Sobota 14. prosince 2019, svátek má Lýdie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 14. prosince 2019 Lýdie
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i96r70o15s19l35a95v 70S71l36á14m46a 1641163765935

"Chodí to výborně, ale neseje to ..." :-)

+18/0
doporučit
17.11.2019 9:54

R16o73b79e85r70t 66M32á14s45l94o 1721421387547

Zajímavý článek. R^

+15/0
doporučit
17.11.2019 0:52

P17e43t40r 74M90i45c63h82a39l 2510764961972

Dobrá práce. Někdo musel jasně říct: "Tudy cesta nevede."

+12/−1
doporučit
17.11.2019 7:11
Foto

M16i49c64h25a91l 84K72o83u55t57n32ý 2305737731663

Super článek. O tomhle jsem v životě neslyšel a to znám obskurnosti jako XP-55 Ascender nebo MB.5.

+6/0
doporučit
17.11.2019 0:35

K69r24y61š62t41o26f 29H69o15g89e24r 9410390327433

jako vždy R^. škoda že se nedochovala fotka jak letí :). jinak ero vypadá jak z bondovky. ;-D

+7/−1
doporučit
17.11.2019 7:36

A37d18a73m 68J26a63k79e78š 2806575656700

Jakýpak bizár? Normální výzkum. S přídavným pohonem interceptorů se experimentovalo v padesátých letech běžně (nejen v Rusku - britové nebyli ve vývoji vojendké letecké techniky žádná ořezávátka. S kombinovaným pohonem experimentoval třeba Saunders-Roe). I taková dnešní C-130 Hercules používá přídavných motorů ke krátkodobému zvýšení výkonu (při startu) přídavných motorů dodnes.

A proč na I-15? Konstrukce N.N. Polikarpova, I-15, I-16, byly na tu dobu velmi robustní a kvalitní stíhačky. Ostatně I-153 Čajka, byť to byl dvouplošník, přišel po I-16 (dolnoplošník) a v některých ohledech to byl lepší stroj. Ostatně I-153, což byla poslední verze I-15, překonávala v rychlosti náš poslední dvouplošník B-534, což byla poslední verze B-34 a hlavní stíhací síla prvorepublikového Československa

+4/0
doporučit
17.11.2019 13:41

J61i84ř17í 54P26o71k95o23r25n89ý 2232644817862

hlavním účelem bylo šokovat německé stíhače, rozptýlit je tak, až byli přesvědčení že mají halucinace a v té chvíli je sestřelit ;-D;-D;-D

+4/0
doporučit
17.11.2019 10:46

M79a59r35t76i53n 42H61o21r30á24k 9563159564

Přesně tyto články mám rád. Děkuji Technetu.

+3/0
doporučit
17.11.2019 18:25

M13a89r45t80i15n 74Š55k67o83ř96e44p97a 2695434184276

Když se tak dívám na první let bratrů Wrightů z roku 1903, ta ta jejich kůlnička na dříví, to je teprve bizár. No nebo se to spíše dá brát tak, jak to je - nikdo o tom nic nevěděl, tak se to zkusilo. A nebýt podobných lidí, nejsme dnes tam, kde jsme. Tedy třeba na palubě dopravního letadla směřujícího do New Yorku.

+2/0
doporučit
17.11.2019 13:43
Foto

D47u93d18á85k 39V82l29a52d13i13m33í18r 4495643922973

To nedokázali spočítat odpor vzduchu vs. následně získaný výkon těch motorů?

+2/0
doporučit
17.11.2019 8:42

M20i24l92a33n 79Z19e17l88e36n28k94a 1626904778839

To ltadlo vypadá, jako kdyby ho upravil MacGyver.:-)

+2/0
doporučit
17.11.2019 8:25

K97a52t93e82ř29i47n28a 27V29ý69b91o76r12n51á 6460289299

Na rozdíl od autora se nedomnívám, že prvotním účelem těchto pokusů bylo krátkodobé zvýšení rychlosti. Podobné řešení by v boji přinášelo spíše nevýhody a lze souhlasit s tím, že by bylo poněkud bizarní. Hlavním účelem krátkodobého zvýšení celkového tahu bylo nepochybně dosažení vyšší stouopavosti a rychlejší zapojení do boje s bombardéry, operujícími ve velkých výškách. Při úrovni tehdejších výstražných mechanismů se totiž běžné stávalo, že než stíhačky po startu dosáhly operační výšky, byly letouny nepřítele již dávno pryč.

+8/−15
doporučit
17.11.2019 2:47

M13a46r87e54k 49Š84t47ě37t85k28a 4591208872663

Náporové motory vykazují nejlepší účinnost (a dávají tak smysl) až při nadzvukových rychlostech (nejznámější a nejzajímavější jsou asi francouzské poválečné stroje značky Leduc), takže ten nápad použít je na dvouplošnících, asi nebyl úplně ideální řešení, ale v té době ještě nebyly praktické zkušenosti, takže se experimentovalo.

+1/0
doporučit
17.11.2019 12:30

V61á34c29l34a65v 55K81o73p59t90a 4964723622

každý ví že DM-1 byl poprvé použit ve čtyřlístku. "Pošlete mrak DM-1". Sověti nebyli ani v tomhle originální :-)

+1/0
doporučit
17.11.2019 10:59

Premium

Zoufale jsme se snažili postřeleného muže zachránit, líčí lékař z Ostravy

Hrudní chirurg Marcel Mitták z Fakultní nemocnice Ostrava se snažil s týmem zdravotníků zachránit jednoho z těžce...

Premium

Na Gottově pohřbu jsem se bál, že spáchám atentát na Zemana, říká Strach

Každý se ho ptá na Anděla Páně 3. Jiří Strach ale trpělivě vysvětluje, že to nezáleží jen na něm. „Rozhodujeme o tom...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Najdete na iDNES.cz