Diskuse k článku

Příběh obra: Největší letadlo světa kdysi nouzově přistálo v Praze

Nic většího ve vzduchu nepotkáte. Antonov An-225 Mrija je největším letounem světa. Je tak velký, že by se do něj vešel i celý trup Airbusu A-320. Vzletová hmotnost létajícího kolosu může být až 640 tun. Na trup se vešel raketoplán. V úterý sedne tenhle obr v Praze. Seznamte se s jeho příběhem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V23l89a80s42t96i54m33i25l 81H24n47í22k 6796302401767

Vždycky když je řeč o tomto letadle, přečtu si znovu veselé líčení Jana Čecha, který ho zažil v Ruzyni jako letecký mechanik:

http://www.planes.cz/cs/article/100146/cechoviny-16

0/0
10.5.2016 12:25

P11a64v39o56l 82A56n30t81o51š 3591977300717

Dobrý tip. Nepoznal som autora ale chytilo ma to a už som si objednal aj jeho knihu. Dobrá vec tieto diskusie. Ďakujem veľmi pekne.

+1/0
10.5.2016 14:45

M91a24r60t23i85n 43P81l67o28c86e27k 8351744922106

Mám je taky, neprohloupíš a občas ti potečou slzy smíchy.....

+1/0
11.5.2016 12:48

K91a90r69e82l 50B23a52r62t37a94k 9656691975906

Mysláte toho experta pana Čecha, kterého vyhodili pro neschopnost?

0/0
11.5.2016 20:45

R46o56m12a40n 33K66r63a33t35o46c48h72v58í23l 6466147816894

?

opravdu

Je možné, že na tom je něco pravdy, ale uvědomte si, že už má věk.

0/0
14.5.2016 9:02

S56e38i90d81l 75P56e16t29r 1381861655564

Mno, oni rusové trpěli megalomanií odjakživa - viz Ilja Muromec ...;-D

AN 225 vyrobená/provozovaná v jednom jediném kuse je pravda taková zajímavá technická kuriozitka ale z hlediska vývoje letectví nepřinesla naprosto nic nového/dalšího.

Prostě vzali u Antonovů tehdy do ruky logáro a nastavili koef. x 1,56 čímž jim mimochodem vyšlo, že oproti AN124 musí přidat ještě 2 další motory , toť celé ...:-)

+4/−3
10.5.2016 0:07

J30a70r84o85s12l17a38v 75H65e53j30n20a 4917101159

Nejen letadlo může být slepou cestou, že, pane Seidle.

0/0
10.5.2016 11:24

V58l55a15s19t41i17m19i69l 10H94n21í93k 6796962751197

Tak "Smrková husa" byl podobný úlet made in USA.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

Mrija alespoň lítá a vydělává.

Louis Blériot byl taky slušný megaloman:

http://vintageairphotos.blogspot.cz/2015/02/mammoth-french-flop.html

+3/0
10.5.2016 12:01

V11l57a51d86i37m59í12r 73F60i79b71i46g60e65r 5634161241794

Vydělává, ale asi si za celý život na svůj vývoj nevydělá. To neznamená že se nejedná o vyjimečné letadlo. Je zážitek ho vidět. V 90 letech jsem byl v Praze když tam byl s Buranem viděl jsem ho jak šel na přistání nebo vzlétal.

Zajímalo by mne co bude s 2 kusem, snad ho dodělají, když už ho tolik let udržují v konzervovaném stavu zasloužil by si to.

0/0
12.5.2016 17:26

R40o60m46a84n 37K80r59a70t88o74c17h37v41í10l 6566517726684

Ta firma prej zkrachovala, tak ten druhý kus zůstane asi navždy nedokončeny.

Přílet AN-225 do Prahy je její první letošní let, tak to asi žádný ekonomický zázrak není.

0/0
14.5.2016 9:04

M15i71r54o55s80l53a39v 68T69ů57m14a 9459888969249

Seidl je známý odborník. Zkonstruoval mnoho létajících strojů. Pokračujte Seidle, jen do toho

+2/0
11.5.2016 12:26

M48a46r38t33i73n 75P90l25o48c84e94k 8461294792256

Přesně, vždyť je to vlastně úplně jednoduchý a stejně to udělali blbě )))

+1/0
11.5.2016 12:49

K93a86r95e58l 44B68a33r59t16a17k 9266661335556

Pane Seidl, vy máte nějaký problém? Asi bývalý komouš, který je dnes největší komunisto bijec, že?

0/0
11.5.2016 20:44

I35v10a77n 91B88u93b70l32a 3772965765894

Nedávno o něm byl pořad v TV. Podrobné informace a hlavně záběry z dopravy 180 t. trafa z Chorvatska na Filipíny. Na nouzi o práci si rozhodně nestěžovali.

0/0
9.5.2016 22:05
Foto

P33a69v60e44l 34K59o52z74a 2703171856

Na zakladce v Repich jsem to videl pristavat i s Buranem na zadech. Teda pokud si dobre pamatuju:) Apropo, nemuzu se zbavit dojmu, ze pristani opakoval, ze jsem ho videl 2x. Je to mozny nebo je to jen chaos v hlave?

0/0
9.5.2016 20:18

R53o37m89a88n 40K31r16a17t52o45c88h47v17í12l 6566347196914

No měl poruchu a hrozila prej možná i havárie.

0/0
10.5.2016 0:11

E26r89i29k 68S20l97a72v24a80t56a 4723906613472

Jednou jsem měl možnost vykládat Ruslana a piloti nas vzali po řebříku az nahoru do kabiny... Byl to zážitek. A co teprve musí být tohle...

+3/0
9.5.2016 18:26

E48r55i49k 12S10l63a48v25a70t54a 4413106843622

Žebříku samozřejme :-D

0/0
9.5.2016 18:26

M58a86r98t50i60n 58N80e87v27r43l38a 2277731584747

Jo, viděl jsem ho v září 1989 na leteckém dnu v Ostravě Mošnově.

Aha, už vim kde se vzal termín pravidelných dnů NATO tamtéž. .. :-D:-D:-D

+2/0
9.5.2016 17:16

R43i25c89h96a49r90d 66G98e56n70š69e75r55o44v87s68k35ý 4455238363803

Je to mazec letadlo. Videl jsem ho loni nad ostravou. Pro porovnani vim jak pri naletu na mosnov vypadaji airbusy, boeingy, B52ky, C130, ty americke "Céčka" a mrija byla teda o kus vetsi. Bestie to je poradna

+1/0
9.5.2016 17:00

P16e22t42r 80M59a31r22e20č84e35k 1143731819548

Je vidět že Ukrajinci umí když chtějí.

+4/−1
9.5.2016 12:19

F64r43a59n93t94i58š40e38k 79M83a12t45ě10j58č18e92k 7133462763671

Kór před rokem 89.

+1/0
10.5.2016 0:43

M30i81c18h47a28e78l 55K24o30n65e95č93n10ý 6792533189409

Pěkný éro a pěknej, na dnení dobu vyváženej a samo se čtoucí článek.R^R^R^

+5/0
9.5.2016 11:18

M49i64c95h52a35e38l 39K45o58n71e14č27n81ý 6882373159609

"Dnešní"

0/0
9.5.2016 12:53

M55a94r40t24i48n 43D19i71v83i88š 3125647553499

Když vidím tyhle "cargo" letadla. Tak mě vždy první napadne jak důležité je náklad uvnitř správně ukotvit a zafixovat. Jakákoliv malá chyba může znamenat katastrofu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=mSuHAIRWSHE

+1/0
9.5.2016 10:49
Foto

B76á52r47a 50T33u42č91k51o71v87á 2554735386422

Na kN by to museli přepočítat součinitelem 9,81, umíte si představit, jak nepřehledné číslo by to bylo? ;-)

0/0
9.5.2016 10:09

T41o38m90á42š 37M33a57c76e26j10k30a 6851792507487

Škoda, že je jen jedno.

+5/0
9.5.2016 9:54

T37o79m13a32s 37T73o43m47a13s 1719686308822

Přesně si vzpomínám na den, kdy jsme byli s bratrancem kousek za Jihlavou na fotbalovém hřišti a viděli letět tohle obří letadlo s raketoplánem na hřbetě. Bylo naprosto jasno a to letadlo bylo impozantní.

+2/0
9.5.2016 9:51

R17o84m50a20n 11K77r43a92t56o73c40h96v71í60l 6516277636524

Máte skvělej zážitek a taky vyjímečnej, že letěl zrovna nad Jihlavou. a asi letěl nízko že byl vidět ten raketoplán.

0/0
9.5.2016 9:57

P91a52v24e90l 84V33a46ň64h98a92r34a 9288737172500

Nevedel by nekdo, jak tento stroj na tom je ekonomicky? Jak je na tom ted, kolik ma zakazek, jestli se aspon nejak splatil vyvoj, proc oziveni druheho trupu by bylo tak drahe a vztah k navratnosti investice, porovnani prepravni ceny s jinymi letadly, velikostni porovnani prepravni kapacity s jinymi obry (An-124, C-5 - na wiki jsou prevazne tuny, ale to si nejak nepretavim do uzitecne informace pro trh), prumerne obsazeni na zakazku atp... :-) Je to proste krasny kolos...

+2/0
9.5.2016 9:05

R50o91m74a89n 29K18r46a57t91o62c49h15v59í76l 6316267836594

Ty menší letadla AN-124 mají asi zakázek víc, proto jich bylo vyrobeno více.

Tento AN-225 byl "vzkříšen" proto, protože na něj ty zakázky byly, ale nemyslím si že jich je nějak hodně.

0/0
9.5.2016 9:13

J79i25ř16í 90K32o60d13ý55d12e83k 7180740816663

Tak je zasadni rozdil, Mrija byla konstruovana jako special, Ruslan jako standardni dopravni letadlo. Slouzi v ruskem letectvu (treba se vyznamne podili na zasobovani Rusu v Syrii), existuje letecka spolecnost Volha - Dnepr, ktera si na nedostatek zakazek stezovat nemuze.

+4/0
9.5.2016 9:19

R89o56m79a84n 61K96r54a16t44o59c60h51v78í72l 6696427826184

Ano, četl jsem názor, že Mriju limituje fakt, že nemá zadní vrata.

0/0
9.5.2016 9:58

P74a47v57e11l 58V28a40ň71h44a27r33a 9388817202950

Jasne ze je to special. Coz je ale dvojsecna zbran - na jednu stranu je vsechno drahe, na druhou stranu je vyjimecnost vyhoda, ze nabizi neco, co nikdo jiny na svete neni schopny poskytnout.

+1/0
9.5.2016 10:30

R57e79g90i69n28e 38M53a45r64t54i49n 6522878430228

V TV FANDA šel nedávno na satelitu seriál o v něm bylo i o Mrija. Z diskuse s posádkou "se svými rodinami se téměř nevidí" vyplývá, že asi zakázek je dost. Co se týká zisku, to ví asi jen majitel a banka poskytující provozní úvěr.

+3/0
9.5.2016 9:21

P28a74v43e36l 34V65a41ň38h48a22r26a 9798307762610

Z popisu pana Svobody nize to vypada, ze te prace zrovna moc nemaji... Tak si asi clovek muze losnout... :-)

0/0
9.5.2016 16:19

V49l64a91d30i92m77í71r 64F79i30b12i91g55e19r 5754521381314

Zakázky jsou a výhoda je rychlá doprava. Do Austrálie to jde i lodí, ale takhle to tam bude za 2 dny a lodí by to trvalo možná měsíc.

0/0
12.5.2016 17:28

R97a58d94e55k 84S39v27o29b40o78d52a 5476170751837

Letos se jedná o první komerční let.

Loni v lednu 3x Ostrava - Nigérie, v únoru 4x Yaoundé - Milán, v březnu Milán - Bangui - Madrid, v dubnu USA - Káhira, pak až v listopadu Doncaster - Baku a v prosinci 2x Lipsko - Shijiazhuang.

+1/0
9.5.2016 13:05

P24a89v56e31l 93V64a49ň63h94a22r33a 9418207322610

To mi zni jako slusny prusvih... :-(

+3/0
9.5.2016 16:18

K94a83r93e81l 71W81a15t63z35k74o 9116617987286

Ono záleží na tom kolik stojí provoz, a kolik si nechají zaplatit za přepravu, bude to nejspíš ,,hrůzostrašná" částka. :-)

0/0
15.5.2016 20:15

R27o71m54a28n 76K65r61a54t58o72c81h44v62í82l 6316537296944

hm, nic moc.

Asi ty AN-124 na dost věcí stačí.

Todle je extrém.

0/0
9.5.2016 17:43

P66e45t93r58a 64M45a92l77a60k64o80v30a 1418650310464

Nádherné ukrajinské letadlo, extra třída, ukrajinci jsou machři R^

+3/−11
9.5.2016 8:56

L33u66b15o63š 53Z69a17o46r21a22l 3470192980829

:D

+6/0
9.5.2016 9:08

J20o15s78e43f 26M15i69k61i36n 5603494265114

To letadlo má k Ukrajině stejně daleko jako k Rusku. Nebýt SSSR tak by nebylo

+12/−1
9.5.2016 9:17

P80e33t26r 16M60a96r38e25č26e89k 1743351589978

Opravdu ? Co je vyrobeno na Ukrajině je automaticky ruské?

0/−1
9.5.2016 12:17

J81a45n 27P35a93v94e49l58k12a 3857251604601

SSSR není Rusko.

+6/0
9.5.2016 13:03

R84a96d16e65k 46P52a87s82t29o15r 3616495796833

Víc číst míň domýšlet.

+2/0
9.5.2016 14:31

R66a29d40o53s83l27a32v 34K43l10a66u53d76a 5524788474112

To letadlo je sovětské. Tak je třeba na něj pohlížet. Stejně jako tanky v 68 byly sovětské. Nemůžeme to dobré připisovat Ukrajině a to špatné Rusku. Na všem se podíleli společně. Tedy ještě s dalšími státy SSSR.

+13/−1
9.5.2016 9:17

J55o98s22e41f 18M59i52k31i46n 5753784765824

Ale ty tanky nám poslal Brežněv což byl Ukrajinec

+1/−2
9.5.2016 9:20

Najdete na iDNES.cz