Při zaslechnutí sousloví Skunk Works zpozorní snad každý fanda letectví. Tento proslulý konstruktérský tým společnosti Lockheed, od roku 1991 Lockheed Martin, stál u zrodu mnoha z nejkrásnějších a nejzajímavějších letadel, která se kdy vznesla do vzduchu. První z nich byla elegantní dvoumotorová stíhačka P-38 Lightning. Následoval první proudový stíhací letoun Spojených států P-80 Shooting Star, dosud sloužící špionážní letadlo U-2 Dragon Lady, nejhustokrutopřísnější letadlo všech dob SR-71 Blackbird, nebo třeba první stealth letoun F-117 Nighthawk.
Skunk Works je jen přezdívka, třebaže oficiální. Lockheed divizi označuje také jako Pokročilé vývojové programy (Advanced Development Programs, ADP). Jejím prvním šéfem byl slavný Kelly Johnson (1910–1990). Její současný šéf se jmenuje John Clark. Skunk Works se kromě konstrukce nových letadel zabývá i výzkumem a testováním slibných leteckých technologií.
Patří k nim i využití umělé inteligence. Posledních deset až patnáct let se často píše o konceptu tzv. věrného wingmana. Myslí se tím autonomní letoun, který doprovází do boje stíhačku či bombardér kontrolované lidským pilotem. Takových wingmanů může být víc než jen jeden.
Do podobné kategorie spadá i test s českými, či přesně československými, letouny L-39 Albatros a L-29 Delfín. Lockheed na něm spolupracoval s iowskou univerzitou. Konkrétně šlo o její o Laboratoř výkonnosti v leteckých operacích (Operator Performance Laboratory – OPL), která je známá mimo jiné provozováním dvojice delfínů.