náhledy
Obrněný automobil Škoda PA-II zvaný Želva
Autor: public domain
První typy obrněných automobilů československé armády, vlevo Škoda-Fiat 18 BL (výzbroj: dva kulomety) a vpravo Lancia 1Z (výzbroj: tři kulomety). Lancie si přivezli ve dvou exemplářích naši legionáři z Itálie, vozy Škoda-Fiat vyrobila plzeňská Škodovka v počtu dvanácti kusů.
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-I byl vyroben v pouhých dvou exemplářích. Na jeho základě vznikl typ PA-II zvaný Želva.
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-I se zaměstnanci koncernu Škoda na dobové pohlednici
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-II zvaný Želva
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-II (zvaný Želva) na pražské automobilové výstavě, vlevo je lehký tank Renault FT.
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-II zvaný Želva
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-II zvaný Želva
Autor: public domain
Obrněné automobily Škoda PA-II (zvané Želva) na vojenské přehlídce
Autor: public domain
Podobně jako jiné naše zbraně skončily nakonec i Želvy samozřejmě v německých rukách. Želvy však byly Němcům vesměs k ničemu, minimálně tedy až na jednu zachycenou na této fotografii. Upravili si ji na radiovůz s mohutnou anténou (Funkwagen), tj. nosič výkonnější vysílačky. Vpravo dole vidíme na pancíři znak 2. tankové divize SS „Das Reich“.
Autor: public domain
Obrněný automobil Škoda PA-II-d, tj. verze vyzbrojená kanonem (dělem) vycházející z typu PA-II (pancéřový automobil, typ II)
Autor: public domain
Prototyp Škoda PA-III (do výzbroje československé armády byly tyto stroje zařazeny jako OA vz. 27)
Autor: public domain
OA vz. 30 vyráběla Tatra
Autor: public domain