Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M93a31r85t22i31n 59K33l65u66m11p20a95r 5406948407324

Tento článek na Technetu je otřes. Autora by měli přeřadit na jiná témata a nebo by po něm jeho práci měl alespoň zkontrolovat někdo fundovaný.

+15/0
doporučit
4.2.2019 7:09

J68a79k80u54b 16B14o34h41o57n27ě18k 8365986589297

Technet tímhle článkem asi zkouší pozornost čtenářů :-)

K již dříve zmíněným doplněním ke článku bych chtěl ještě uvést tohle.

Němečtí inženýři nebyli hloupí. Oni dobře věděli o výhodách zkoseného pancíře a nemuseli dostat kopanec do pozadí od T-34, aby se o jeho existenci dozvěděli. Už v raných fázích vývoje německých tanků se o jeho použití uvažovalo, ale nakonec došlo k jeho zamítnutí z racionálních důvodů. Panovala obava o menší strukturální pevnost korby, pokud by se objevily i jiné než pravé úhly. Prosté kovová krabice je při nárazu méně náchylná se zbortit než nepravidelné útvary. Úhel pancíře měl být nahrazený výcvikem posádky takovým způsobem, aby směrem k očekávaném ohrožení nestavěla tank čelem.

+13/0
doporučit
4.2.2019 8:54

Č91e66s97t92m27í70r 57B75e94r14á11n34e73k 2184113546872

Autor má evidentně o konstrukci tanků obecně a ráži nesené zbraně evidentně jen matné povědomí. Ráže zbraně totiž je dána velikostí železničních vozů a profily tratí. Jde o to, že tanky se na větší vzdálenosti normálně přepravují po železnici nebo na podvalníku. Tím je určena šířka stroje protože se musí na ten vagon vejít a moc nečouhat. No a šířka korby, je určující pro rozměr věnce věže a tím je pak omezena ráže použitého kanonu. Prostě na malém průměru nejde použít velká ráže, protože by to věž nevydržela. Takže nelze jen tak libovolně zvýšit ráži, proto se na Pz IV neobjevily výkonnější kanony o ráži větší než 7,5 cm. A ostatně Němci použili jako maximum 8,8 cm kanon na Tigeru. Větší ráže byly buď na samohybných dělech nebo na prototypu tanku Maus, který je ovšem mnohem větší. Ostatně i sověti museli hodně přepracovat T-34, když chtěli zvýšit ráži ze 76,2 mm na 85 mm. Bylo nutné zvětšit průměr věnce věže a tedy i změnit korbu tanku v oblasti nad pásy.

Nesmyslné je i vyprávění jak Pz II nesloužily až do konce války. Výroba základního typu sice skončila, ale vyrobené stroje byly používány samozřejmě dál, především pro průzkum. Dokonce se pod označením Pz II stavěly i zcela odlišné typy a jedním z nich byl Pz II L Luchs, který byl vyráběn až do roku 1944 a poměrně úspěšně nasazen na frontě. I původní Pz II F byly k vidění i v květnu na našem území. Ostatně i vyprávění o nepřesnosti krátkého kanonu prvních Pz IV je dost vedle, tank byl původně určen ne k boji s tanky, na to měl být Pz III, ale k podpoře pěchoty, proto byl použit právě ten krátký kanon na tu dobu (1938) velké ráže. Později se ukázalo že 3,7 cm kanon Pz IIi nestačí na novější tanky (speciálně britské Matildy a později těžké KV) takže byly tanky přezbrojeny u Pz IV na delší kanony stejné ráže, Pz III pak na kanony ráže 5 cm a nakonec u verze N na právě ten krátkohlavňový 7,5 cm.

Článek je na úroveň rubriky dost slabý a autor evidentně mnohé neví, nebo nechápe.

+30/−8
doporučit
4.2.2019 6:46

P22a50t83r58i45k 54K48ř49í25ž 8801865882120

3D model stíhače tanků Jagdpanther... - ale no tak!! To na obrázku opravdu není Jagdpanther. To je Panther se 7,5 cm KwK 42 L/70, zřejmě.

+11/0
doporučit
4.2.2019 0:16

J40a11r61o76s48l37a42v 39J50a18k32u77b20o98v 8332165825197

neviem odkial sa berie ten nezmysel o nepresnosti 7.5cm kwk 37... v skutocnosti to delo malo 100% pravdepodobnost zasahu na 500m a 90% na 1000m co boli vzdialenosti na ktore sa odohrala velka vacsina tankovych stretov pocas WW2... hlavny problem kratkeho dela bol nedostatok vykonu, kedze na 500m prebijalo len 45-50mm panciera (39-41mm pod 30stupnovym sklonom) co sice na zaciatku WW2 stacilo, no proti T34 bolo pouzitelne len z boku a proti tazkym KV-1 bolo nepouzitelne az do zavedenia HEAT municie Gr38 ktora dokazala prerazat cca 80-115mm panciera...

+8/0
doporučit
4.2.2019 12:28

L16u80k21á45š 78K17o18h61o47u78t 7318424932179

"O tom, jak velký skok během války nastal, svědčí také nejrozšířenější ráže tankových kanónů, používaných dnes – 120 a 125 milimetrů.Jak vidno, od konce války přílišný progres nenastal a výrobci se tak zaměřují v první řadě na vývoj stále kvalitnější munice."

To jako vážně? Nebyl progres? Srovnávat děla jen podle ráže a tvrdit že nenastal progres je dost zavádějící.

Proč nemáme větší ráže? protože větší ráže = vetší rozměry a zejména váha. To vyžaduje větší věž což si ve výsledku vyžádá i celkově větší a podstatně těžší tank. Tím se snižuje mobilita a tím celková bojová užitečnost vozidla.

Důvodem tak rozhodně není že by to technicky nešlo a tudíž není progres jak se píše v boxíku.

Tankový kanón z 2svv s úsťovou rychlostí nějakých 800-900m/s (kanon QF17 tanku Sherman Firefly měl úsťovou rychlost 880m/s, KwK36 u Tiger I měl s APCR 930m/s) chcete porovnávat s moderním s úsťovou nějakých 1800-2000m/s... super.

+11/−2
doporučit
4.2.2019 6:45

J24a97n 29S25o77u98k92u21p 1734224506295

Hm, stará dobrá garáž ve Wotku. :-P;-)

+7/0
doporučit
4.2.2019 18:22

L93u46k25á70š 14B81u62r82g28e95t 4504585890262

K článku si dovolím doplnit, že koncepce náročných modernizací jednotlivých typů měla smysl pro tehdejší Německo vzhledem k celkové koncepci tanků: Byly to stroje vyráběné nejen na bojovou hodnotu, ale také na dlouhý a bezproblémový provoz. Naopak sovětské T-34 měly vynikající bojovou hodnotu, ale vyráběny byly na životnost - snad si to pamatuji správně - čtrnácti dnů. Prostě se předpokládalo, že do čtrnácti dnů bojvého nasazení bude stroj zničen a proto bylo možné při jeho výrobě na mnohém ušetřit, protože s dlouhodobým provozem se nepočítalo.

+10/−3
doporučit
4.2.2019 14:12

P97e40t29r 79M90a71r85š89o82u12n 5835348866676

Tak jsem po přečtení článku a diskuse zjistil, že stejně vím prd. Odnasim si z clanku jen informaci, že Němci chtěli nějak modernizovat a kombinovat a většinou to nakonec nedopadlo. ;)

+4/0
doporučit
4.2.2019 22:29

J40a17r87o98s71l65a66v 87M67a11š63e60k 5379220544413

V článku je uvedeno:

"Na začátku války měly tanky nejčastěji ráži 20 nebo 37 milimetrů."

To bych řekl že platí, pokud budeme počítat jednotlivé modely vybavené těmito rážemi. V té době měl ale SSSR vyrobeno 15 - 20 tisíc tanků T-26 a řady BT, které měly většinou ve výzbroji kanon ráže 45. Při porovnání s vyrobenými počty kusů jiných modelů ve světě, právě tato řáže byla nejpočetnější.

+3/0
doporučit
4.2.2019 11:07

M79a32r73t28i18n 75P23l43z91á70k 2377329598344

"Délka hlavně", ne "délka kanónu"

+3/0
doporučit
4.2.2019 8:13

D87r12a96h37o94m60í65r 43S70t90r53o41u72h40a22l 4885178352624

Na osmém obrázku není Hetzer. Ten má prostor pro posádku vepředu stejně jako lafetaci. Ano, nakreslený podvozek odpovídá PzKpfw 38(t), ale nikdy jsem ani nezahlédl stíhač postavený na tomto podvozku, který by měl zároveň kanon 88mm a lafetaci posunutou dozadu nad motorový prostor. Obrázek spíš vypadá jako vlhký sen, kdy si někdo někdy hrál s konceptem, což je vidět na minimálním detailu korby.

+3/0
doporučit
4.2.2019 7:20

Č69e57s52t54m64í92r 22B97e21r85á38n73e94k 2604443516382

Trochu zavádějící, i když spíš hloupě napsané je to o 270°otáčení věže, v reálu to znamenalo, že pokud je věž v pravé úvrati míří pod úhlem 90°nalevo, pokud by potřebovala otočit více k přední části tanku, je nutno otočit celou věží zpět a teprve pak ji zaměřit na cíl. V reálu to asi nastane minimálně, proto Němci z důvodů úspory mědi a také práce, zvolili tu jednodušší verzi. celkem logicky lze i v případě popsaném výše pootočit celý tank a tím to vyřešit

+2/0
doporučit
4.2.2019 9:21

D72a35n25i26e46l 29M66a40l57y 6279324819690

"Ruské tanky překonávaly ty nacistické rychlostí, pancéřováním i účinností" - tak tuhle slátaninu musel napsat jen neznalec, jediný čím ta T-34 převyšovala byla rychlost, jinak se to nedalo ani srovnávat, Německý Tiger neno později Panther neměl absolutně šanci zastavit, Německé tanky ničilo spíš výborné samohybné dělo SU, jinak tanky jen kvantitou, např. na Něm. Tiger museli najíždět a způsobit nepohyblivost.. tím nechci srážet účinnost T-34, ale T-34 byla geniální tím, že nebyla náročná na výrobu,rychle jezdila, měla širší pásy takže v jejich prostředí mnohem větší účinnost

+9/−18
doporučit
4.2.2019 14:23

M60a58r48t24i33n 70H27r53o53u82d39n66ý 5537442594157

Hetzer forever.

+1/0
doporučit
4.2.2019 21:51
Foto

P25e66t77r 79Š76r47a77i62e37r 9533402152357

Nerozumím tomu, proč namísto reálných fotografií z muzeí nebo z bojiště musíme koukat na vyrenderované obrázky ze hry? Snaha ušetřit, anebo PP? Nedostatkem standardizace trpěla nejen pozemní vojska, ale třeba i Luftwaffe. V průběhu války se projevoval i nedostatek legujících přísad do ocelí a tím zvýšená hmotnost vozidel a nižší odolnost pancíře ... Významnou zásluhu mají i naši letci z 311. bombardovací perutě RAF.

+1/−1
doporučit
6.2.2019 11:51

J97o62z63e80f 88B13e68v22i46l22a29q27u66a 9545809701431

"...tanků T-34 a KV, které kvalitou převyšovaly jejich vlastní výzbroj...";-€

To ste si teda dovolili fakt moc!Aby niečo "ruské" prevyšovalo niečo nemecké...To tu budú niektorí "odborníci" niesť veľmi ťažko...:-P;-);-D Aj pre Technet nezvyklé!

P.S.: V boxíku by som čakal, že pri zmienke o ráži a dĺžke hlavni bude spomenutá okrem rýchlosti a účinnosti strely aj presnosť streľby.

Nezatracujem článok ( mne sa páčilR^) ako nižšie diskutujúci ,ktorí majú evidentne o problematike väčší prehľad ,ako ja , ktorému táto úroveň a rozsah plne postačuje.

+2/−23
doporučit
4.2.2019 9:03

J16u61r23a94j 97V22á17c24l91a80v80í10k 9469700435726

Sovětské tanky byly za války lepší i z dalšího důvodu - na který Němci za celou válku nepřišli. Šlo o to, že při evakuaci se ztratila teplá válcovna pancéřů. Zůstala pouze hrubá válcovna a studená válcovna. A protože pevnost určuje válcování za studena, tak když museli víc válcovat za studena, dostali pevnější pancéře, než by odpovídalo složení oceli.

0/−4
doporučit
4.2.2019 10:16
Foto

J53i40ř67í 57B29a20b17i56n81s96k98ý 7737849668651

prostě německé tanky to byl závod dvou diktátorů německo proti rusku a redaktoři to mají těžké a tak to vyřešily ,neměcké tanky obsadily krásné druhé místo kdežto ruské jen předposlední a hotovo

0/−5
doporučit
6.2.2019 16:58

Najdete na iDNES.cz