náhledy
V 80. letech se císařskou flotilu pokusil reformovat admirál Maximilian Daudlebsky von Sterneck. Lodě z tohoto období si však vysloužily nelichotivou přezdívku „Sterneckovy plechovky od sardinek“.
Autor: public domain
V 80. letech 19. století se rakouská námořní úderná síla opírala o torpédové čluny s podporou křižníků, jakým byl třeba Tiger z roku 1888.
Autor: public domain
Rakousko-uherská bitevní loď Radetzky
Autor: public domain
Výroba dělové věže pro bitevní loď třídy Tegetthoff v Plzni
Autor: public domain
Ponorku U-4 vyrobily dodnes funkční loděnice Germaniawerft v německém Kielu. Technicky se moc nepovedla, ale pro nedostatek lepších plavidel za války sloužila až do totálního opotřebení.
Autor: public domain
To nejlepší, co císařské loďstvo v roce 1914 mělo. Bitevní lodě třídy Tegetthoff v doprovodu torpédoborců třídy Tátra.
Autor: public domain
Zastaralý křižník Zenta byl francouzskou bitevní eskadrou zničen už 16. srpna 1914.
Autor: public domain
Zajatí námořníci z křižníku Kaiserin Elisabeth prožili v japonském táboře Aonogahara čtyři a půl roku. Tábor měl vlastní hospodářství včetně vepřína a přebytky potravin rádi kupovali místní civilisté. Oblíbili se zejména evropský chléb a koláče.
Autor: Museum Niederösterreich
18. srpna 1915 ponorka U-4 poručíka Singlueho potopila italský křižník Giuseppe Garibaldi.
Autor: public domain
Základ Otrantské protiponorkové baráže tvořilo několik desítek podobných parníčku s malým dělem na přídi a s vlečnými sítěmi, které sahaly do hloubky 10 metrů. Německé a rakouské ponorky se však mohly bezpečně ponořit o čtyřicet metrů níž.
Autor: public domain
Lékařská prohlídka na bitevní lodi Prinz Eugen
Autor: public domain
Ponorku U-5 vyrobila americká firma Torpedo Boat Company (dnes General Dynamics Electro Boat). V bílé uniformě na věži stojí poručík Georg von Trapp, torpédista Valášek by měl být jeden z námořníků na přídi.
Autor: public domain
Poručík Karel Strnad z Pohořelic u Brna 13. srpna 1915 svou ponorku U-3 potopil, aby nepadla do rukou nepřítele. Sám při tom zahynul.
Autor: public domain
Nejtěžší prací námořníků byla nakládka uhlí. Na snímku zauhlování bitevní lodi Erzhezog Friedrich.
Autor: public domain
4. června 1917 se na mině potopil torpédoborec Wildfang.
Autor: public domain
Posádka ponorky U-27. Pečlivě učesaný muž v saku vpravo na věži je poručík Josef Holub. Za ním stojí jeho zástupce Slavomir Tomić, v meziválečném období významná osobnost jugoslávského Královského loďstva.
Autor: public domain
11. května 1918 byli za pokus o dezerci torpédového člunu Tb.80 zastřeleni námořníci František Koucký a Ljubomir Kraus. Na snímku jejich hrob v Pule.
Autor: David Orlović, CC BY-SA 4.0