- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za mě, designově, nejhezčí letadlo studené války.
Vámi popisované neodpovída verzi Lockheed Martin z roku 2019
Secrets in the Sky: The Untold Story of Skunk Works
Možná jste ten dokument jenom špatně pochopil. Zkuste přiblížit, co se vám tam nezdálo.
Když čtu o tomto letadle, je neskutečné co se podařilo do roku 1962 v oblasti materiálového inženýrství, konstrukce, aerodynamiky......
Šlo by ode dneška za 7 let dostat létající letadlo o rychlosti 5M?
Americky kos a sovetska labut. Pro me dve nejkrasnejsi letadla♡
Prostě Skunk works :) ten motor od P&W měl při nadzvukových rychlostech velmi nízkou spotřebu v ramjet režimu. A to dokázali bez počítače? :)
No tak... trvalo jim to dýl, ale měli logáro, uměli počítat a hlavně si nemysleli, že to za ně nějakej software vyřeší.
Krásný stroj. Je asi při i po natankování paliva k němu nesměli chodit kuřáci. To by nejspíš měli letecký den i s hangárem.
Po této stránce to bylo bezpečné, to jen tak nezapálíte.
Podle mne možná nejkrásnější americká stíhačka, ani se nechce věřit, že to je už skoro šedesátiletá babička.
Je,,, a jak píšou - testy nad oblastí 51,, tak docela chápu, že v té době to mohlo připadat hledačům UFO jako mimozemský stroj
U těch U-2 by se vždy mělo připomenout, že špionážními lety nad SSSR porušovaly USA mezinárodní smlouvy a dodnes se k tomu hrdě hlásí. Na to by si měl vzpomenout každý, když čte americké nářky, jak někdo jiný porušuje dohody.
Dohody byly, jsou, a stále budou porušovány, kde kým
P.S.: ,,svého času"(koncem šedesátek) vyšel v L+K velice rozsáhlý článek o ,,kosovi". Vč. foto, nákresů, zmínky i o bezpilotních strojích, které měl ,,kosák nosit", I DALŠÍ ZAJÍMAVOSTI. Např. teploty, dosahující na některých částech stroje třením o vzduch(až 300stC na čele kabiny). Atd.
Tak to jste se tak o 13 let sekl, bylo to v r. 82. Nejstudenější místo na povrchu měly být boky kokpitu (208 st.), pláště motorů až 566 st.