Avia Ba.33 tvořila páteř československého stíhacího letectva v první polovině 30. let.
Autor: public domain
Avia B.34, prototyp (B.34.1) v původním provedení
Autor: sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
Avia B.34, prototyp (B.34.1) v pozdějším provedení (zaoblená SOP, změna pozice chladiče, kovová vrtule atd.)
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.34 zachycená fotokulometem při cvičném souboji
Autor: sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
Prototyp Avie B.34 ve společnosti Avie F.IX (licence Fokkeru) a Aera A.42
Autor: sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
Sériová Avia B.34
Autor: sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
První prototyp Avie B.534. Označení B.34.2 je zděděno po úpravě rozestavěného draku prototypu B.234, což je také zdánlivě nelogické, ale v podstatě ho můžeme považovat za druhý prototyp B.34 (se zcela jiným motorem oproti prototypu prvnímu B.34.1). A číslo B.34.1 v té době ještě použito nebylo, protože sériová výroba B.34 ještě nezačala.
Autor: archiv Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534, první prototyp po drobné modifikaci. Zde už nese správné označení B.534.1.
Autor: public domain
Avia B.534, druhý prototyp
Autor: public domain
Avia B.534, druhý prototyp
Autor: public domain
Reklamní tisk letecké továrny Avia s využitím stylizované kresby stíhačky Avia B.534
Autor: public domain
Avia B.534 verze I
Autor: gonzoaviation.com
Stíhačky Avia B.534 verze I na reklamním snímku vzniklém fotomontáží a otištěném v magazínu Letectví v roce 1936
Autor: public domain
Stíhačky Avia B.534 verze I na reklamním snímku vzniklém fotomontáží a otištěném v magazínu Letectví v roce 1936
Autor: public domain
Avia B.534 verze I
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 verze I. Letouny ze začátku výroby první verze dostávaly dvojici kulometů na spodní křídlo, tedy na každou polovinu křídla jeden kulomet (plechové zakrytování kulometu je na fotografii zřetelné). Byly tam však problémy s tuhostí v jejich uložení a také s pevností křídla, proto se tyto kulomety demontovaly a v pokračující výrobě první verze se už neinstalovaly. Avie B.534 první verze byly tedy nakonec vyzbrojeny pouze dvěma trupovými kulomety.
Autor: sbírka Petra Lukeše a Jana Kašeho
Avia B.534 verze I
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 verze I (zde konkrétně poslední vyrobený kus této verze, výrobní číslo B.534.101). Stroj patří leteckému učilišti, viz trupové označení s písmenem „c“.
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II, pohled na instalaci kulometů. Na každém boku trupu byly dva 7,92mm kulomety. Podobně to měly i B.534 verze III a verze IV.
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze II
Vpředu stojí zalétávací piloti Oldřich Košař (s kravatou) a Rudolf Dalecký (s motýlkem).
Autor: sbírka Václava Šorela
Avia B.534 verze III
Autor: public domain
Avia B.534 verze III
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze IV
Autor: public domain
Avia B.534 verze IV
Autor: archiv Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 verze IV
Autor: ČTK
Avia B.534 verze IV
Autor: Profimedia.cz
Upravené letouny Avia B.534 pro IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu v roce 1937
Autor: gonzoaviation.com
Část československé výpravy na mezinárodním leteckém mítinku v Curychu 1937. Zcela vpravo je František Peřina. Muži stojí před upravenou soutěžní Avií B.534.
Autor: gonzoaviation.com
František Peřina v kokpitu soutěžní Avie B.534 upravené pro IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu 1937
Autor: archiv, Technet.cz
Avia Bk.534 dostala místo zamýšleného kanonu v ose vrtule pouze kulomet. Její hlavňovou výzbroj tak tvořily pouze tři 7,92mm kulomety.
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.634, vznikl pouze jeden prototyp.
Autor: archiv Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.634, vznikl pouze jeden prototyp.
Autor: archiv Jana Hammera, iDNES.cz
Výroba stíhaček Avia B.534
Autor: sbírka Václava Šorela
Detail motoru instalovaného do Avie B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Další z řady nehod, které potkaly Avie B.534 během služby.
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avie B.534 na letišti v Hradci Králové, minimálně čtyři nejbližší stroje v první řadě jsou verze I.
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 příslušící k 4. leteckému pluku
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Řada Avií B.534 verze I na letišti v Pardubicích
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Avia B.534 opět v poněkud nelichotivé pozici
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Nehody se nevyhýbaly ani Aviím B.534
Autor: sbírka Jana Hammera, iDNES.cz
Jedna z hal Avie fotografovaná z továrního letiště stejné firmy, vlevo před halou vidíme stíhačku Avia B.534 verze II, velký dvoumotorový stroj v hale je bombardér Aero MB.200, zcela vlevo se schovává další pětistovka a naopak vpravo je zřetelná stíhačka Škoda D.1.
Autor: sbírka Václava Šorela
Avia B.534 verze IV
Nejmodernější československé sériově vyráběné předválečné stíhačky typu Avia B.534 sloužily i u Četnických leteckých hlídek (ČLH), a to od roku 1937. Na své úkoly svými letovými výkony mnohdy nestačily.
ČLH používaly výsostné znaky (pouze na SOP) ve tvaru sférického trojúhelníku a civilní imatrikulace (na trupu a křídlech) ve tvaru OK-PXX, kde P znamenalo „policejní“.
Autor: Muzeum Policie České republiky
Avia B.534 verze IV
Smutný pohled na letiště v tehdejším Německém Brodě v druhé půlce března 1939. Němci zabavují čs. letadla, před hangárem je četnická Avia B.534, v hangáru jsou bombardéry Aero MB.200.
Autor: Státní okresní archiv Havlíčkův Brod
Letecké eso první světové války a generální zbrojmistr Luftwaffe Ernst Udet podnikl 23. března 1939 inspekční cestu na letišti v Letňanech, kde byla shromážděna celá řada typů československých letounů. Vyzkoušel si i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Ernst Udet si vyzkoušel i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Ernst Udet si vyzkoušel i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Ernst Udet si vyzkoušel i létání v Avii B.534.
Autor: sbírka Jana Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 verze IV v barvách Luftwaffe
Autor: public domain
Avia B.534 verze IV v barvách bulharského letectva
Autor: gonzoaviation.com
Avia B.534 verze IV v barvách Slovenských vzdušných zbraní
Autor: public domain
Pětistovka se znaky povstaleckého letectva během SNP
Autor: gonzoaviation.com
Částečná replika Avie B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Alan Wilson, Creative Commons
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: ČTK
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 v leteckém muzeu ve Kbelích
Autor: Jan Hammer, iDNES.cz
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK
Avia B.534 jako ultralight, replika má 2/3 velikost oproti originálu.
Autor: ČTK