náhledy
Replika stíhačky Aero A.18 jako exponát kbelského muzea, na trupu vidíme znak Leteckého pluku 2. Replika byla postavena v polovině 80. let v Leteckých opravnách Trenčín.
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0
Standardními stíhačkami mladého československého letectva se staly francouzské dvouplošníky Spad VII a Spad XIII. Ty se proslavily na nebi Velké války a jako válečné přebytky se k nám později dostaly, a to část darem a část nákupem. Dodávky probíhaly především v letech 1919 až 1921, poslední ještě v roce 1923.
Autor: public domain
První stíhačka československé konstrukce Aero Ae.02 vznikla pouze v prototypu.
Autor: public domain
Aero A.18
Autor: sbírka VHÚ
Porovnání velikostí prvního československého dvoumotorového letadla Aero A.24 a stíhačky Aero A.18
Autor: Letectví č.6/1925
Závodní speciál Aero A.18B, vyobrazení z dobového tisku
Autor: public domain
Závodní speciál Aero A.18B, vyobrazení z dobového tisku
Autor: public domain
Aero A.18c byl speciál vyvinutý ze stíhačky A.18 pro rychlostní závody o Cenu prezidenta republiky. Závodní stroj měl zkrácené rozpětí křídel a na nich situovaný speciální povrchový chladič pro snížení aerodynamického odporu (stíhačka A.18 měla samozřejmě chladič klasický, umistěný po stranách motoru).
Autor: archiv VHÚ Praha
Replika závodního speciálu Aero A.18C jako exponát kbelského muzea. Postavena byla v polovině 80. let v Leteckých opravnách Trenčín.
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 2.0