Diskuse k článku

Rodí se podoba americké armády ve 21. století. Plán se jmenuje BIG 6+1

Americká armáda představila modernizační strategii pro blízkou i vzdálenější budoucnost. Velitelství pro výcvik a tvorbu doktrín TRADOC (U.S. Army Training and Doctrine Command) označuje strategii jako Big 6+1 s odkazem na současnou strategii Velké pětky (Big Five).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59i92ř83í 62B10a41b91i19n88s50k66ý 7287719608371

hypoteticky pokud nechají rusáci těch pár amíků s jejich vybavením rozlézt se po širých pláních ruska těžko budou mít amíci možnost tam házet atom ale v americe rusáci nejsou tam se dá házet cokoliv bez rizika že trefíte vlastní , a i kdyby těch US tanků bylo tisíc nedo pět tisíc v ruských pláních se ztratí jako pár kapek vody :-) jsou tam stovky a stovky kilometrů prostoru kde není NIC ,prostě nic , vzdálenosti neuvěřitelné , ohromné , šílené , tady v Evropě na každém kilometru najdete něco co stvořil člověk ,tam za XXX km vlakem neuvidíte ani jedny závory ! tři hodiny než jsem v dálce uviděl jeden jediný strom a dál zase nic , potom změna ! dva dny jen a jen les a malé nádraží kde se podařilo zjistit že do nejbližší vesnice je to kousek jen 10 verst lesem ! , Rusko je neuvěřitelně veliké a mimo města prázdné

0/0
3.2.2017 23:12
Foto

J23i15ř49í 78B18a14b83i25n75s55k32ý 7187949308801

jasně ale úplně blbou střelu bez navádení neodloní nic a pokud vypadnou satelity je celá slavná US army slepá a hluchá

0/0
3.2.2017 22:06

M39a73r20i65a63n 91B76l61a58ž79k17o 8754147637

Veřejně se říká jenom to o čem už se ví. V skutečnosti je to už BIG 7+1. Ta sedmička je umístění armády co nejdál od Ameriky a co nejblíž Rusku. Už se na tom úspěšně pracuje.Zbývá jenom domluvit den hodinu a minutu útoku aby se vyvolení mohli schovat.

0/−2
30.1.2017 21:00

O10n95d75ř24e90j 75P25u85n56d14a 1937745766173

To je nesmysl. Podivte se kolik vojáků mají Rusové v západním sektoru a kolik vojáků mají na hranicích s Ruskem země NATO.

+1/0
30.1.2017 21:47
Foto

J17i76ř32í 96B87a18b20i91n17s16k95ý 7457459538901

nebojte , v okamžiku kdy ruská generalita vyhodnotí situaci jako za 5 minut 12 podniknou preventivní úder

0/0
3.2.2017 22:07

J98a10n 37F79r60i74d58r56i92c13h 6545658539273

No já jen doufám, že nebudumuset rukovat.

0/−1
28.1.2017 16:40
Foto

J15i70ř87í 24B68a53b80i56n20s86k95ý 7537189888691

když začla II. velmoci začaly kopak zákopy jako v I. světo , Adolf jim mobilní válkou vytřel zrak , dnes čekáme na III. světovou a velitelé očekávají bleskovou válku jako na začátku II. světové , myslíte že se bude II. světová opakovat nebo přijdou rusáci s něčím novým ? vybavení na to mají ! ! !

0/0
3.2.2017 23:00

K28a54r39e70l 94H56o14r65á94k 2268429583303

U nás se o modernizaci vejtřasek už ani neuvažuje.

+3/−1
28.1.2017 13:14

J39a92n 43B51l66a73n12a 3446175314

Však lepší auta do terénu nejsou

+3/−2
28.1.2017 13:28

P76e10t20r 51S89u50c83h16ý 1658699854746

To že nebyly v jejich době neznamená, že nejsou i teď.

0/0
28.1.2017 23:31

J58i24ř94í 57K69o11d14ý92d97e35k 7940590276263

A v Srbsku je znovu vybalili :-)

+1/−1
28.1.2017 16:14

J52o53s86e43f 85H34a20l33o 1625709848157

Nepřítel bude mít i za 50 let Toyoty s namontovaným těžkým kulometem nebo protitankovou střelou.

+5/−2
28.1.2017 12:22

J23a25n 21B19l75a88n44a 3646445294

a největší problém je v tom, že tomu nepříteli nezáleží ani na vlastním životě

+1/0
28.1.2017 13:06

T56o18m14á10š 39C24h33r50a14s59t33n73ý 2971394291323

Jak jsem viděl jedno video, kde seržant maríny seřval vojáka za to, že použil Javelin na talibanskou Toyotu komentářem "Víte kolik stojí Toyota pick up ročník 1988 v BCD (něco jako AAA) a vy na to použijete raketu za 80.000 dolarů?" ;-D

0/0
28.1.2017 14:41

M82a60r63e35k 61P33r72o63v87a88z81n87í59k 2157242621809

Tak na Toyotu je to fakt overkill, ale já se jim nedivím, že si vystřelí, když můžou. Ty Javeliny jsou tak drahé, že k výcviku se používají jenom simulátory a jenom vojáci s nejlepšími výsledky na simulátoru si můžou jednou vystřelit ze skutečné :)

0/0
28.1.2017 16:01

O33n96d78ř39e85j 93P94u98n21d65a 1347815496263

https://www.youtube.com/watch?v=wrhybKEzb-0

0/0
28.1.2017 16:42
Foto

J81a88n 53K15u82l10í19s66e32k 8457493228501

Simulátory jsou na všechno i pro daleko levnější systémy jako např. AT-4. Já jsem s AT-4 cvičil se simulovanými 9mm adaptéry a rovněž nikdy jsem si za 27 let v armádě z této zbraně nevystřelil. A nebojte se, se skutečnou AT-4 bych si rozhodně poradil...

+1/0
30.1.2017 20:10

M72a10r98i15a98n 41B61l71a65ž74k43o 8884737537

Pokud by tě neposlali bojovat do cizí země za cizí zájmy zatím co doma by lidé svobodu ztráceli...

0/0
30.1.2017 21:33

J62o64s29e66f 88Š20á57t50a49v49a 2594191266419

To já jsem za v roce 66-68 nosil RPG,a taky jsem si za celou vojnu z něj nevystřelil.A nejen já.Taky nám tvrdily že je to drahý.Akorát jsme sebou vždycky plácli do bláta a pomocník tam strčil atrapu.

0/0
2.2.2017 20:43

J83ú26l64i96u66s 73M77i41k45u84l98a 9138195292190

To bolo z filmu Americká reportérka (Whiskey Tango Foxtrot)

+1/0
28.1.2017 20:18
Foto

M66i16r14o32s22l15a69v 30M10a58c71e89k 5311595580552

Vyvíjení zbraní pro boj na pouštích a planinách je vyhazování peněz oknem. V prostředí měst je tato technika neůčinná, zde narůstá vliv individua, a ten je u armád založených na žoldácích velmi slabý Rv

+11/−19
28.1.2017 11:22
Foto

M89i24c30h87a48l 19G46r31e98š75l31i28k 9431676842116

Osobná skúsenosť z boja proti francúzskej cudzineckej légii? :-)

+16/−1
28.1.2017 11:28

L41i82b42o55r 85W14a36l23i94c63h47i94e83w55i80c85z 3398186877874

A která že technika je účinná v prostředí měst? Položení koberce z letounu?

+13/0
28.1.2017 11:31

D41u69š56a69n 81V33e45s82e50l86ý 8422725705618

ano, aj v tom su amici jednička, to sa menuje humanitarne bombardovanie

+4/−15
28.1.2017 12:11

O88n76d26ř10e14j 20P93u74n53d54a 1977365246293

Nevím jak se to jmenuje,ale dost to naposled předváděli Rusové :)

+9/−3
28.1.2017 12:20

D50u42š14a59n 96V22e95s71e35l72ý 8722625675528

ano, rusaci to odkukali

+1/−9
28.1.2017 12:26

K71a18r31e73l 33L31a66n13g69r 2382137770938

To je fakt a bylo to úspěšné.

http://sana.sy/en/?p=98997

0/−1
28.1.2017 13:07

M65i26c11h70a54l 18Ř25e42z18n81í82č75e57k 1651268517520

Opak je pravdou. Americane vyviji systemy presneho bombardovani a minimalizuji tak civilni obeti. Uz za 2ww se nepodileli na plosnem bombardovani, ktere poradali britove jako odvetu za nemecke utoky na anglicka mesta. Rusum je naopak jedno na co utoci, protoze pokud trefi civilisty, tak to poprou a prohlasi to za imperialistickou propagandu.

+7/−5
28.1.2017 12:54

J36a51n 51B50l13a44n33a 3336125924

To bylo v Srbsku předvedeno v plné parádě, USA tam bombardovaly vše

+2/−6
28.1.2017 13:05

M62i46c72h74a55l 29Ř28e39z55n33í11č27e53k 1521208627350

I v srbsku bombardovali predevsim infrastrukturu a vojenske a vladni budovy. Zasahy civilnich cilu jsou vysledkem omylu a chyb.

+8/−3
28.1.2017 13:31

A48l97o75i65s 49M61a26ň12a61s 2352526629809

bohužel těm mrtvým je jedno zda to bylo úmyslně nebo omylem a je jedno kdo bombarduje.

+1/0
28.1.2017 22:28

K77a46m52i25l 62S95e45d17l36á55č39e35k 1706289506181

Jedno to těm mrtvým sice je, ale nic to nemění na snaze Američanů minimalizovat civilní ztráty.

+3/0
29.1.2017 0:19

M96i98l40o49š 18H84l35a36v36á22č 9843561727934

A vy jste co? Agent CIA?8-o

0/−2
29.1.2017 17:33

K92a74m75i73l 54S64e74d37l88á23č27e28k 1216529456391

Teď jste na to kápnul. Ale zase jako argument je to vážně dobré. ;-)

+1/0
29.1.2017 19:30

M78a42r74t92i63n 35S22v23o72b92o21d26a 7879507202875

Bláno, není to pravda.Rv

+2/0
28.1.2017 22:06

K43a42r61e63l 59L96a72n85g43r 2692207260318

Chytré bomby a blbé bomby mají stejnou úspěšnost zásahu. To už si ověřili v Iráku. Jen ty chytré trefí cíl o něco líp, škoda na okolí je stejná.

0/0
28.1.2017 13:10

M88i72c82h89a96l 43Ř51e81z79n39í66č62e62k 1101618537580

Mluvil jsem o vyberu cilu a schopnosti ten cil zasahnout. Na rozdil od tech, co trefuji civilista a pak to poprou. Treba civilni letadlo nad ukrajinou.

+5/−1
28.1.2017 13:34

D48u48š13a38n 84V78e89s81e79l80ý 8682875585938

Ako boli presní pri bombardovaní Srbska, stačí vyhladať: https://www.google.sk/search?q=bombardovanie+srbska&biw=1356&bih=630&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwigj8GM_eTRAhUKEJoKHeo5CDwQ7AkIag

+3/−1
28.1.2017 14:52

M94i90c83h30a38l 35Ř90e16z68n16í62č12e93k 1111958957210

jak říkám, propaganda. Čekal jsem odkaz na nějaké statistiky, typy cílů, procenta úspěšnosti zásahu a zničení. A co jjste nabídnul? Propagandu.

+2/0
28.1.2017 17:38

J42i83ř30í 70K23o92d13ý92d91e18k 7260610816923

Na to americké přesném neplošné bombardování bych se zeptal Japonců. Ti o tom něco málo vědí, že. Já uznávám, že byla válka, ale takhle kecat v diskuzi - to je síla. Přitom takový nálet na Tokio z roku 1945 snese srovnání s jadernými údery na Hirošimu a Nagasaki.

+3/0
28.1.2017 15:35

O30n45d51ř67e70j 26P41u24n32d57a 1417445316313

Američani mysleli,že císaře přinutí ke kapitulaci - k tomu došlo až po atomový bombě.

+1/0
28.1.2017 15:53

J75i94ř79í 82K84o57d55ý73d73e53k 7800970796363

Tak to určitě ano. Mysleli si to dříve Němci, pak Britové, no nakonec i Američané. Byla to meziválečná myšlenka italského generála Douheta. Moc se v praxi neosvědčila. Ale já mluvím o zcela zjevné lži, že Američané neprováděli brutální plošné nálety na civilisty za Druhé světové války. A to jejich "přesné" denní bombardování v Evropě naráželo na limity tehdejší techniky.

+1/0
28.1.2017 16:07

O45n27d74ř54e85j 23P42u66n52d43a 1357785796273

Američani prováděli plošné nálety především na německou vojenskou výrobu. Rusové strategický letectvo neměli,tak města srovnávali se zemí dělostřelectvem. Němci stříleli odvetný zbraně V1,V2 aniž by se zabývaly kam padnou. Válka je svi*ě.

+1/0
28.1.2017 16:29

M61a72r39t78i70n 81J27i96r37o43u76s34e46k 7556715965858

Amíci převážně bombardovali civilisty a to s brutální krutostí. Na Celodřevěné Tokio použili zápalné bomby pro maximalizaci zabitých lidí. Uhořelo jich kolem 120.000 zaživa.

+1/0
28.1.2017 21:42

O72n46d14ř78e15j 81P86u58n18d88a 1187525466573

V případě vylodění v Japonsku Američani počítali až s milionem vojáků ztrát na vlastní straně. Japíci zabili ve druhý světový 6-10 milionů lidí - Číňanů, Indonesánů, Korejců, západních zajatců, neštítili se vyvražďovacích masakrů - např. Manilský masakr - 100 000 mrtvých. Neštítili se používání chemických zbraní. Takže asi tak.

0/0
28.1.2017 22:38

M15a77r38t22i10n 24J12i37r96o18u48s88e41k 7766605755858

Američani možná. Sověti smetli japonskou armádu o síle milionu mužů během 12 dní. Jenže vylodění Sovětů na hlavních Japonských ostrovech? Pro Amíky nepředstavitelné. Mimochodem, hovoříme stále o bombardování, tak neodvádějte téma, kolik lidí a jakým způsobem zabili Japonci. Když budete tyto argumenty používat, tak se vlastně snažíte ospravedlnit vybíjení Japonců bombardováním.

+3/−1
28.1.2017 23:23

O94n55d57ř61e42j 74P48u55n89d51a 1307615926183

Já vám chci vysvětlit koho se zastáváte a proti komu. Japonci zaútočili na USA bez vyhlášení války. Válku vyhrajete jenom silou, bohužel. Bylo na Hitlerovi a císařovi se vzdát... Jinak Sověti se chtěli vylodovat v Japonsku? Máte k tomu nějaký informace nebo to je alternativní fakt? :-)

+3/0
28.1.2017 23:57

M54a90r84t70i56n 18J42i70r81o82u45s48e94k 7396255505198

Jo. Ti obyvatelé spáleného Tokia určitě útočili na Honolulu, anektované Spojenými státy.

0/0
29.1.2017 0:17

O96n41d12ř23e96j 88P94u72n12d89a 1657205716813

A obyvatelstvo Berlína ostřelované v posledních dnech války sovětským dělostřelectvem - ty desetitisíce znásilněných žen - tihle lidé válčili s Rusama kde? Ve válce to bohužel skoro pokaždý nejvíc odnesou civilisti.

+2/−1
29.1.2017 0:32

M74a14r10i93a97n 55B16l14a67ž52k34o 8724737267

Zapoměl jste říct že rukovali i 15.ti letí kluci kteří když viděli navoněné Němky tak se jednoduše neudrželi. A také to že za to dostali tvrdé tresty zatím co Německý vrazi byli chráněná zvěř.

0/0
30.1.2017 21:07

Najdete na iDNES.cz