![]() |
M41i96r70o15s19l35a95v 70S71l36á14m46a 1641163765935"Chodí to výborně, ale neseje to ..." |
![]() |
R16o73b79e85r70t 66M32á14s45l94o 1721421387547Zajímavý článek. |
![]() |
P17e43t40r 74M90i45c63h82a39l 2510764961972Dobrá práce. Někdo musel jasně říct: "Tudy cesta nevede." |
![]() |
M16i49c64h25a91l 84K72o83u55t57n32ý 2305737731663Super článek. O tomhle jsem v životě neslyšel a to znám obskurnosti jako XP-55 Ascender nebo MB.5. |
![]() |
K69r24y61š62t41o26f 29H69o15g89e24r 9410390327433jako vždy |
![]() |
A37d18a73m 68J26a63k79e78š 2806575656700Jakýpak bizár? Normální výzkum. S přídavným pohonem interceptorů se experimentovalo v padesátých letech běžně (nejen v Rusku - britové nebyli ve vývoji vojendké letecké techniky žádná ořezávátka. S kombinovaným pohonem experimentoval třeba Saunders-Roe). I taková dnešní C-130 Hercules používá přídavných motorů ke krátkodobému zvýšení výkonu (při startu) přídavných motorů dodnes. A proč na I-15? Konstrukce N.N. Polikarpova, I-15, I-16, byly na tu dobu velmi robustní a kvalitní stíhačky. Ostatně I-153 Čajka, byť to byl dvouplošník, přišel po I-16 (dolnoplošník) a v některých ohledech to byl lepší stroj. Ostatně I-153, což byla poslední verze I-15, překonávala v rychlosti náš poslední dvouplošník B-534, což byla poslední verze B-34 a hlavní stíhací síla prvorepublikového Československa |
![]() |
J61i84ř17í 54P26o71k95o23r25n89ý 2232644817862hlavním účelem bylo šokovat německé stíhače, rozptýlit je tak, až byli přesvědčení že mají halucinace a v té chvíli je sestřelit |
![]() |
M79a59r35t76i53n 42H61o21r30á24k 9563159564Přesně tyto články mám rád. Děkuji Technetu. |
![]() |
M13a89r45t80i15n 74Š55k67o83ř96e44p97a 2695434184276Když se tak dívám na první let bratrů Wrightů z roku 1903, ta ta jejich kůlnička na dříví, to je teprve bizár. No nebo se to spíše dá brát tak, jak to je - nikdo o tom nic nevěděl, tak se to zkusilo. A nebýt podobných lidí, nejsme dnes tam, kde jsme. Tedy třeba na palubě dopravního letadla směřujícího do New Yorku. |
![]() |
D47u93d18á85k 39V82l29a52d13i13m33í18r 4495643922973To nedokázali spočítat odpor vzduchu vs. následně získaný výkon těch motorů? |
![]() |
M20i24l92a33n 79Z19e17l88e36n28k94a 1626904778839To ltadlo vypadá, jako kdyby ho upravil MacGyver. |
![]() |
K97a52t93e82ř29i47n28a 27V29ý69b91o76r12n51á 6460289299Na rozdíl od autora se nedomnívám, že prvotním účelem těchto pokusů bylo krátkodobé zvýšení rychlosti. Podobné řešení by v boji přinášelo spíše nevýhody a lze souhlasit s tím, že by bylo poněkud bizarní. Hlavním účelem krátkodobého zvýšení celkového tahu bylo nepochybně dosažení vyšší stouopavosti a rychlejší zapojení do boje s bombardéry, operujícími ve velkých výškách. Při úrovni tehdejších výstražných mechanismů se totiž běžné stávalo, že než stíhačky po startu dosáhly operační výšky, byly letouny nepřítele již dávno pryč. |
![]() |
M13a46r87e54k 49Š84t47ě37t85k28a 4591208872663Náporové motory vykazují nejlepší účinnost (a dávají tak smysl) až při nadzvukových rychlostech (nejznámější a nejzajímavější jsou asi francouzské poválečné stroje značky Leduc), takže ten nápad použít je na dvouplošnících, asi nebyl úplně ideální řešení, ale v té době ještě nebyly praktické zkušenosti, takže se experimentovalo. |
![]() |
V61á34c29l34a65v 55K81o73p59t90a 4964723622každý ví že DM-1 byl poprvé použit ve čtyřlístku. "Pošlete mrak DM-1". Sověti nebyli ani v tomhle originální |