Čtvrtek 9. července 2020, svátek má Drahoslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 9. července 2020 Drahoslava

Diskuse k článku

Boeing vypracoval studii létající letadlové lodě vycházející z typu 747

Letadla se nejprve naučila startovat ze země, potom z lodí a dokonce i z jiných letadel. Svého času vznikla i studie Boeingu 747 ve verzi létající letadlové lodě s kapacitou deseti malých stíhaček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55a12n 17S35v69o48b93o95d88a 9840560585426

dnes uz mame drony

0/0
10.3.2020 19:35

J36o25z48e35f 57K49o24s13t38e33l17a67n18s17k33ý 8865802759746

Nie som expert na vojenskú leteckú techniku, ale už principiálne sa mi to zdá "uletené".

Takéto lietajúce "lietadlové lode" by v prípade konfliktu boli prvé, na čo by nepriateľskí stíhači útočili. Stačil by jeden zásah raketou a Boeing by letel k zemi...

Okrem toho aj tie mini stíhačky by určite (napriek tomu, čo sa v článku píše) neboli plnohodnotné, museli by tam byť kompromisy vo výzbroji, dolete, obratnosti či ochrane posádky...

+1/0
9.3.2020 17:26

R88a66d85e26k 85F85o33l84p81r34e90c36h73t

Omezujícími podmínkami si samozřejmě tvůrci studie byli vědomi. Nešlo pouze o rozměry, mikrostíhačka měla omezení i hmotnostní - a to ne pouze kvůli tomu, aby nenarostlo plošné zatížení, ale celková hmotnost mikrostíhaček a všeho souvisejícího materiálu (pro ty tři zmiňované mise na jednu mikrostíhačku) se musela vejít do 200 tisíc liber, tj. asi 90 tun.

Studie a dokonce ani článek neuvádí, že by mikrostíhačky byly plnohodnotné (pravděpodobně myslíte v porovnání s běžnými stíhačkami). Možná Vás zmátlo, že hlavní ideou bylo, aby byly výkonově rovnocenné po světě se hojně vyskytujícím MiGům-21. Ty MiGy-21 je zkrátka neměly degradovat především co se týče rychlosti, stoupavosti a manévrovatelnosti. Je to třeba hodnotit komplexně, například na výkrese mikrostíhačky vidíte řízenou střelu AIM-7 - samotný text studie uvádí konkrétně verzi AIM-7F (zde například MiGy-21 neměly k dispozici nic, co by se s tím mohlo rovnat).

+4/0
9.3.2020 19:29

J59o78z38e29f 43B66e19v18i45l47a26q77u10a 9675609411701

:-)...a čo potom ruský projekt lietajúcej ponorky z medzivojnového obdobia?:-P

0/0
19.3.2020 8:33

P18a17v18e81l 68B75e50ň98o 1618491331630

A teď budou vycházet o Boeingu takovéto články, aby se napravila reputace ? ;-) První kontrolní " chroust" ? ;-))

0/−11
9.3.2020 17:26

R41i78c46h96a42r17d 39A77u13b53r24e66c66h52t 8280690478857

Článek o nikdy neuskutečněném fantaskním projektu ze 70. let jim má reputaci napravit jak?

+8/0
9.3.2020 18:09

P27a71v52e21l 25B83e28ň90o 1898131871300

No že jinak umí...;-))

0/−6
9.3.2020 19:13

V80i26l84é53m 13P68ř79í80h66o59d31a 2624669643927

O Airbusu takový článek nevyjde, takže neumí. Logické, ne?;-)

+1/0
13.3.2020 15:03

J50a25k25u56b 80M60a75t31ě60j20ů 5305622621785

neni Anchorage na Aljasce? Ja jen, ze mi to ve spojeni se Seychelama nic nenaslo.

0/0
9.3.2020 10:23

R51a26d35e88k 82F71o96l81p22r49e58c88h66t

Ano, na mapce v článku je tím myšleno obecně kotviště. Popisek obrázku upraven, aby odpovídal skutečnosti.

+2/0
9.3.2020 13:59

T28o66m50á89š 54Ž60i89t76n75ý 6731560171691

Hezký článek.

Jen by mne zajímal mechanismus návratu síhačky "domů" Na tom ztroskotaly včechny předchozí pokusy, i můj oblíbenec:

https://cs.wikipedia.org/wiki/McDonnell_XF-85_Goblin

Nádherná hračka.... Tenhle punkostroj si měly vozit bombardéry jako soukromého bodyguarda. Akorát že když se s tím pilot nedoházal pověsit zpet pod bombardér, čekalo hpo přistání na zemi - v letadle bez podvozku ;-D

Právě ovlídnutí technologie tankování za letu poslalo všechny podobné konstrukce do propadliště dějin. Nač dakat stíhačku ve větčím letadle když může doletět "po vlastní ose"?

+1/0
9.3.2020 8:46

M14i94c33h42a82l 16Ř26e12z25n43í94č73e83k 1911958687120

myslím si, že se podobný koncept zase vrací s nástupem dronu.

+2/0
9.3.2020 9:18

L75u96k90á93š 56K64ř20í30ž 9758121726119

Tak u srpnu to má význam hlavně proto, že ztráta bezpilotního dronu je podstatně menší problém (klidně to může mít i kamikadze drony), než ztráta stíhačky, navíc drony mohou být výrazně menší a lehčí.....

+2/−1
9.3.2020 12:05

O74n51d78ř81e23j 66Č11a57p79k66a 6521721633134

Z toho výkresu to vypadá, že by tam asi měli nějaké hydraulické rameno, princip by byl podobný jako u tankování za letu. Jen trošku masivnější zařízení schopné udržet celé letadlo.

Ona by se náročnost toho procesu od tankování moc nelišila a i výsledek v případě, že se to nepovede, by byl stejný - pilot končí na padáku.

0/−1
9.3.2020 12:56

T33o54m25á70š 67Ž92i18t73n97ý 6581260741561

No v případě tankování pevným ráhnem je toto - relativně lehké rameno ovládáno operátorem tankeru a díky své lehkosti to jde celkem dobře.

Pokud se stíhačka trefuje na hadici, není nejaká drobná nepřesnost a kontakt s hacicí pro letadlo větřinou fatální - pokud to nenabere do motoru

+1/0
11.3.2020 14:58

R40a23d21e16k 14P53a11n49c90h26a90r69t34e93k 6213323193536

Přistání bez klasického podvozku nebyl problém ... Ed Schoch to několikrát dokázal ... problém bylo, že by to bylo pravděpodobně na cizím území ;)

+1/0
9.3.2020 15:55

J28i39ř53í 40D64o14l15e43ž78a91l 6110531291652

Lidi už jim s tím lítat nebudou, tak to nacpou armádě;-D

+1/−14
8.3.2020 21:12

D47u20š70a43n 67R59a48j28n62i62n42e38c 4344102423981

Až na to , že sú to jedny z najpoužívanejších lietadiel sveta !

Pán Premúdrelý , keď nie Boeing , tak potom na čom chcete lietať ! Na TU , alebo na IL ? Tu sa lietadla kúpujú a nie cpú !

0/−1
9.3.2020 7:41

M96a51r87t14i96n 44N13e98r58m16u11t 4699740188484

Článek je o první polovině sedmdesátých let, voni jsou hlava

+9/0
9.3.2020 12:53

S46t95a35n32i24s32l76a63v 58N15o98v76o89t97n35ý 2793156109789

Neumí udělat ani bezproblémové letadlo a chtěli by něco takového. Rv

0/−38
8.3.2020 13:44

R94a58d64e24k 67F13o16l70p84r61e58c77h53t

Je to pouze studie, navíc ze 70. let minulého století.

+22/0
8.3.2020 13:58

R54i24c94h42a97r76d 28A75u29b87r39e98c97h67t 8230110328357

Už tenkrát to byl snad největší výrobce dopravních letadel na světě. Samozřejmě že umí udělat bezproblémové letadlo. MAX není jediné letadlo které kdy vyráběli.

+23/−1
8.3.2020 14:08

L95i69b94o22r 88W80a80l67i29c17h61i90e11w10i36c54z 3328746127924

No, neznám žádné "bezproblémové letadlo" a pokud narážíte na průšvih s MAXem, tak ten nevznikl ani tak neschopností techniků, ale kvůli rizikovému zadání "chceme rychle zásadní konstrukční změny na letounu, ale bez nutnosti časově a finančně náročných certifikací a přeškolování".

+17/−1
8.3.2020 14:09

S81t37a81n13i75s70l35a25v 68N45o92v69o62t35n61ý 2183586419349

No právě, že ti technici za to můžou a bezproblémové letadlo je takové co neobchází testy a zkoušky a pak kvůli tomu umírají lidé

0/−11
8.3.2020 17:06

L24u61k40á57š 20K24ř37í85ž 9388721536449

Co je to za nesmyslnou definici? Bezproblémové letadlo je takové (jak už název napovídá), se kterým nejsou problémy, a takové letadlo prostě neexistuje.

+9/0
8.3.2020 17:21

S47t97a39n53i68s87l91a45v 28N55o65v97o83t24n90ý 2383756479289

Bohužel axistuje, ale Boeing ho vyrobit neumí

0/−10
8.3.2020 18:46

R95i89c50h87a40r50d 78A70u87b47r84e95c52h25t 8100550708327

Sorry ale MAX je jen jedno z mnoha letadel které Boeing v současnosti vyrábí. Přestaňte se raději dál ztrapňovat.

+7/−1
8.3.2020 19:28

S81t92a30n66i94s16l67a95v 41N73o95v32o98t19n90ý 2533576549959

Ztrapňujete se tu tak jedině vy a Boeing měl problémy v minulosti i s jinými letadly

0/−7
8.3.2020 22:26

R20i97c12h88a26r13d 97A42u58b23r82e82c68h30t 8150930538977

A přesto je to největší výrobce dopravních letadel...:-P

+2/−1
8.3.2020 22:55

S39t93a44n29i44s19l14a74v 65N48o74v15o97t67n54ý 2583596349789

A co to má společného s tím, že není schopný vyrobit bezpečné letadlo

0/−6
9.3.2020 8:13
Foto

M13i13c62h96a72l 19G81r58e89š37l11i92k 9251466552276

Zdaleka ne každý manažer v leteckém průmyslu je taky technik. Vy taky nejste technik.

+4/−1
8.3.2020 17:22

S60t61a90n62i92s83l51a46v 59N67o52v24o25t38n19ý 2693806249499

A kdo tu mluvil o manažerech a vaše schopnost rozpoznat kdo co je je taky mizerná.

0/−7
8.3.2020 18:44
Foto

M93i75c95h70a19l 61G59r24e46š63l54i58k 9681516492936

Rozhoduje manažer, ne technik. Vaše schopnost rozpoznat role je mizerná.

+5/−1
8.3.2020 21:40

S96t68a70n85i28s60l25a47v 15N66o66v42o61t27n41ý 2223116959619

A technik to musí udělat tak aby to bylo provozuschopné a bezpečné. Role neumíte rozpoznat tak jedině vy.

0/−6
8.3.2020 22:24
Foto

M51i63c89h80a10l 42G69r14e82š14l18i83k 9721756432226

Ne, nemusí a někdy se to ani nedá. Jak jsem říkal: Vy technik nejste. Co jsem neřekl: Já ano.

+9/−1
8.3.2020 22:30

S11t19a37n30i42s59l58a65v 52N94o27v62o28t32n42ý 2563716899969

Budete si muset nechat vyčistit věšteckou kouli nějak vám blbne. Zaměstnanec, který nemusí tak taky v té firmě za chvíli taky nemusí být a jak je vidět na MAXech tak ono to i půjde, ale technici si to chtěli jen usnadnit a k těm možná patříte i vy když se to nedá a ono se to pak dá jen se musí chtít.

0/−6
9.3.2020 8:16
Foto

M40i16c86h70a53l 58G55r42e43š95l81i93k 9661276152396

Vysvětlím Vám, jako fanouškovi Ruska, jak byly zaváděny např. první MiGy. K jednotkám se dostávaly v době, kde zkušební piloti s nimi dělali teprve první okruhy nad letištěm, tedy bez manuálů pro létající personál... z čehož vyplývalo mnoho nehod. A taky to, že se piloti na nich báli létat.

+1/−1
9.3.2020 18:31

S13t73a74n28i90s15l33a37v 15N25o17v85o59t71n60ý 2213826779139

Nevím jak jste přišel na fanouška ruska, ale si podle sebe soudím tebe a jak zavádělo rusko migy mě opravdu nezajímá a to hlavně kvůli tomu, že je to armádní letadlo a je to už nějaký ten pátek.

0/−1
10.3.2020 11:08
Foto

M15i23c48h82a71l 85G26r25e69š69l10i59k 9441236912386

Tak proč diskutujete, když Vás to nezajímá?

+2/−1
10.3.2020 11:23

S82t96a70n15i35s81l59a64v 38N50o69v82o70t44n70ý 2213876239989

Já diskutuju k článku o firmě Boeing a ne o tom co se dělalo někdy dříve v rusku a ještě s armádními letadly.

0/−1
10.3.2020 11:34
Foto

M26i64c89h13a41l 74G88r63e67š14l64i72k 9711666422776

Spíše trollíte. Diskuse vypadá jinak. ;-)

+5/0
10.3.2020 13:25

S24t21a71n77i32s63l82a54v 30N26o43v53o34t98n88ý 2703306239759

J A jak podle vás vypadá diskuze asi tak, že vám všechno někdo jen odsouhlasí, ale tady už dávno není socializmus.

0/−2
10.3.2020 14:57

T73o91m92á38š 40Ž45i28t91n59ý 6721770961251

Tak v první řadě za to mohou manageři, kteří měli od techniků info že to není dotažené a že tam jsou rizika, ale v očích jim cinkly dolary a řekli si "ono to nějak dopadne"

No a dopadlo....

+5/0
9.3.2020 8:52

S38t65a55n98i26s45l75a62v 80N45o81v25o40t45n38ý 2673256939519

Vy tam zřejmě pracujete jako ten manažer, že to všechno tak přesně víte.

0/−4
9.3.2020 9:17
Foto

M58i89c67h84a30l 82G41r42e14š71l32i80k 9521286272256

Nevím jak kolega, ale znám nějaké lidi, co tam pracují...

+1/−1
9.3.2020 18:32

S67t52a89n54i84s46l23a92v 56N21o22v98o98t88n33ý 2443786369489

Jo co pracují jako vrcholový manažeři v Boeingu. ;-D

0/0
10.3.2020 11:06
Foto

M35i69c80h35a25l 83G12r71e89š57l63i38k 9961236302696

Druhá časť zmieňovaných - technici. ;-)

+1/−1
10.3.2020 11:22

S24t34a48n65i21s76l74a37v 18N69o41v43o24t47n87ý 2123266799919

Jo takže to jsou ti co to neumí udělat tak, aby to fungovalo a bylo bezpečné. Vy jste takový ten slovenský všeználek a všudybýlek a všude máte známe a kamarády, ale musíte pobývat v ČR. ;-D

0/−1
10.3.2020 11:36
Foto

M54i86c27h73a69l 81G73r32e44š92l82i25k 9851786292196

Ne. Technikům se stává, že jejich produkt jde na trh, aniž by byl úplně dotažen kvůli rozhodnutím manažerů. Mám Vám to poslat v obrázcích? :-)

+1/−1
10.3.2020 13:27

S19t39a69n36i57s93l52a26v 55N52o68v57o52t69n60ý 2223276319749

Zodpovědný za funkčnost svého výtvoru je technik a když to nemá hotové tak to nemá dávat ven

0/−1
10.3.2020 14:56

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

Schizofrenní žena, nechtěná emigrace. Zachránila ho Nemocnice na kraji města

Premium Kde je hranice skutečné lásky? Kdy končí vztah a začíná tyranie? Ladislav Chudík na tyto otázky dlouhé roky marně...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...

Najdete na iDNES.cz