Neděle 19. ledna 2020, svátek má Doubravka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 19. ledna 2020 Doubravka
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i59r35o37s39l62a57v 27S88l32á22m52a 1661913235145

"Chodí to výborně, ale neseje to ..." :-)

+18/0
doporučit
17.11.2019 9:54

R40o58b65e20r82t 12M87á72s20l66o 1771621437757

Zajímavý článek. R^

+15/0
doporučit
17.11.2019 0:52

P68e15t97r 44M14i43c39h47a82l 2500794541382

Dobrá práce. Někdo musel jasně říct: "Tudy cesta nevede."

+12/−1
doporučit
17.11.2019 7:11

M77i90c59h86a37l 62K47o22u71t79n84ý 2275297751713

Super článek. O tomhle jsem v životě neslyšel a to znám obskurnosti jako XP-55 Ascender nebo MB.5.

+6/0
doporučit
17.11.2019 0:35

K29r79y55š39t25o21f 54H73o14g58e46r 9270700537663

jako vždy R^. škoda že se nedochovala fotka jak letí :). jinak ero vypadá jak z bondovky. ;-D

+7/−1
doporučit
17.11.2019 7:36

A78d67a58m 34J37a26k97e17š 2146975946180

Jakýpak bizár? Normální výzkum. S přídavným pohonem interceptorů se experimentovalo v padesátých letech běžně (nejen v Rusku - britové nebyli ve vývoji vojendké letecké techniky žádná ořezávátka. S kombinovaným pohonem experimentoval třeba Saunders-Roe). I taková dnešní C-130 Hercules používá přídavných motorů ke krátkodobému zvýšení výkonu (při startu) přídavných motorů dodnes.

A proč na I-15? Konstrukce N.N. Polikarpova, I-15, I-16, byly na tu dobu velmi robustní a kvalitní stíhačky. Ostatně I-153 Čajka, byť to byl dvouplošník, přišel po I-16 (dolnoplošník) a v některých ohledech to byl lepší stroj. Ostatně I-153, což byla poslední verze I-15, překonávala v rychlosti náš poslední dvouplošník B-534, což byla poslední verze B-34 a hlavní stíhací síla prvorepublikového Československa

+4/0
doporučit
17.11.2019 13:41

J27i70ř81í 65P30o66k67o96r33n59ý 2782664577212

hlavním účelem bylo šokovat německé stíhače, rozptýlit je tak, až byli přesvědčení že mají halucinace a v té chvíli je sestřelit ;-D;-D;-D

+4/0
doporučit
17.11.2019 10:46

M14a57r21t50i92n 47H67o31r48á98k 9573329144

Přesně tyto články mám rád. Děkuji Technetu.

+3/0
doporučit
17.11.2019 18:25

M53a11r86t79i90n 83Š37k75o95ř54e48p32a 2615354954926

Když se tak dívám na první let bratrů Wrightů z roku 1903, ta ta jejich kůlnička na dříví, to je teprve bizár. No nebo se to spíše dá brát tak, jak to je - nikdo o tom nic nevěděl, tak se to zkusilo. A nebýt podobných lidí, nejsme dnes tam, kde jsme. Tedy třeba na palubě dopravního letadla směřujícího do New Yorku.

+2/0
doporučit
17.11.2019 13:43
Foto

D22u47d91á66k 39V92l47a38d46i49m82í14r 4685593402723

To nedokázali spočítat odpor vzduchu vs. následně získaný výkon těch motorů?

+2/0
doporučit
17.11.2019 8:42

M82i97l45a58n 33Z12e55l61e13n20k26a 1776294658649

To ltadlo vypadá, jako kdyby ho upravil MacGyver.:-)

+2/0
doporučit
17.11.2019 8:25

K71a71t76e98ř75i94n95a 18V60ý87b49o87r33n53á 6440389679

Na rozdíl od autora se nedomnívám, že prvotním účelem těchto pokusů bylo krátkodobé zvýšení rychlosti. Podobné řešení by v boji přinášelo spíše nevýhody a lze souhlasit s tím, že by bylo poněkud bizarní. Hlavním účelem krátkodobého zvýšení celkového tahu bylo nepochybně dosažení vyšší stouopavosti a rychlejší zapojení do boje s bombardéry, operujícími ve velkých výškách. Při úrovni tehdejších výstražných mechanismů se totiž běžné stávalo, že než stíhačky po startu dosáhly operační výšky, byly letouny nepřítele již dávno pryč.

+8/−15
doporučit
17.11.2019 2:47

M17a97r49e57k 65Š45t61ě49t63k92a 4301808682443

Náporové motory vykazují nejlepší účinnost (a dávají tak smysl) až při nadzvukových rychlostech (nejznámější a nejzajímavější jsou asi francouzské poválečné stroje značky Leduc), takže ten nápad použít je na dvouplošnících, asi nebyl úplně ideální řešení, ale v té době ještě nebyly praktické zkušenosti, takže se experimentovalo.

+1/0
doporučit
17.11.2019 12:30

V81á84c45l72a86v 90K39o73p18t21a 4354683582

každý ví že DM-1 byl poprvé použit ve čtyřlístku. "Pošlete mrak DM-1". Sověti nebyli ani v tomhle originální :-)

+1/0
doporučit
17.11.2019 10:59

Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...

Najdete na iDNES.cz