Diskuse k článku

Esteticky mu zničili zadek, tak vznikal sovětský AWACS Antonov An-71

Zdaleka ne všechna letadla jsou krásná, některá jsou zvláštní. Do té druhé skupiny patří i sovětský letoun včasné výstrahy Antonov An-71 z osmdesátých let, který vznikl pouze v prototypech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a65n 37K67u11d77e42r90a 4833106393312

uff, 5 hodin v povětří, měli tam chlapci alespoň nainstalované WC, či DC...vypouštění dírou v podlaze

0/0
4.2.2019 9:04

P53a27v12e20l 21K85a70f74k89a 9724847211698

Jak dlouho si myslíte že trvaly bombardovací štreky za druhé světové války ;-)?

+4/0
4.2.2019 12:15

H29o64n28z12a 81B85e50n60a59d67a 4532919759567

Plus je to, že se mu nekouřilo z komína.

+12/−2
3.2.2019 19:32

K39a69r22e19l 41F93r44a14n40ě67k 3578673167275

Sovětský svaz AWACS nepotřeboval. Úlohu včasné výstrahy pro něj plnily vazalské státy Varšavské smlouvy.

+4/−12
3.2.2019 14:27

J93i31ř36í 80K26o97d80ý22d23e88k 7120240876693

Doporučuji gůgl mapy :-P

+7/0
3.2.2019 14:53

K92a58r57e27l 44B39a40r14t76á62k 3529273342256

To je prostě hrůza, co ti komunisti dělají. Takto z ičit zadek letadla. Prostě ničení je jejich vlastnost.

+1/−18
3.2.2019 10:36

J33i60ř53í 23N78e33u65m38e41i72s75t76e75r 2272565333161

Kdo se chce dozvědět víc, doporučuji přečíst toto

http://m.ruslet.webnode.cz/technika/ruska-technika/letecka-technika/o-k-antonov/an-71-madcap/

+13/0
3.2.2019 9:30

V27á15c73l20a81v 19Č39e32r76v85i89n54k72a 3378988720653

Kdepak autor zapomněl IL-76 s radarem na zádech, osobně jsem ho viděl přistávat do Milovic, když tam byli ještě rusové.

0/0
3.2.2019 9:16

P88e62t44r 88H44u63l14k64a 1270840514662

myslíte tenhle vidte? ....a čtyřmotorový proudový letoun Berjev A-50 (v letech 1978 až 1991 vyrobeno 28 kusů).

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/letoun-vcasne-vystrahy-antonov-an-71.A190201_160526_vojenstvi_erp

+1/0
3.2.2019 9:24

R63a23d57e52k 55F35o21l60p14r51e50c23h89t

Nezapomněl, to je právě ten Berjev A-50. Raději tam doplním do závorky vysvětlení.

+2/0
3.2.2019 9:25

D12u47š75a82n 67R44a76j14n19i37n92e87c 4274812503691

...nezabudol ....

0/0
4.2.2019 6:52
Foto

D55a64n34i87e65l 23K71o42č11i27c12a 4865228606472

Ufff. Když jsem si přečetl v nadpisu "esteticky zničili jeho zadek" tak jsem se vyděsil že se i na technet dostalo to šílenství s Freddie Mercurym a vono to je o letadle.

+5/0
3.2.2019 8:08

K21a31t97e42ř26i37n80a 58V49ý73b62o53r85n63á 6630379529

Jedná se zřejmě o jediné letadlo, které bylo kompletně prřzpůsobeno tomuto účelu. Jinak se to řešilo tím, že se na v podstatě sériový letoun přidělaly držáky a na ně čočka s radarem. Škoda, že to dělala kancelář Antonov, která po rozpadu SSSR zůstala na Ukrajině a tím skončily naděje na sériovou výrobu.

+5/−32
3.2.2019 4:16
Foto

D69a90n58i86e26l 34K34o88č74i42c80a 4505428886902

Ano, to je opravdu velká škoda pro nás v ČR obzvlášť.

+17/−2
3.2.2019 8:10

P58e89t80r 66M29a49r34š41o73u15n 5835238136686

Se bojíte i ruského radaru?

+1/−6
3.2.2019 10:36
Foto

D85a77n47i88e58l 27K30o11č60i94c95a 4725528516932

Kde jste na to přišel? Já píšu že je to naopak velká škoda. Osobně bych uvítal kdybysme v ČR pár takových ukrajinských AWACSů měli. Mohli by navigovat naše hejno gripenů a pandurů proti až 120 nepřátelským cílům zaroveň!

+4/0
3.2.2019 10:42

M10a17r17t84i70n 94S94t82a96c18h 7121455592846

Stačí když jsou kompatibilní že systémy NATO

0/0
3.2.2019 15:33

P80e41t20r 31H29u87l64k43a 1610820704702

Polopravda jako vždy.

+8/0
3.2.2019 10:13

J56i39ř84í 70N55e95u82m46e73i96s76t38e41r 2732895943491

Rusáci to neměli zdaleka doladěné, ani po stránce letové, ani radarové. Pravděpodobně by to zahodili tak jako tak.

+7/0
3.2.2019 10:52

K79a56t81e70ř26i78n63a 84V51ý33b62o39r65n55á 6330239109

Když se podíváte na TTD uvedené v článku, tak to byla po stránce radarové špička a po stránce letové to z logiky věci bylo rozhodně lepší, než upravovaná letadla, která měla původně zcela jiný účel. Stejně nechápu, proč místní trollové máte tendenci diskutovat, když nemáte žádné logické argumenty... ;-D

+4/−17
3.2.2019 13:02

J47i65ř96í 36N61e16u62m23e21i82s63t81e88r 2542965683921

Ttd v článku, neboli papírové hodnoty. Doporučuji přečíst alespoň ten článek, který jsem linkoval nahoře.

+2/0
3.2.2019 13:38

K80a36t88e10ř39i59n30a 84V14ý72b29o16r17n51á 6530259419

Píšete česky nebo slovensky? Smysl je totiž různý.

+2/−9
3.2.2019 13:44

J35i34ř97í 23N27e49u29m56e14i94s10t13e61r 2772645703711

Hlavně že jste tam poznali, že to není rusky.

+9/0
3.2.2019 14:15

P73e95t33r 98H18u15l75k50a 1570430424162

V duchu vašich příspěvků k Bellovu Defiantu by se hodilo ještě podotknout, že to celé bylo na ruské kopii Boeingu YC-14

+3/0
3.2.2019 14:34

M13i41r20e66k 57G29a72l70k78o 9626857690

Kateřina rozumí hlavně rusky :-)

+2/0
3.2.2019 20:55

R52i34c64h30a81r51d 93A63u45b45r76e56c90h41t 1272281316720

Jistě, proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě? A mimochodem kecáte, "kompletně přizpůsoben" byl už Grumman E-1 Tracer, který také dostal kompletně novou záď, a jeho nástupce E-2 Hawkeye, na kterého je An-71 reakcí, byl od kompletně navržen a postaven k "tomuto účelu". V jeho případě dokonce došlo k opačné evoluci a na základě AEW&C speciálu vznikl dopravní letoun - C-2 Greyhound.

+16/0
3.2.2019 12:19

K69a16t85e50ř11i63n89a 46V14ý58b91o98r91n20á 6200639569

Njn, jenže se bavíme každý o jiné třídě letounů. ten váš Grumman E-1 Tracer byl jen o trochu přerostlý

Zlín Z-37 Čmelák. Tam je to samozřejmě s náklady na vývoj ( samozřejmě i s výkonností) někde jinde. Ale to už je holt taková vyšší dívčí.

0/−16
3.2.2019 13:09

R82i50c55h68a16r48d 77A70u67b63r62e74c25h11t 1532481166920

A Hawkeye je taky přerostlý Čmelák, že? Najednou jiná třída a podobné výmluvy, a přitom v původním příspěvku nic takového nepadlo. To jste opravdu tak zbabělá že neumíte přiznat omyl?

Mimochodem radar AN/APS-125 použitý na E-2C, stroji věkově odpovídajícím An-71, dokázal sledovat 300 cílů na vzdálenost nějakých 460 km. Ještě v 80. letech, opět v době vývoje An-71, byly radary upgradovány na standard AN/APS-138 schopný sledovat až 600 cílů. Radar Kvant na An-71 - 120 cílů na cca 370 km. Modernizace z 90. let umožňují sledovat až 2000 cílů. Přitom E-2C je výkonově v podstatě schodný a o čtvrtinu menší než An-71. Doufám že tu vyšší dívčí brzy dostudujete, protože pak snad nebudete plácat tolik nesmyslů.

+18/0
3.2.2019 13:55

J78i82ř12í 33N11e39u45m46e44i71s45t52e65r 2462365843441

Na účtu Výborná vzniknul zmatek, teď se tam raděj co plácat dál. Vyčkejte u přijímačů.

+18/0
3.2.2019 14:14

P77e75t14r 63M67i18c79h42a98l 2360704881562

Asi jim to dalo dost zabrat. :-)

+7/0
3.2.2019 16:33

R48a60d84e27k 40P80a54n58c49h25a32r68t13e16k 6343243963266

pěkný nesmysl ;)

+3/0
3.2.2019 20:22

P47e40t66r 74M72i12c39h21a73l 2310904111132

U Výborné naprosto normální. :-)

+2/0
3.2.2019 20:30

D73u57š87a32n 84R66a48j15n55i39n84e38c 4594802933631

Z môjho pohľadu je to výborbé , Jekaterina Chorašaja !

Ve ́d sovietskí vedci takých lietadiel nasekajú do konca roka toľko ako Baťa drevákov ....máš krutý spôsob obživy .

PS. kde meníš rubľe ? v banke ?

0/0
4.2.2019 6:51

J11a54n 27L12u20k32á57š 7887723863822

Neni pravdou, Northrop Grumman E2, ktery vyvoj An-71 inspiroval, je letoun celkove skonstruovany pouze pro tento ucel.

0/0
5.2.2019 17:04

P86e28t16r 32M67a47r22š58o20u25n 5825488576576

Ja bych naipaknodntitulkunrekl, že to je esteticky zajimavejsi než, běžný létající talir na nozicce na zádech

+10/−1
3.2.2019 1:03

P20e91t10r 81M46a22r30š44o57u72n 5765728986916

Grr, se po.. klávesnice?

= naopak od titulku řekl

0/0
3.2.2019 1:04

I51g98o97r 59H96r82u61s86o48v17s27k89y 2479329833470

skoda bolo opravovat. povodna verzia bola zaujimavejsia.

+2/0
5.2.2019 12:05

Najdete na iDNES.cz