náhledy
Čínské bojové vozidlo ZBD-05 dosahuje při plavbě v kluzném režimu údajně rychlosti až 45 km/h.
Autor: archiv autora
Futuristický tank TV-8 firmy Chrysler měl plavat díky výtlaku extrémně velké věže.
Autor: archiv autora
Futuristický tank TV-8 firmy Chrysler měl plavat díky výtlaku extrémně velké věže.
Autor: archiv autora
Tank T-54
Autor: archiv autora
Tady je při brodění tank M60 Patton.
Autor: archiv autora
Souprava pro hluboké brodění tanku Leopard 2
Autor: archiv autora
Pokusy s plováky na tancích řady T-54/55
Autor: archiv autora
Sherman DD se zástěnou v rozloženém stavu. Důvodem tohoto řešení byl především nedostatek lodního prostoru, který neumožňoval použití rozměrných plováků.
Autor: archiv autora
Japonský tank Ka-Mi při výjezdu z vody. Odhazovací příď a záď zajišťovaly dostatečný výtlak a lepší vlastnosti na moři.
Autor: archiv autora
Tauchpanzer III připravený ke spuštění do vody. Dobře jsou vidět hadice pro přívod vzduchu, těsnící povlaky na kulometu a velitelské věžičce.
Autor: archiv autora
Schwimmpanzer 38. Mezi čtveřicí plováků je upevněn původně český tank LT vz.38
Autor: archiv autora
Tank BT-5 s plováky tvořenými dvěma útočnými čluny A-3
Autor: archiv autora
T-37 byl prvním sériově vyráběným plovoucím tankem, zde zavěšený pod trupem bombardéru TB-3. Štít pod přídí měl sloužit k absorbování sil při nárazu na vodní hladinu.
Autor: archiv autora
Sovětský T-33, podoba s britskou předlohou byla více než náhodná, ale nešlo o kopii. Tank vycházel z civilního 3t tahače.
Autor: archiv autora
Amphibious Tank Model 1931 byl prvním obojživelným tankem, který plaval díky vztlaku korby. Velké blatníky vyplněné korkem fungovaly jako plováky.
Autor: archiv autora
Tank (obrněný transportér) Mark IX vybavený kesony Camel byl prvním obojživelným pásovým bojovým vozidlem.
Autor: archiv autora