Phantomy předváděcí letky USAF Thunderbirds | foto: Airman Magazine, CC BY-NC 2.0

Ochotni udělat nemožné. Kvůli „šíleným příkazům“ se letci vydali do pekla

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Následující příběh patří mezi ty, které se prostě musely stát, protože něco tak neuvěřitelného si těžko vymyslet. V hlavní roli jsou muži, kteří byli pro spolubojovníky ochotni udělat nemožné a riskovat kariéru i vlastní životy: v tomto případě doslova „dotlačit“ kamarádovo letadlo domů.

Hlavním aktérem první části našeho příběhu je jistý John Robert „Bob“ Pardo. Americký pilot, který odešel do důchodu v hodnosti Lt. Col. (podplukovník) s náletem pro české vojenské piloty těžko představitelným – více než 17 tisíc hodin. Jak sám říkal, nechtěl lámat rekordy, prostě jen rád létal. Za kniplem byl pokaždé, když měl příležitost.

Metál, nebo vězení? Americký pilot tlačil poškozené letadlo nad Vietnamem

K létání se dostal dávno předtím, než měl zákonem předepsaný věk. Když mu bylo třináct let, pomáhal spolu se starším bratrem na místním sportovním letišti sekat trávu, umývat letadla a kopat odvodňovací stružky, výměnou za hodiny strávené ve vzduchu. Při nich vždy „ukecal“ některého pilota, aby mu dovolil aspoň chvíli řídit.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se