An-12 při čekání na povolení ke vzletu ze zkrácené dráhy 25, za ním, na pojížděcí dráze 2 Bravo Av-14 ČSA. Ruzyně, srpen 1968.
Autor: archiv VHÚ
Na fotografii je zachycen turbovrtulový letoun Il-18 V, HA-MOE, maďarské společnosti Malév. Letoun je zachycen při pojíždění na dráze 07/25 před novou odbavovací budovou a to ve směru 07 (magnetický kurz 070), v pozadí jdou vidět Středokluky, v popředí je tehdejší pojezdová dráha "B", nebo-li taxiway Bravo. Část nové odbavovací plochy musela být po spřáteleném náletu a výjezdu těžké techniky z útrob strojů An-12 uzavřena za účelem opravy. Vpravo jde částečně vidět i plnicí cisterna na podvozku britské značky Leyland, jednalo se o jeden z mála druhů západní techniky značek Leyland a Citroen, které byly v různých úpravách pro nové letiště zakoupeny. Na snímku je dále zajímavé, že An-12 stojí na trávě a nikoliv na odbavovací ploše. Jde o první období, ve kterém Sověti souhlasili s částečným uvolněním provozu, přesto si nadále ponechávali techniku na letištích. Na trávě po obou stranách dráhy, což je nepřípustné a neuvěřitelné porušení bezpečnosti, zůstávala jak vojenská technika tak vojáci ve stanech, což je patrné na pozadí vpravo směrem na Středokluky. Na letišti byly také deponovány vrtulníkové roje vrtulníků Mi-4, později přesunuté na "zabavenou" dráhu 31. Ruzyně, srpen 1968.
Autor: archiv VHÚ
An-8 a An-12 na trávě vlevo od směru dráhy 25. Ruzyně, srpen 1968.
Autor: archiv VHÚ
Tři transportní letouny An-12 zachycené na trávě, vlevo od směru dráhy 25. Ruzyně, srpen 1968.
Autor: archiv VHÚ
Barevné vyvedení "Emila"
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Letoun Avia 14 Správy dopravních letišť byl jako jediný vybavený odpovídačem sekundárního radaru.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Žánrová fotografie s vozem FOLLOW ME na podvozku Škody 1201, na pozadí s vrtulníkem Mi-4 Správy dopravních letišť.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Ivan Uhlíř v druhé polovině 60. let před technickým indikátorem radaru RL-2D v Ostravě
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Pracoviště přesného přibližovacího radaru RP-2E pro dráhu 04 na ostravském letišti. V horní polovině obrazovky je zobrazení výškové antény, v dolní polovině je zobrazení antény kurzové.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Pracoviště dispečera oblastní kontroly ACC Praha bylo umístěné v dřevěné nástavbě na střeše levého křídla letištní budovy z roku 1937. Vlevo je indikátor zaměřovače, který byl okupanty odcizen, dále obrazovka radaru OR 2 a zcela vpravo mapa zakreslených pohybů letadel.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Pracoviště APP Praha v roce 1968.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Otevření nové části Ruzyně provázelo i vybavení novou pozemní technikou, převážně pořízenou z Francie a Velké Británie. Na fotografii je zachycen cisternový vůz Leyland, se kterým se návštěvníci ruzyňského letiště mohli setkávat až do 80.let.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Pohled na odbavovací plochu nového části ruzyňského letiště. Zachycuje letoun Tu-104 A OK-NDD, na travnaté ploše v blízkosti dráhy 25, zcela proti předpisům, stojí dva sovětské vojenské speciály, dvoumotorový a v té době již zastaralý Lisunov Li-2, napravo od něj robustní An-12. OK-NDD byl zničen při katastrofě v libyjském Tripolisu v červnu 1970, na palubě zahynulo všech deset členů posádky a tři cestující. Za povšimnutí stojí označení číslicí 45. výročí vzniku ČSA, které se nachází vlevo od předních vstupních dveří.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Záznam indikátoru radaru OR-2, rušeného vojenským radarem. Letoví dispečeři museli pro rozpoznání cílů vyvinout velké úsilí a představivost.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Rehabilitovaní letci zachycení na západní vyhlídkové terase 15. června 1968 při slavnostním otevření nové odbavovací budovy Praha - Ruzyně. Již brzy projde nečekanou zatěžkávací zkouškou.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Pohled na rozestavěný stav, ve kterém se nacházel Technický objekt v roce 1968. Objekt do užívání slavnostně předán 6. listopadu 1972. V několik patrech zde vzniklo zázemí pro letové provozní složky TWR, APP, ACC.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Pohled na rozestavěnou část objektu přípravy a zázemí posádek a odbavovací budovy.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Obrazovky radaru OR 2 na třech sektorech ACC Praha koncem 60. let, druhý zprava dispečer Antonín Čech.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Letový dispečer APP Praha Karel Dvořák v den odchodu do penze v roce 1987. Na letišti v dispečerských službách působil od roku 1951.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Letecká mapa světa 1:1 000 000, list Praha, 1968.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Radionavigační mapa vzdušného prostoru ČSSR z ledna 1968, znázorňuje tehdejší letové cesty a rozdělení na dvě letecké oblasti, Prahu a Bratislavu.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
ICAO mapa letiště Praha - Ruzyně z května 1968.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Ruzyně, se zákresem situace 21. srpna 1968.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Stránka pro zprávy NOTAM z 22. srpna 1968 zůstala prázdná....
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Rekonstrukce mechanismu otáčení antény radaru OR-2 na nově postaveném anténním domku.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry
Dispečerská pracoviště APP a DIR (Director) s indikátory radaru RL-2D a zaměřovačem ARP 6 uprostřed.
Autor: Archiv autora Miroslava Jindry