momentalnemu pocasiu.

+2/0
3.9.2018 12:39
Foto

M85i48c29h67a39l 64G50r38e46š29l21i94k 9201826362506

Nechcel ich tu len zlomok ľudí - asi tak 9/10. ;-)

0/0
5.9.2018 9:16

J95i92ř54í 91Ř81e20z40n56í46k 4142922773125

Ale i v tom případě platí, že 9/10 nebylo schopno říci ne. Třeba neúčasti ve volbách v r. 1971. Když jdete do politické akce, musíte se přestat bát.

0/0
10.9.2018 5:40

J18a25r48i66n 63V23a52š76k53ů69j 5754755933660

Nechápu tady některé komentáře. Takové svinstvo se musí připomínat, aby se už něco takového nikdy nestalo. I kdyby zemřel jeden člověk kvůli okupaci, bylo by třeba připomínat, že tu rusáci a spol. neměli co dělat a nikdo je tu nechtěl! Teda kromě těch (strašně sprosté slovo) komunistických "prasátek" (slušně řečeno).

+9/0
31.8.2018 19:42

A94n43t40o21n38í79n 48S34á47d17l34í52k 7748179713313

To se ale pletete. Ani ty "komunistická prasátka" je tady nechtěla. Ale opravdu se s tím nedalo nic dělat. Bylo to hrozné svinsvo od "přátel" na věčné časy!

A proto je dodnes nikdo v tomto státě nemusí. Ovšem na ekonomiku to neplatí,

peníze pro stát a jeho lid jsou přece jen potřebné a tak i ty současné sankce vůči Rusku jsou pro nás zbytečné. Spravedlnosti tím nedosáhneme - hořkost zůstane ještě hodně dlouho!

+1/−2
31.8.2018 20:49

J35i71ř71í 35Ř37e13z71n38í55k 4692832733515

Opravdu je tu nikdo nechtěl??? Tímto přeháněním ničeho nedosáhnete. A jeden milión komunistů podepsalo souhlas.

0/−2
1.9.2018 6:00

J33a77r26o86m52í45r 22K15r92á63l 4960639834779

Takže je nechtělo 93%. To už je velice slušná většina, nezdá se Vám ?

+1/0
1.9.2018 7:29

J40i42ř21í 47Ř45e14z32n44í13k 4132682383905

Musíte počítat pouze dospělou populaci. Opět tím přeháněním ničeho nedosáhnete. A i ta dospělá populace přišla k volbám v r. 1971 a dobře věděla, o co kráčí. Neprojevila žádný vzdor. A schopnost vzdoru. Normalizátoři jí to naservírovali na podnose v Rudém právu. Osobně jsem se jako neplnoletý voleb v r. 1971 neúčastnil. Následně jsem bojkotoval v kině sovětské filmy a SSSR k tomu, ale to bylo tak pouze všechno. Až v září 1989 na schůzi místní organizace ČSS odsouhlasila velká většina přítomných členů, snad dokonce všichni, mnou navrženou rezoluci, požadující jednání o odchodu sovětských posádek.

0/0
10.9.2018 5:33

O71n12d64ř67e95j 74H82o24r39á17k 8649314711

Takže tak patnáctina republiky. A otázkou samozřejmě je, kdo z těch, kteří ten souhlas podepsali, s tím skutečně souhlasil. A kdo si vůbec uvědomoval, s čím to vlastně podepisuje souhlas.

0/0
1.9.2018 11:05

M59i25c41h18a73l 71G53e35c41i94k 6445319487684

Ono sa dost lahko hovori o suhlase, ked je clovek v bezpecnej vzdialenosti tisic kilometrov od Moskvy a 50 rokov od udalosti. Vacsina ludi by dala suhlas aj s tym, aby cela cervena armada **** ich mamy, keby o to boli poziadani potom, co ich KGB odvliekla do Moskvy. Suhlas je platny len ak je dobrovolny. To iste plati mimochodom aj o krymskom referende, opat konanom po pozatvarani vsetkych verejne znamych odporcov a pod namierenymi zbranami dovolenkujucich zelenych muzikov ;-€

0/0
3.9.2018 12:45

J28i87ř74í 23Ř28e24z53n50í12k 4382952113885

A co hlasování v parlamentu o Dohodě o dočasném pobytu sovětské armády snad už v září 1968. To bylo snad svobodné, když pět poslanců hlasovalo proti.

0/0
10.9.2018 5:37

P11a62v11e34l 55H25o72r54á16k 1139945388957

Vím, že teď asi dostanu hromadu mínusů a budu označen za "Rusofila", ale už to prostě musím napsat..

Přestože v žádném případě nechci zlehčovat okupaci v roce 1968, během které se udála hromada hnusných událostí (ostatně jako při každé okupaci téměř kdekoliv na světě), nějak nechápu, co vlastně tento seriál dělá na TechNetu..

Prosím, neberte mě špatně, doopravdy tady nechci řešit téma invaze (ono tady ani tak moc není co řešit - prostě temná kapitola dějin), ale narážím na to, zda toto je rubrika, kde by takovéto svým způsobem politické články měly být? Na Technet chodím proto, abych si přečetl novinky (nebo zajímavé historické věci) ze světa vědy a techniky, ne abych tam četl o okupaci a politice obecně - na to jsou jiné rubriky..

Prostě mi jen přijde, že tento seriál (ač třeba správný a přínosný) se poněkud míjí rubrikou a v této rubrice na mě působí poněkud "vnuceným" dojmem.. Věřím, že tento názor ze mě neudělá vlastizrádce - opět opakuji, nemluvím zde o okupaci, mluvím zde o tom, zda tento článek patří do této konkrétní rubriky...

0/−7
31.8.2018 17:12

O84n64d40ř16e29j 45Š57r15á63m35e63k 3923450171289

A článek o korunovaci Karla IV. by Vám nevadil? Také se jedná o politiku. Zároveň je to ovšem historie a ta na Technet patří. Na článku nevidím nic politického. Článek je historiký.

+10/0
31.8.2018 18:18

O18n23d13ř21e72j 81H52o72r39á70k 8889164741

Technet se historii věnuje dlouhodobě. Jestli v tom vidíš politiku, tak ano, historie je plná politiky. Prakticky všechny podstatné dějinné události byly politické, takže to samozřejmě nejde oddělit. Ale jestli to vnímáš jako článek o současné politice, tak se buď mýlíš, nebo je s touhle zemí něco hodně špatně.

+1/0
1.9.2018 11:10
Foto

D23a21v84i78d 84J31a38n87i20k 5956186595534

Nechtěl bych to nějak zlehcovat ani aby to bylo ze snad brání sovětské vojaky,... ale stát se to může dokonce i v dnešní době při běžné silniční kontrole třeba v USA. Proste nějaké nenadálé pohyby, vytahování věci z kapes, tašek může být vyhodnocena jako hrozba s obrannou střelbou. Tohle by si měl každý zapamatovat a vyvarovat se podobného jednání a před namirenyma zbranema jednat opravdu opatrně.

+1/−15
31.8.2018 10:05
Foto

R82a46d37o47s40l19a18v 54J46a92n10ý82r 2649248429911

poslal dávku do davu. určitě nepodezíral mamču, že ona konkrétně ho jde zastřelit.

to by střelec udělal spíš z okna, kde je měl jako na dlani.

konec konců se vozili na tancích jako by jim nehrozilo vůbec nic a stejně se nenašel nikdo s koulema, kdo by z tanku očesal z okna mongoly.

ještěže jsem to nezažil. dodnes se nám v ruský tv posmívají jak jsme "bojovali" čmáráním po zdech, zpíváním hymny a zavazením s nákupníma taškama :-/

+3/0
31.8.2018 11:33

M10a45r40t39i81n 91G51l49a84s18e23r 9775399960267

Asi mi ušlo, že při průjezdu četných konvojů US - army přes území ČR, došlo ke střílení do davu, ačkoliv jeden z vašich spolusoudruhů vystrčil na vojáky dokonce i nahý zadek.

+6/−1
31.8.2018 13:59

T93o61m29á97š 15K44u91c39h78a96ř 3297751278841

Tak ono je to i o nějaké pravděpodobnosti. Amíků tudy neprojíždělo půl milionu.

0/−7
31.8.2018 14:46

M95a29r17t95i95n 19G59l77a29s70e90r 9935869610327

15.března 1939 vpadlo do Čech také půlmilionová armáda a zemřel jeden Čech. A to byli Němci naši nepřátelé!

+4/0
31.8.2018 19:41

P94e39t25r 48H75a15m30p45l 6263364561183

Clovek neznamenal vubec nic. Vskutku lidove zrizeni.

A dneska se zase zacina kdekdo ohanet lidem. Jenom proto, aby si mohli ten lid hezky povodit

0/0
31.8.2018 8:29

J16i60t41k62a 25Č34e63r87n88á 2163816432879

Tak pokud si vzpomínám tenkrát přece nepršelo, proč by tahala deštník. Každopádně je to neomluvitelné někoho jen tak zastřelit.

+5/0
31.8.2018 7:49

M66a26r41t58i17n 20T57e39s17a82ř 2679143373503

Aby si to přerovnala v tašce nebo pod ním něco měla? Důvody mohou být velmi prosté a snadno vysvětlitelné.

0/−3
31.8.2018 9:00
Foto

R79a74d83o90s68l48a10v 52J26a86n18ý74r 2699328729421

jak je dneska v leningradu? :)

+5/0
31.8.2018 11:35

P88e57t80r 60H19a88r88i86p18r26a98s78a98d 77H73a57j87i82č 5831236153250

Jasně, měla tam 3 granáty a v kočárku pod děckem vozila pro všechny případy panzefaust a protitankovou minu. Das ist eine Trottel.

0/0
3.9.2018 20:12

I22g94o86r 23H98r54u50s41o49v35s65k73y 2939199323750

trebars palilo slnko alebo padali holuby. je uuuplne jedno co robila. zabil ju vrah v sovietskej uniforme, ktory tu nemal byt!

+14/0
31.8.2018 11:40

M41a89r85e96k 81D52r49a31š53a47r 9225595854865

Ale toto není možné, že se stalo. Četl jsem tu na diskuzi, že pokud už vůbec někdo z občanů Československa zahynul, bylo to jedině buď kvůli nutné sebeobraně napadených spřátelených vojsk a nebo (auto)nehodou. Nikdo nikoho prý určitě nezastřelil. Bylo to tady!

+1/−1
31.8.2018 7:21

L47u59b37o73š 45B85ř72e94z88i44n45a 2762753730231

Daragyj taváryšč Drašar, práveľno- ničevo takoje něslučílos. Také nebyla žádná vojenská okupace Československa vojsky CCCP a žádný student Jan Palach se na protest neupálil. Vše jsou jen výmysly revanšistů a osob nepřejících přátelství mezi národy ČSSR a SSSR.

+2/0
31.8.2018 15:19

T34o83m64á34š 22P50a93k 5372187429

Připomeňte mi u jakého pomníčku zavražděného občana byl letos zeman s putinem?

...jo u žádného... zeman nemá co říct a putin vzkazuje, že nás chtějí "osvobodit znovu"...

+25/−1
31.8.2018 6:55

P68e54t65r 68S60i41m89e54k 6621863169464

a jak by se Zeman k tomu pomníku dostal se svým zhuntovaným tělem? viděl jste ho teď někdy jak vypadá ? tytam jsou časy, kdy ́ ́stál ́ ́ na běžkách v olympijských šusťákách.

+4/0
31.8.2018 8:02

S73t46a12n45i10s50l60a15v 76M75a17r28t63a57n 5357730451

Podle KSČM přece o žádnou okupaci nešlo a StB jen udržovala pořádek...

+11/−1
31.8.2018 6:51

J53a31r29d40a 75H41o17f35m37a13n55n 4310225854

o tomto by se měli děti učit v dějepisu a furt by se to mělo připomínat

+24/−1
31.8.2018 6:22

J17a87n63a 90B87o19u14l92o85v57á 7370916781571

Divná doba, když taková zrůda rudá Semelová si může opět vystrkovat růžky a veřejně propagovat jejich ideologii. To zahlazování stop a překrucování skutečnosti je snad ještě horší než ta zbytečná předčasná smrt. A ti ----------- ještě měli tu drzost činit nátlak na mladého vdovce. Komunisti měli být dávno postaveni na úroveň nacistů.

+42/−1
31.8.2018 5:50

Ř50e96h82o63ř 80V26l43a83s26á88k 2964154931196

Slušní lidé je na té úrovni mají.

+13/−1
31.8.2018 6:04
Foto

J71i47ř14í 83R63o88h10a39n 5104668477635

Mě jsou nacisti o malý chloupek sympatičtější, komunisty považuji za mnohem horší sortu. Nacisti byli alespoň upřímní v tom kdo je jejich nepřítel a nepředstírali přátelství ke svým soupeřům, zatímco komunisti mají ve zvyku bodnout do zad i svého bratra, když tím něco získají. Nedávno jsem slyšel výstižnou větu o komunistické "bratrské" soudržnosti: "Vojska Varšavské smlouvy bylo jedinné vojenské uskupení v historii, které útočilo jen na své členy. " Tohle ukazuje co jsou komunisti zač. U nacistů si člověk alespoň mohl být jistý kdo je nepřítel, u komunistů se musel bát i spojenců.

+13/−2
31.8.2018 6:16

I40v59o 44Ž71i13ž82k61a 8583847401291

Nemám osobní zkušenosti, ale ani americká armáda se nechová ke svým vysloužilcům dobře.

+2/−11
31.8.2018 7:16

J90a49r95o52m32í71r 73K92r82á24l 4930319474529

Nevím jak americká, ale německá platila vojenské důchody i vojákům, co žili v ČSSR už od 60. let.

+5/0
31.8.2018 7:35

I52g38o88r 57H20r95u26s26o26v84s83k49y 2549859243520

a americania aj lyncovali cernochov.

+1/0
31.8.2018 11:42

P45e34t40r 28M22u43n67z46a77r 1675361729636

No ono to není tak úplně pravda. Když se chtěli Italové vyvázat z války, tak jim tu jejich zemičku taky zabrali, ikdyž byli spojenci.

0/−1
31.8.2018 11:20

O49n45d37ř95e28j 59Š53r71á11m74e44k 3133730331209

Doba je dobrá právě proto, že taková zrůda může vystrkovat co chce. Smutné je, že se netěší všeobecnému opovržení.

+2/0
31.8.2018 11:28

M68i82r26o87s78l39a78v 69H89o29c40h19m70a52n 4794512694530

Souhlas a tu poslední větu tesat do kamene

0/0
3.9.2018 20:49

L61a76d49i55s52l36a35v 69J80a43r59o95š 6254479190577

Nevím, ale mě přijde, že o vraždu v pravém slova smyslu nešlo, že šlo o zabití. Krom toho mi to připomíná tragédii s tím kameramanem, co kamerou na rameni natáčel tank. A rozeznejte si černý objektiv kamery od černého ústí hlavně bazooky. Tank ho prostě sejmul. Šlo o vraždu, nebo o zabití?

+1/−34
31.8.2018 4:44

Z76d93e51n47ě92k 34Š69ť75a47s75t87n49ý 7825285311320

Šlo o vraždu.

+18/0
31.8.2018 6:02

L73a58d21i56s69l23a39v 89J61a18r58o45š 6204929140917

Ale no jistě, vždyť to teď píšou v novinách, že?

+3/−21
31.8.2018 6:09

J10a23r74d84a 10H32o59f37m16a72n17n 4750475854

jak žena s dítětem ohrožovala tank a vojáky okolo ?

byla to VRAŽDA !!

+14/0
31.8.2018 6:19

L86a61d21i37s31l65a35v 62J86a63r64o60š 6844849750347

Jo jasně, ten voják si řekl : "Tamhleta ženská na přechodu se mi nelíbí, tu vodbouchnu. Ne toho chlapa vedle, ani tu babku za ní, ale tuhle s dítětem. Nejdřív ji trefím do nohy a pak někam do trupu... " opravdu si myslíte, že to tak bylo?

0/−16
31.8.2018 6:36

L65a53d71i94s49l68a53v 46J31a51r98o83š 6494969150627

Takže podle mínusu to tak asi bylo. Podle mě jen voják, který čekal odkud na něj konečně začnou střílet ti ozbrojenci co tu organizovali převrat, v paranoie zahlédl okem, jak kdosi tahá něco dlouhého z tašky. Rychle sáhl po samopalu a bohužel i po spoušti. Rány vyšly dřív, než si uvědomil "Proboha vždyť to je ženská s dítětem, ta asi střílet nebude", které přišlo vzápětí. Vystřelenou kulku a vyřčené slovo už nikdo nevrátí.

0/−7
31.8.2018 7:01

I51v75o 31Ž96i33ž81k71a 8473657461361

Ten voják mohl být i opilý a třeba i skutečná chřipka dovede snížit rozpoznávací schopnosti.

0/0
31.8.2018 7:12

Najdete na iDNES.cz