Diskuze

Jak si vedli Češi na Jadranu a ve Středomoří. Řada se jich nevrátila

Ve druhé polovině 19. století rostla rakousko-uherská válečná flotila a také se postupně zvyšoval podíl námořníků z Čech. Do války už vstupovali ve významných počtech a dosáhli v ní řady úspěchů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kromě železáren se na námořních zakázkách podílely další firmy z českých zemí: ČKD Praha (strojní zařízení), Škoda Plzeň (děla, parní turbíny), Erich Roučka Blansko (optické přístroje) nebo Adamovské strojírny (přístavní jeřáby).

Ty společnosti se takto nejmenovaly.

Další problém je rozlišování autora Čechů a Němců atd. Jaký byl k tomu klíč?

V posledku by mě zajímalo, kde jsou archiválie společnosti Škoda. V roce 2018 byla výstava Naše moře a mám k tomu katalog. Byl jsem v Plzni a shodou okolností na ulici byla výstava fotografií úžasných výrobků (cca 1900-1914) firmy Škoda. Zde je také něco. Neví někdo, kde jsou výkresy, fotky, technické zprávy........?

0 0
možnosti

V15ě36r95a 91P84e16t86r39ů

7. 8. 2022 22:35

Můj praděda sloužil na bitevní lodi Viribus Unitis jako kuchař :-) , před tím na objel s naslednikem cisaře celý svet

1 0
možnosti

Můj děda na něm sloužil jako strojník. Byl u toho, když ho Italové potopili.

0 0
možnosti

Výborný článek!!!!!

10 0
možnosti

A hele, zase zmínka o vzdáleném příbuzném :)

0 0
možnosti

Tu dobu mám rád. Sice nebyly televize ani počítače, ale lidé se myslím nenudili :-)

0 1
možnosti

No, z úhlu pohledu na tu dobu jsem rád, že že občas nudím. Stačí mi, když si vzpomenu na život svého dědy.

1 0
možnosti

J49a35n 32P93a41c94i67n83a

6. 8. 2022 7:16

Díky za hezký článek. Na křižníku Saida sloužil můj praděda (jako elektrikář).

20 0
možnosti

Díky za článek

15 0
možnosti