Diskuze
Avia B.534 byla zastaralá už v době Mnichova, ale bojovala ještě v roce 1944
Děkujeme za pochopení.
T40o52m60á63š 43Z73e45m54á14n82e31k
B.534 byla zastaralá už v době svého vzniku. Začínala éra jednoplošníků a ČSSR ujel vlak. Díky konzervativnímu smýšlení MNO. Ti pohřbili celou řadu nadějných konstrukcí, jak letadel, tak motorů.
M85i65r84o66s83l43a89v 38H29i67l35l47e39b44r24a79n38d29t
No jo, no. Ve vzduchu by naše letectvo nad germanem asi nemělo moc velkou šanci.
J10a25n 18H71á50l50a
Vy ovšem porovnavate čsl letectvo 1938 s německým v době bitvy o Francii. Častý to omyl.
M14i72r70e21k 59K54o91p20l49a68s
Řecko bylo jedinou zemí, kam se B-534 dostaly přímým vývozem z Avie. Koutarellis, obchodník, který koupil dva B-534 druhé verze s čísly 534.1001 a 534.1002. Ty byly předány HAF po slavnostním vysvěcení 18. srpna 1936.
Greece was the only country where the B-534’s got by a direct export from Avia. But, they were not bought by the Greek Air Force, but by G. Koutarellis, a businessman, who bought two B-534’s of the second version with s/n 534.1001 and 534.1002. These were handed over to the HAF after a consecration ceremony on 18 August 1936.
J77i68ř15í 74K95o26d72ý37d75e97k
Ani tak nejde o B-534 v době Mnichova. Spíše o to, že vyhlídky ČSR do budoucnosti stran letectva byly hodně tristní.
M14i15r31e29k 28Ř93í16h34a
Avie ne podzim 1938 nebyly zastaralé. Němci používali v té době Heinekl 51 Arado 68. Samozřejmě i Bf.109 B C a D které na podzim představovaly cca polovinu stíhacích letadel němců. Italové měly CR.32. Francouzi D.510 a první Ms.406. RAF to byl hlavně Gloster Gladiator, Hawker Fury několik desítek "Hurikánů". První Spitfire obdržela RAF v srpnu 1938. Výzbroj 4 kulometů byl standard, V době Mnchova už byly všechny B.534 vyrobeny na lince už jela výroba Bk.534 což byla slaběji vyzbrojená varianta ale byla o něco rychlejší.
R14a67d22e23k 25F44o61l21p72r78e78c73h74t
Zastaralé byly, s tím se musíme smířit. To, co uvádíte dále, to nijak nevyvrací, v té době byly zkrátka zastaralé i He 51 a Ar 68 (byly na tom mnohem hůře než B.534). Ale třeba He 51 už byly prakticky všechny od stíhacího letectva vyřazeny, tedy snad až na jednu staffel (přibližně ekvivalent perutě u RAF). A s většinou Ar 68 se v plánech při útoku na ČSR počítalo, že budou sloužit k protivzdušné obraně říšského území, zatímco většina Bf 109 zase k samotnému útoku proti ČSR. Ale to jen pro doplnění, protože na zastaralost či nezastaralost konkrétního typu letadla to nemá žádný vliv. Zastaralost je vztažena k moderním konstrukcím obecně ve světě nastupujícím a nakonec už i používaným.
A co se týče B.534 a Bk.534, tak to není tak, že B.534 už byly všechny vyrobeny a jela výroba Bk.534. Ta výroba šla nějaký čas souběžně. Ostatně velký podíl Bk.534, ale i poslední B.534 opustily továrnu až za protektorátu. A jinak je zajímavé, že rychlost Bk.534 se udává o krapet nižší, než u B.534 verze IV, ale bylo to asi srovnatelné. A protože nedošlo na ten kanon, tak Bk.534 byla ochuzená B.534, a to nejen výzbrojí, ale měla i menší dolet (kvůli menší kapacitě palivových nádrží).
J25i96ř69í 65D54v74o63ř32á83k
Prvním proudovým letounem na světě byl německý Heinkel He 178, poprvé vzlétl 27. srpna 1939. Pilotoval ho Erich Warsitz, letoun dokázal vyvinout rychlost až 640 km/h.
T51o80m95á51š 45B97r51y50k91n64a48r
to byl prototyp s nulovou bojovou hodnotou.....v září 1938 měli Němci stodevítek jen pár, většinu jich měli ve Španělsku, zbytek stíhaček měli také dvouplošníky, s nimiž by si naši piloti poradili....asi tak
J66i15ř81í 55J63i53r69o22u84d53e93k
Můj táta s ní lítal. Mám i zdokumentováno vč. foto
J57i12n32d88ř17i60c62h 73H29r52d11l30i25č41k27a
Skvělá na akrobacii, na mítingu v Curychu 37 udělala dojem, proti jiným dvojplošníkům super, proti mezkům bohužel nedostatečná.
P72e97t62r 68H31u85l24k35a
Doporučuji Václava Němečka Československá letadla 1. Tam je všechno.
P18e19t25r 23L12u11k14e50š
Z knihy si můžete udělat solidní obrázek o meziválečné letecké výrobě. O jednotlivých typech získáte základní informace. "Všechno" tam rozhodně není a ani být nemůže. Všechno není ani v monografiích, které existují.
K47a39r57e32l 92H28a56t90v89a86n28i
S dovolenim odvazuju se tvrdit ze oslavovanim nekolika zvucnych jmen v kterekoliv dobe a situaci ma tendenci pribrzdit prirozeny vyvoj. Benes, Hajn, Smolik, Mraz, atd. Velka jmena, zaslouzi si hodne slavy a uznani, ale po vojenske strance jejich napady byly trochu skostnatele.
P45e94t64r 84H65e24n45d79r71i58c25h
Já se opovážím být rebel a napíšu, že Avia B.534v době Mnichova zase až tak zastaralá nebyla. My ji máme totiž pořád tendenci srovnávat s tím, co bylo v cizině, respektive, co měli velmoci a jak by obstála proti Němcům. Jenže v době Mnichova, všechny ty Bf109, Hurricane, o Spitfire ani nemluvě, teprve přicházely. A u nás klepala na dveře B.35. Jinak létalo v Evropě co? Arada, Gloster Gladiator... atd. A před nimi by se B.534 měla stydět? Neřekl bych. Náš letecký průmysl, průmysl malého a nového státu, šlapal v době Mnichova na paty průmyslu velmocem, a ty měly úplně jiné zdroje. Jediné neštěstí je, že jsme nedostali těch 50 let míru, jak si přál TGM. To byl úplně jiný příběh.
J31i17n43d76ř24i78c91h 46H60r71d24l12i63č89k67a
Bohužel, o šlapání na paty se mluvit nedá, spíše opak je pravdou.
Me-109 určitě teprve nepřicházel, protože už byly vyrobeny řádově stovky kusů a v době Mnichova už více než rok bojoval ve Španělsku. Hurricany už byly zaváděny do standardní výzbroje od začátku roku 1938.
Naproti tomu Avia B.35 poprvé vzlétla až jako prototyp v září 1938 a od prototypu ke sériové produkci je ještě dlouhá cesta.
Bohužel nám oprqavdu ve třicátých letech vlak ujel.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha