- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Uvítal bych článek, který by vysvětlil, proč takové vozidlo. Hned mne překvapila výška, je to velké jak stodola. Podle wiki je výška 2.7 m. Do toho by se snadno trefovalo, nikde se to neschová. Pandur má cca 2m, totéž třeba BVP-1. Také, proč jsou stále více preferována kola. Před časem jsem zabrousil na web, kde si své praktické zkušenosti sdělovali vojáci a jejich názor byl, co se týká terénu, jednoznačný - jakmile vjedete do "oraniště", a zvláště mokrého, s koly jste v háji, pásy jsou bez konkurence.
Pandur má sice lehce přes 2 m, ale jenom korba. Celý má taky 2,7 m.
BVP-1 je proti tomu jak kapesní vozítko.
Současná koncepce je taková, že jedna bojová brigáda (potažmo br. úkolové uskupení) má být na kolech a druhá na pásech.
Pásy mají samozřejmě nesrovnatelně lepší průchodnost těžkým terénem. Jenomže kola jsou tišší, rychlejší, šetrnější, levnější, tedy tam, kde projedou pochopitelně.
Francouzsky RAID kupuje nase Tatry, Francouzska GIGN naše Breny, cesky prumysl ma u frantíků zda se dobre jmeno
A podepsat smlouvu s Benzinou.
Aneb dalších více než 6 mld Kč z kapes nás všech do kapsy famílie Strnadů, největších sponzorů prazidentské kampaně jistého Miloše Zemana...
Copak mínusáří, pravda moc nechutná...?
Patří firma Eldis Pardubice, s.r.o., s kterou podepsalo MO dohodu o těchto vozidlech, Strnadům? Patří.
Byli Strnadovi největší sponzoři Zemanovy kampaně? Byli.
Vše pár kliky jednoduše dohledatelná fakta.
Ať počítám, jak počítám, tak mi jedno auto vychází na neuvěřitelných téměř 100 milionů. Přitom je to vozidlo použitelné jen proti výrazně slabším protivníkům, co mají maximálně kalašnikovy a miny. Nebo také proti demonstrantům...
Cena není jen za vozidla.
Je to sice TITUS, a vznikl ze spolupráce TATRY a NEXTERU... a proto má na masce vyražen nápis NEXTER.
Když se podíváte pořádně, tak na prototypu (funkčním vzorku, zelené vozidlo na první fotce a na pár dalších (ale na těch dalších není vidět zpředu)) vozidel pro AČR ten nápis NEXTER není.
Vapadá to jako ideální rodinný vůz do našich poměrů. Jen sundat ty nesmyslný nástavby a dát tam držák na lyže a na kola.
Spíš obytné auto, až se to jednou definitivně podělá. Ale chce to sehnat sanitku, to je na tyhle úpravy nejlepší verze (dost místa aby si tam člověk stoupnul, spousta úložného prostoru, už vyřešená zásoba vody...)
Trošku to připomíná americký Caiman s vylepšeným podvozkem, ale ta vozidla vypadají dnes všecky stejně. Chtělo by to vidět další nádstavby. Takto holý kus je nicneříkající.
Jo jo, to v současné situaci potřebujeme opravdu nejvíc. Koupit zeleným mozkům krabice na hraní za 6 miliard...
Pokud chceme mít moderní a bojeschopnou armádu, musí se technika pravidelně obměňovat a modernizovat. Armáda tu techniku nemá na hraní, ale na výcvik, aby mohla být v případě potřeby nasazena. Pokud přistoupím na ty Vaše řeči o hře, také byste asi nebyl úplně rád, když byste třeba měl hrát fotbalový zápas v pantoflích. Projel byste to s plnou parádou a to by Vám ani nešlo o život.
Samozřejmě šlo koupit nějaké proveřené stroje, kde by se neplatily náklady na vývoj, ale naše podvyživená armáda musí mít extra vyvinutý stroj. Proč? Protože malá domů, jako vždy.
Armáda snad za vývoj neplatila, Titusy už své zákazníky mají, jak je vidět na fotkách.