náhledy
Letov Š.50
Autor: public domain
Prvním vojenským letounem československé konstrukce se stal pozorovací dvojplošník typu Š.1. Zde vidíme jeden v letu nad Nitrou fotografovaný z letounu stejného typu. Na fotografovaném letounu vidíme anomálii v podobě prohozené bílé a červené barvy výsostného znaku na levé polovině horního křídla.
Autor: gonzoaviation.com / archiv J.Otta
Prvním československým letounem s celokovovou kostrou byl Letov Š.16.
Autor: public domain
Letov Š.328 tvořil významnou část výzbroje našeho letectva v době mnichovské krize a během SNP měla několik strojů tohoto typu ve výzbroji tzv. kombinovaná letka povstalců. Jeden z povstaleckých Letovů Š.328 vidíme na fotografii.
Autor: public domain
Letecký konstruktér Alois Šmolík (fotografie z roku 1933)
Autor: public domain
Dřevěná maketa Š.50 v měřítku 1:1 na pražské letecké výstavě v červnu 1937
Autor: public domain
Tento model trupu v měřítku 1:1 pomáhal při návrhu pracovišť členů osádky letounu Š.50. (Zobrazené dílo nemělo nic společného s pěknou maketou Š.50 vystavenou v roce 1937.)
Autor: archiv VHÚ Praha
Střelecká věž Tatra A.W. pro letoun Š.50
Autor: Vagonářské muzeum, Studénka
Letov Š.50
Autor: archiv VZLÚ
Letov Š.50
Autor: public domain
Letov Š.50
Autor: archiv VHÚ Praha
Později dostal Letov Š.50 tříbarevnou kamufláž na boční a horní plochy.
Autor: archiv VHÚ Praha
Reklamní prospekt firmy Letov s vyobrazeným strojem Letov Š.50
Autor: public domain
Avia B.135, Letov Š.50 a Zlin Z 212 na bruselské letecké výstavě v létě 1939
Autor: public domain
Letov Š.50 na bruselské letecké výstavě v létě 1939
Autor: public domain