náhledy
Funkce ejektoru:
Tank Abrams
Autor: Sgt. Cody Quinn, U.S. Army, public domain
Funkce ejektoru:
01 - Kanon je připraven k výstřelu.
02 - Zažehnutím hnací složky vznikají horké plyny, které se rozpínají a ženou střelu směrem k ústí hlavně. Závěr musí udržet 7500 násobek atmosférického tlaku.
03 - Střela minula zadní prstenec otvorů a horké plyny začínají pod vysokým tlakem plnit ejektor
04 - Střela se blíží k ústí hlavně a dosahuje maximální rychlosti.
05 - Střela opustila hlaveň, oddělilo se od ní vodící pouzdro a část plynu uniká přetlakem z ústí hlavně. Závěr je stále zavřený.
06 - Otevírá se závěr a vyhazuje nábojnici (nebo nábojové dno). Horké plyny z ejektoru mají vyšší tlak než je zbytkový v hlavni a unikají šikmými otvory v ejektoru směrem k ústí hlavně (červená) a „táhnou“ za sebou plyny ze zadní části hlavně (růžová), podobně jako píst injekční stříkačky.
07 - Z hlavně odchází typické „odfouknutí kouře“ a tlaky se vyrovnávají. Celý cyklus trvá kolem jedné sekundy.
Autor: MaxxL, CC BY-SA 4.0
Tank Abrams
Autor: Senior Airman James Richardson, USAF, public domain
Tank Abrams během cvičení v Iráku
Autor: Chad Menegay, Creative Commons
Obrněná vozidla Stryker existují i ve verzi se 105mm tankovým kanonem, užívaným dříve v tancích Abrams.
Autor: U.S. Army
Modernizovaný tank T-72 od ukrajinsko-francouzského konsorcia, který byl byl nabízen i čs. armádě v 90. letech.
Autor: (volné dílo)
Tank Objekt 187 (věž je otočena dozadu). Třetí prototyp s nejvýkonnějším turbínovým motorem své doby GTD-1500G.
Autor: Alexej Chlopotov, otvaga2004.ru
Leopard 2A4 na cvičení španělské armády (2014)
Autor: Ejército de Tierra
Tank Leopard na cvičení finské armády Arrow 22 (4. května 2022)
Autor: AP
Tanky Leopard 2A4 finské armády při cvičení v roce 2006
Autor: Finské obranné síly
Tank T-72M4CZ během příprav na Dnech NATO v Ostravě
Autor: Lubomír Světnička, natoaktual.cz
Tank T-72 ve fázi mechanických zkoušek nemá ještě nainstalované všechny komponenty
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Tank T-72M4 CZ na Dnech NATO v Ostravě v akčním představení svých jízdních vlastností.
Autor: Lubomír Světnička, natoaktual.cz