náhledy
Mimořádnou ukázku "svalů", tzv. Air Power demo, předvedla letadlová loď amerického námořnictva USS John C. Stennis při návratu z osmiměsíční mise. Palubní stroje předvedly posádce a objektivům "demonstraci síly". Na snímku je F/A-18E Super Hornet po průletu kolem mateřské lodě krátce po jejím po ostrém obratu.
Autor: US Navy
Pár Super Hornetů F/A-18E s vytaženými podvozky po průletu nad mateřskou lodí. Na výrobě Hornetů se podílí česká společnost Aero Vodochody. Dodává kanónové dveře. Vodochodský program F/A-18 zahrnuje výrobu dílů, povrchové ochrany a finální sestavu dveří připravenou k montáži na letoun.
Autor: US Navy
Letadla USS John C. Stennis předvádí let ve formaci.
Autor: US Navy
Horní letoun F/A-18E Super Hornet předvádí během doplňování paliva. Nádrže plní EA-6B (dvoumotorový "elektronický" letoun pro eliminaci nepřátelských radarů).
Autor: US Navy
Pár Super Hornetů F/A-18E při letu nad oblaky. Stroje mohou nést celé současné spektrum zbraní včetně "inteligentních". Na letounech jsou osazeny přídavné nádrže, každá o objemu 1 818 litrů.
Autor: US Navy
Posádka lodě mimo službu sleduje C-2A Greyhound (vpravo nahoře) a E-2C Hawkeye (letoun s "ufem"). Na snímku jsou vidět tři ze čtyř letadlových výtahů, které dopravují letouny z pilotní na letovou palubu.
Autor: US Navy
C-2A Greyhound (vlevo nahoře) dopravuje na paluby letadlových lodí náklad s vysokou prioritou a pasažéry. Pravý stroj je E-2C Hawkeye. Je to taktický letoun včasné výstrahy a kontroly .
Autor: US Navy
Pár Super Hornetů F/A-18E, v pozadí mateřská loď. Letouny jsou určeny pro mise proti nepříteli ve vzduchu a pozemním cílům. Dokážou získat vzdušnou převahu. Na zemi např. vyhledávají a ničí zařízení protivzdušné obrany.
Autor: US Navy
Detail jednomístné kabiny F/A-18E Super Hornet. Kokpit je vyhřívaný a klimatizovaný. Samozřejmostí jsou vystřelovací sedačky (nulová výška/nulová rychlost). Kokpit je vybaven třemi barevnými displeji a průhledovým displejem HUD.
Autor: US Navy
F/A-18E Super Hornet mají pevnější konstrukci trupu i podvozku. Mohou přistávat na palubě letadlové lodi s větší zátěží při akci nespotřebované munice.
Autor: US Navy
Pro zvětšení doletu používá F/A-18E podvěsné nádrže. Je důležité, aby se letouny vracely na palubu s dostatečnou zásobou paliva (pro případ čekaní na přistání nebo opakovaná přistání po neúspěšném prvním pokusu). Stroje jsou schopné přistávat zatížené velmi drahou nespotřebovanou municí.
Autor: US Navy
Formace bojových a podpůrných letounů letadlové lodě USS John C. Stennis
Autor: US Navy
Letouny pohání motory F414-GE-400, které mají maximální tah 97,86 kN (s přídavným spalováním). Maximální rychlost je Mach 1,8 (2 148 km/h). Jsou aplikovány také prvky technologie "stealth", které zajišťují obtížnější zjistitelnost letounu.
Autor: US Navy
Super Hornety v jedenácti závěsnících unesou 8 000 kg. Dva závěsníky jsou na koncích křídel (uchycují se na ně řízené protiletadlové střely, zejména typu AIM-9 Sidewinder). Pod křídly je šest závěsníků (používají se na zavěšení zbraní proti pozemním cílům a přídavných nádrží). Na trupu najdete další pár závěsníků (pro střely AIM-7 Sparrow, nebo pro navigační či senzorové kontejnery). Poslední závěsník je uprostřed pod trupem (pro přídavnou nádrž, nebo protizemní výzbroj).
Autor: US Navy
Údržba jednoho ze čtyř parních katapultů na letové palubě. Pomocí nich startují palubní letouny F/A-18 Hornet, F/A-18E/F Super Hornet, EA-6B Prowler a E-2C Hawkeye.
Autor: US Navy
Letadlová loď USS John C. Stennis (CVN 74). Námořníci a členové posádky jedou na letadlovém výtahu do pilotního prostoru .
Autor: US Navy
Posádka lodě mimo službu sleduje vrtulníky (v úrovni letové paluby).
Autor: US Navy
Vrtulník An MH-60S Sea Hawk námořních výsadkařů přistává na palubě USS John C. Stennis.
Autor: US Navy
Dvojice Super Hornetů F/A-18E , v pozadí mateřská loď. Boeing F/A-18E/F Super Hornet je středoplošník. Drak stroje se skládá z 8 100 součástí.
Autor: US navy