Datum | Osádka | Letoun | Doba letu (v hod.) | Vzdálenost | Druh letu |
---|---|---|---|---|---|
23. 4. 1919 | npor. Josef Pospíšil – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 0:30 | 60 km | výzvědný; jižně od Košic |
npor. Josef Pospíšil – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 2:05 | 250 km | výzvědný; Košice–Užhorod–Košice | |
šik. Karel Janhuber – npor. Jiljí Svoboda | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:00 | 120 km | výzvědný; jižně od Košic | |
27. 4. 1919 | npor. Josef Pospíšil – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 1:10 | 140 km | pronásledovací; jižně od Košic |
šik. Rudolf Gabzdyl – npor. Vojtěch Pašek | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:15 | 150 km | pronásledovací; jižně od Košic | |
28. 4. 1919 | npor. Josef Pospíšil – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 1:50 | 220 km | výzvědný; jižně od Košic |
šik. Rudolf Gabzdyl – por. Eduard Novotný | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 2:55 | 350 km | výzvědný; jižně od Košic | |
čet. Miloš Šmahel – npor. Jiljí Svoboda | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 4:00 | 480 km | výzvědný; Košice–Mukačevo–Košice; následkem bouře zahnán až na sever k Svidniku, návrat další den bez poškození | |
npor. Josef Pospíšil – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 1:30 | 180 km | výzvědný; Nagykapos (Veľké Kapušany) – Királyhelmec (Kráľovský Chlmec); následkem poruchy motoru předčasný návrat | |
30. 4. 1919 | čet. Miloš Šmahel – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:10 | 140 km | výzvědný; Čop–Košice; pro mlhu, déšť a nízké mraky úkol nedokončen, nouzové přistání u Bardějova |
3. 5. 1919 | čet. Miloš Šmahel – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 3:00 | 360 km | výzvědný: Czap, Mándok, Košice |
šik. Karel Janhuber – npor. Karel Navrátil | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:10 | 140 km | výzvědný; nad demarkační linií | |
6. 5. 1919 | šik. Rudolf Gabzdyl – důst. zást. František Janáček | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:20 | 160 km | výzvědný; nad demarkační linií |
8. 5. 1919 | čet. Miloš Šmahel – npor. Jiljí Svoboda | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 3:00 | 360 km | výzvědný; Mukačevo–Užhorod–Košice |
šik. Karel Janhuber – npor. Karel Navrátil | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 2:20 | 280 km | orientační; nad demarkační linií | |
12. 5. 1919 | šik. Karel Janhuber – por. Eduard Novotný | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:10 | 140 km | výzvědný; Čop–Košice |
13. 5. 1919 | šik. Karel Janhuber – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 2:20 | 280 km | výzvědný; Čop–Miškovec–Košice |
22. 5. 1919 | šik. Karel Janhuber – por. Eduard Novotný | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:35 | 190 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
čet. Miloš Šmahel – npor. Vojtěch Pašek | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.19 | 2:10 | 300 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice | |
čet. Miloš Šmahel – npor. Vojtěch Pašek | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.61 | 1:30 | 220 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice | |
čet. Karel Janhuber – por. Josef Novák | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.64 | 1:35 | 190 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice | |
23. 5. 1919 | šik. Rudolf Gabzdyl – npor. Jiljí Svoboda | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.61 | 2:40 | 360 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
šik. Oskar Výtržný – npor. Jiljí Svoboda | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.61 | 4:00 | 520 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice; sestřelen, letadlo zničeno, osádka těžce zraněna | |
25. 5. 1919 | npor. Josef Pospíšil – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.79 | 2:20 | 300 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
30. 5. 1919 | čet. Miloš Šmahel – npor. Vladimír Braun | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.79 | 2:20 | 320 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
šik. Karel Průdek – por. Eduard Novotný | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 2:20 | 280 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice | |
31. 5. 1919 | des. Jan Matoušek – npor. Karel Navrátil | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 2:00 | 240 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
št. šik. Ivan Žárskij – por. Josef Novák | Lloyd C. V 46.34 | 1:30 | 220 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice | |
1. 6. 1919 | št. šik. Ivan Žárskij – por. Josef Novák | Lloyd C. V 46.34 | 1:05 | 140 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
2. 6. 1919 | št. šik. Ivan Žárskij – npor. Vojtěch Pašek | Lloyd C. V 46.34 | 1:20 | 190 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice |
šik. Karel Janhuber – npor. Vojtěch Pašek | Brandenburg C. I (ÖAlb) 26.56 | 1:30 | 160 km | výzvědný s bombardováním; Miškovec–Košice | |
13. 6. 1919 | šik. Karel Janhuber – npor. Vojtěch Pašek | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.12 | 1:10 | 160 km | výzvědný; Košice – Prešov – Nová Ves |
14. 6. 1919 | šik. Karel Janhuber – npor. Vojtěch Pašek, mjr. Morštadt | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.12 | 2:15 | 300 km | výzvědný-přelétací; Nová Ves – Košice – Užhorod; let proveden v bouři, dešti a mlze, nouzové přistání na nepřátelském území východně od Prešova |
15. 6. 1919 | šik. Karel Janhuber – npor. Vojtěch Pašek, mjr. Morštadt | Brandenburg C. I (ÖAlb) 27.12 | 1:45 | 240 km | výzvědný-přelétací; Užhorod – Košice – Nová Ves |
19. 6. 1919 | šik. Karel Janhuber – npor. Vojtěch Pašek, franc. kapitán | Brandenburg C. I (U) 369.178 | 1:10 | 140 km | výzvědný-přelétací; Nová Ves – Košice – Užhorod; převezeny 2 miliony korun do Užhorodu |
20. 6. 1919 | šik. Karel Janhuber – npor. Vojtěch Pašek | Brandenburg C. I (U) 369.178 | 1:30 | 180 km | výzvědný-přelétací; Užhorod – Košice – Nová Ves |
Hlavní použité zdrojeVÚA-VHA Praha, fond Letecký sbor, fond Boje na Slovensku L+K speciál č. 10 (2008) Jan Kaše, Vladimír Pirič: Stíhací letadla první světové války v Československu Naše křídla – sborník (1939) Pavel J. Kuthan: V těžkých dobách. Boje na Slovensku 1918–1919 |