Pondělí 24. ledna 2022, svátek má Milena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. ledna 2022 Milena
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T80o52m81á18š 44R64e14i32s62i63g39l 6810297393728

Děkuji panu Radku Folprechtovi za pěkný a pro mne poučný článek.

Například o speciální konstrukci, na které byly na palubě některých britských letadlových lodí Seafiry parkovány, jsem vůbec nevěděl. Zajímavé pro mne bylo i autorovo nezmínění nevelkých pevnostních limitů Seafirů, zděděných po Spitfirech. V jiných zdrojích je zase uváděno, že právě to jim, proti americkým Ch.-Vought Corsair a Grumman Martlet a Hellcat, které měla RN také ve výzbroji, bylo britskými námořními letci vytýkáno. Ostatně obdobnou zkušenost, při testech N.A. Mustang na palubě let.lodi USN Shangri-la v roce 1944 udělali i Američané. Ale to nemyslím jako snad nějakou výtku k panu autorovi. Jeho stať je povedená, těším se na jeho další články. Snad jen faktografická drobnost: v březnu 1940 nebyl Winston Churchill ministerským předsedou, ale prvním námořním lordem.

0/0
doporučit
16.1.2022 15:05
Foto

V65í50t 22K57o44n61o66p34a 7895413216983

Ten v úvodu článku pro stíhací účely nevhodný a kritizovaný Fulmar měl nakonec nejvíce sestřelů ze všech palubních stíhaček britského námořního letectva za celou druhou světovou válku... ze cca 400 sestřelených letadel FAA jich fulmary sundaly 112.

0/0
doporučit
11.1.2022 8:30
Foto

R78a75d15e43k 11F91o40l58p34r47e61c51h75t

Počet sestřelů měl sice překvapující, ale je to dáno místem a obdobím jeho nasazení. Z pohledu letových výkonů však obecně jako stíhací typ rozhodně chválen není, ba naopak.

0/0
doporučit
11.1.2022 11:45
Foto

V59í65t 66K25o91n10o92p47a 7535163966203

S tím souhlasím. Nicméně v té době FAA nic lepšího nemělo a Fulmary se své role zhostily nad očekávání dobře. Byl ve správný čas na správném místě. Třeba v Bitvě o Británii by s ním BF-109 zametly třeba jako s Defianty...

0/0
doporučit
11.1.2022 12:50
Foto

J79a74k22u24b 28B90o76h33o65n34ě55k 8565306379897

Holt špatné letadlo co mám, je lepší než skvělé letadlo, co nemám. To je ve válce vždycky důležitý faktor a gaučoví generálové ho často podceňují :-)

0/0
doporučit
11.1.2022 14:20
Foto

R88a79d48e28k 87F69o81l83p95r10e18c97h40t

Fulmar obecně zas až tak špatný letoun rozhodně nebyl, takhle ho zase podceňovat nelze. Byl slabý v rychlosti, stoupavosti a obratnosti. Na druhou stranu měl velký dolet, odolnou konstrukci a dlouhou dávku střelby (proti jiným stíhačkám velkou zásobu střeliva na hlaveň). Proti Italům, především proti bombardérům, hydroplánům atd., se uplatnil dobře.

0/0
doporučit
11.1.2022 14:42
Foto

J28a60k34u69b 18B33o31h26o28n44ě15k 8555846289197

Nejsem si teď úplně jistý, ale myslím, že dost sestřelů prý zaznamenal díky tomu, že ho nepřátelští stíhači díky jeho konstrukci mylně považovali za bombardér, ale možná si to pletu s jiným konceptem dvoumístné stíhačky jako Blackburn Roc.

0/0
doporučit
12.1.2022 11:13
Foto

H35o19n19z93a 64D20v14o67ř15á87k 1194495963895

Tuhle histori mám spojenou s Defiantem

0/0
doporučit
12.1.2022 11:31
Foto

J25a23k20u92b 45B15o15h10o84n48ě96k 8165726699447

Jo, to je určitě možné, viditelná pozice střelce byla určitě víc matoucí než jenom prodloužení kvůli přidání navigátora.

0/0
doporučit
12.1.2022 12:39
Foto

J42a71n 13V51á72c58l85a89v23í42k 3302236911299

Takže vlastně taková ideální palubní stíhačka nad Atlantik.

0/0
doporučit
15.1.2022 19:18
Foto

J81i98r82i 33H36o12r30o94v61s48k23ý 1143342349

Tahle poslední generace pístových stíhaček je prostě fantastická. Ať už je to Spitfire / Spiteful nebo kolega Sea Fury a macatější Bearcat.

+1/0
doporučit
10.1.2022 21:15
Foto

J70i96ř57í 46D43o32u71t25n15á96č 3347416395333

Za mě nejlepší F4U ... lítal už o 3-4 roky dřív než výše jmenované a výkonově byl stejnej, ne li lepší

+1/0
doporučit
11.1.2022 6:40
Foto

J95i60ř24í 90D22o79u13t49n23á82č 3467676245473

Pěkný ,,, poslední model byl v akci v koreji a s těmi protiběžnými vrtulemi dělal přes 720 km/hod ... i tak mu zůstala zásadní chyba a tou byl dolet. holt mohl tak akorát bránit svou loď... na nějaké ofenzívní akce jako corsair či hellcat prostě neměl

+1/0
doporučit
10.1.2022 8:21
Foto

T19o63m38á67š 33K61a29d26l83e82c 3797683560651

Slušný sprinter. Já bych se v takové krabičce při takové rychlosti asi p.. znečistil bych si prádlo. Ale, nadruhou stranu.. Jednou jsem v Athénách zabíjel několik hodin času před přesunem na letiště a mimo jiné jsem navštívil Muzeum Války (muzeum techniky řeckých ozbrojených sil). Nic moc velkého, ale je tam na dvorku mimo jiné k vidění exemplář F-104 Starfighter. Velice jsem zkoumal celou tu konstrukci a došel k závěru, že v tomhle.. bych si znečistil prádlo zcela určitě. Pokud by mě někdo nejdřív ale nějakou mistrovskou lstí do toho kokpitu vůbec dostal :)

0/0
doporučit
10.1.2022 17:15
Foto

E92r85i97k 94L72e96v97i11n34s31k90ý 8541314303825

Firma Supermarine v tom vývoji Spitfiru pokračovala ještě dál. Poslední Seafiry měly některé technologie z vývoje stíhačky Spiteful - ta měla kromě protiběžných vrtulí nové křídlo pro vysoké rychlosti a konečně široký podvozek, zatahovaný směrem k trupu. A posledním výkřikem byl opět palubní Seafang. Jenže to už se na nebe i na paluby draly proudové stíhačky a tak byly oba tyto dokonalé stroje vyrobeny jen v několika kusech ověřovacích sérií.

+3/0
doporučit
10.1.2022 18:51
Foto

J74i10ř75í 18D34o16u51t68n65á17č 3777136795753

je to tak .. ale stejně to byly nádherné mašiny

+1/0
doporučit
10.1.2022 19:52
Foto

R40o20b53e33r46t 56V37á83l51e93k 7261480170397

Netroufl bych si říct, že Spiteful je pokračováním vývoje Spitfire, sám jsi ty změny jmenoval je v tom už obrovský rozdíl. Hawker Typhoon je taky strašně daleko od Hawker Fury. Domnívám se, že konstrukce Spitefulu začínala skoro od nuly.

0/0
doporučit
12.1.2022 13:53

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...