Pátek 23. dubna 2021, svátek má Vojtěch
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 23. dubna 2021 Vojtěch

Diskuse k článku

K úspěchu nám chyběl „milimetr“. Kde jsme udělali při krášlení Dropionu chybu?

Téměř rok příprav, technologie doladěné do detailů, nedostatky z minula odstraněny. Co se ještě může přihodit? Odpověď je bohužel prostá: cokoliv. Stratocaching 2014 skončil dobře, ale mohlo to být bezchybné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36i71r69i 94M47y32š75i85č84k56a 5485382161131

Super, osobně jsem celý projekt sledoval rád. Elektronika mě živí a tak i vím o čem se píše. Těším se na ty slíbené detailnější články o technologiích pro IoT atd použitých v Dropionu. Díky tomuto seriálu jsem se dozvěděl o aprs například. A jelikož jsem taky konstruktér, naprosto chápu názor, že to kluci dělají hlavně pro sebe. To že se takto podělí je už jen bonus pro nás.

Nezbývá než držet palce a těšit se na Dropion 2015, pokud bude :)

0/0
4.11.2014 13:56
Foto

E56l90i76š16k82a 82K86u26č42e78r50o50v13á 7639172223323

dneska zkrachoval druhý profesionální vesmírný projekt. tak vlastně můžeme být rádi, že to celé neskončilo ohnivým deštěm nad Lipanami :-D

0/0
31.10.2014 20:54
Foto

L85u78b58o93š 22S47u62š15i49l 1268567406908

Zde by k tomu asi nedošlo, hélium nehoří.

0/0
31.10.2014 21:09
Foto

L48u26b24o90š 43S93u92š29i53l 1448677676728

Pokud má pan Žárský na to takový názor, pak se o tom neměly zde žádné články vůbec objevit. Nebo v nich upozornit, že jde čistě o soukromou akci pro úzký okruh lidí. A mohli mít klid.

0/0
31.10.2014 8:55
Foto

P62e12t61r 59N56i18v43n53i23c10k43ý 3662394855507

Je věcí šéfredaktora, aby rozhodl, jaké články taky ne(budou). jestliže jssou takové články čtené a vygenerují dostetek zobrazení reklam, není žádný důvod, aby tu nebyly zas. Přestože když si to někteří nepřejí a mají jiný názor...

A pan Žárský má právo na svůj názor. ať se někomu líbí nebo nelíbí.

0/0
31.10.2014 11:07
Foto

L54u16b38o63š 72S68u95š17i62l 1528837646748

JJ. To je v pořádku. Ať klidně těch článků je kolik chce. Mohou býát i reklamní. To je mi jedno. Každý dnes chce vydělat na chléb svůj vezdejší. To je v naprostém pořádku. Ale ať od počátku ty články nevyzní jako lákání lidí - "to si nesmíte všicni nechat ujít, jak je to skvělé". Aby hned bylo jasné, že jde o soukromý podnik, do kterého nemají čtenáři co mluvit. Natož se opovážit to kritizovat. Mě to též zajímá a budu to sledovat dál. A budu tomu samozřejmě fandit dál. Jsem ochoten jim příště i zdarma pomoci v rámci svých možností, pokud mě o to požádají. Třeba s přenosy a ozvučením. Též snímky zhora dvěma drony, jestli to letištní provoz povolí. Nic se na mém postoji nemění, jen mě zarazil ten podivný postoj pana Žárského, jehož stále považuji za vynikajícího odborníka s mnohaletými zkušenostmi. Tohle jsem od něj opravdu nečekal. Technetu a celému iDnesu jsem fandil vžy a budu věrný i nadále. Na Rajčeti buduji regionální kroniku od roku 2009, mám tam již necelých 588 reportáží. Chci v tom pokračovat. Protože lepší album na netu není.

0/0
31.10.2014 12:56
Foto

L67u13b94o46š 75S62u54š77i41l 1758347776948

Za tohoto stavu to pak celé vyznělo jen jako reklama pro sebe a spřátelené firmy a zřejmě to tak od počátku mělo i sloužit.

0/0
31.10.2014 8:51
Foto

L75u47b81o57š 61S57u52š48i22l 1258797946988

Pane Žárský, trochu pokory by Vám neuškodilo. Prosím, zamyslete se nad sebou. Hluboce jste nás všechny zklamal. Tohle si zde žádný z diskutérů, byť to vypadalo že je proti Vám a celému týmu, nezaslouží. Opravdu to tak jen vypadalo. Mysleli jsme to dobře a chtěli jsme Vám všem jen pomoct.

0/0
30.10.2014 20:33
Foto

P76e54t49r 19N74i91v43n75i50c28k63ý 3662134845177

Zatímco pan Žárský mluví za sebe, má na svůj názor právo a též má právo mít své osobní cíle projektu. Je zajímavé, že jsou zde diskutéři, kterí se pasují za mluvčí "obyvatel". Kde berou takový mandát? ;-D

Na druhé straně projekt s 12 padajícími keškami není zábava pro tisíce lidí, že. A že nemohli z gauče sledovat online přenos? No, technickým nedopatřením nemohli. Smůla.

0/0
31.10.2014 8:29
Foto

L19u77b80o60š 68S95u30š23i59l 1118937406258

JJ. Ať si to klidně dělají třeba jen pro deset lidí a spřátelené firmy. To je jejich věc. Ale pak zde nechci číst půl roku dopředu na to halasné upoutávky. Nemohou se divit, že spousta lidí to zcela normálně vezme jako projekt též pro veřejnost.

0/0
31.10.2014 8:48
Foto

P61e52t32r 98N46i98v18n15i68c65k83ý 3902114535577

Je to dobrovolné. Psát články, ČÍST články, ÚČASTNIT se. Jen ať to klidně dělají dál a každý čtenář ať si sám vyhodnotí, jestli ho to zajímá a zúčastní se (chytáním semínek na poli, sledováním na interentu z gauče) nebo ho to vůbec nezajímá a bude v tu dobu dělat něco jiného.

0/0
31.10.2014 11:04
Foto

F83r25a54n75t50i43š70e41k 63N21o97v78á62k 1946477249437

Tak příště to snad vyjde zase o něco líp. A hlavní ponaučení? Testovat systém je potřeba nejen po částech, ale také kompletní, a to kompletní se vším všudy, tedy i s finálním nátěrem.

0/0
30.10.2014 20:15
Foto

E75l81i33š28k28a 26K67u93č79e47r52o92v89á 7599242483453

přečetla jsem si asi 20 příspěvků a cítím se otrávená. 

k napsanému jediná výhrada: přímý přenos měl nějaký divný - znělo to jako posunutý - zvuk.

0/0
30.10.2014 19:41
Foto

P15e34t53r 96P54r30o87c20h11á67z45k23a 3662536312184

I neúspěch je cesta.Prošlapáváním cestiček se tlačí pokrok.Já jsem s celé akce nadšený a to se hledání kešek neúčastním.Fascinuje mě že se najdou lidé,kteří věnují spoustu svého umu a něčemu takovému.U mě máte chlapci R^.Děkuji za zajímavé články a těším se na příští rok.

+1/0
30.10.2014 19:31
Foto

L19u77b35o38š 67S56u59š95i12l 1898767506148

Přesně tak, naprostý souhlas. Též obdivuji všechny, co tomu věnovali hodiny a hodiny svého volného času. Ovšem pak stačí jediná nevhodně pronesená věta a celý projekt je pohřbený. Škoda.

0/0
30.10.2014 20:37
Foto

L96e58n43k64a 88J22u70ř46i30c60o44v17á 7276581329809

Pěkně shrnuto, chybí snad už jen takový malý detail: Bude Stratocaching 2015? ;-)Osobně bych o to stála, a doufám, že tentokrát se to podaří i s tou on-line reportáží, na kterou se všichni, co nebydlí v Praze a okolí tak těší ;-)

0/0
30.10.2014 18:40
Foto

M93i30c84h80a81l 87K20o76l51o54v38r51a16t 5777783825232

Pro mě ve finále zklamání, opravdu si myslím, že kešky se musí odpoutat od Dropionu ve 30 km, jinak to dopadne opět stejně ... dopadnou na jedno pole. Klidně to odpálit ručně za země, tzn. zajistit přesné měření výšky a klidně i dálkově kešky odpálit ... nepotřebuji online přenos kamer, ale chci aby kečka letěla 30 km dolů. Jinak samozřejmě držím palec při příštím ročníku této akce pro "Pražáky" ;-)

0/0
30.10.2014 17:40
Foto

M51i33r79o33s53l82a84v 86B57u42d28a 9212192337782

Držíte palec? Já jsem držel také ale po vyjádření pana Žárského už ne. Kašle na vás, má to jen pro partičku kamarádů, na ostatních mu nezáleží a nemá vůči nim žádnou zodpovědnost!!

0/0
30.10.2014 17:44
Foto

L83u18b69o90š 69S32u18š48i65l 1238447836298

Především pan Žárský nemá žádnou úctu vúdči lidem, třeba pro nej cizím. měl by si uvědomit, že i když "jen" vypouštěl balon, pracoval na veřejnosti. Tohle říci někde já, tak jsem skončil. To byl byl plivanec do tváře a rána pod pás všem, kteří tomu skvělému projektu fandili. A bylo jich hodně. I ti, co to tak mohutně kritizovali. Pokud by jim totiž na tom nezáleželo, pak by nic neříkali a bylo by jim to úplně jedno. I pan Buda tomu fandil. A možná víc, než si všichni myslí. Přestože jsme se v jedmom kuse hádali. Ale konstruktivně, protože nám oběma na tom záleželo. Já teď stojím na jeho straně a už se jeho smýšlení vůbec nedivím. Bohužel měl pravdu. Jsem zhnusen.

0/0
30.10.2014 20:28
Foto

L40u52b80o61š 93S74u34š51i56l 1678217456978

Dle mého názoru je další snaha zde zbytečné mrhání časem. Zavřete oči, odcházím... :-)

+1/0
30.10.2014 15:16
Foto

P32a48v69e98l 67Ž27á75r53s42k46ý 2853196605143

Děkuji....:-)

0/0
30.10.2014 15:20
Foto

P12e67t66r 88Š69i63n54d43e75l80á34ř 5459832810318

Konečně, díky R^

0/0
30.10.2014 16:33
Foto

L25u96b33o91š 46S82u48š49i97l 1958677396858

Já Vám nic nevyčítám. Ale pokud někdo tento projekt propaguje několik měsíců, asi musí počítat s velkým zájmem lidí a dělat to také pro ně. Nezlobte se, ale chováte se jako někteří politici po volbách. Podle mě si takový názor nikdo z protagonistů ani zájemců z řad veřejnosti nezasloužil. Všichni jsme tomu fandili. I ti, u kterých to tak nevypadalo. Co teď můžete po takových názorech od lidí očekávat. Podle mě pouze negativní reakce a ztrátu zájmu. Během pár chvil jste to celé v očích národa pohřbil.

0/0
30.10.2014 15:09
Foto

L92u65b71o10š 88S71u66š83i67l 1978577906638

Mohl to být svátek pro hodně lidí v této republice. I když to moc nevyšlo. Za spoustu věcí nemůžete nikdo, to chápeme. Ale při takovém přístupu z toho opravdu kouká zábava pro pár sponzorů a zasvěcených. A já jsem se toho projektu pořád zastával...

0/0
30.10.2014 15:02
Foto

P67a44v62e82l 44Ž54á37r45s22k92ý 2723766645623

Je naivní a fyzikálně nepodložitelné, myslet si, že to měl být svátek pro hodně spoluobčanů. Opět si netroufnu mluvit za zasvěcené a sponzory, možná i já jsem naivní, ale nevadilo mi to, ani mi to nevadí. Pro mne není důležité přinést na podnose snad zábavu pro tisíce těch, kteří raději sedí před monitorem, než by sami něco aktivně podnikali. Nevyčítám zklamání kečerům, ale opět jsem to nebyl já, kdo jim možná sliboval, že se kešky rozletí do všech stran a jejich hledání připraví smysluplnou zábavu pro tisíce, s pouhými 10 kusy kešek.

Jen pro zajímavost. Standardní meteorologická radiosonda, vypuštěná na Libuši o několik hodin dříve, letěla na třetinovém balonu plněném vodíkem, s dvacetinovou hmotností, do výšky 33km a přesto bez padáku skončila jen 3km od místa dopadu později vypuštěného Dropionu. Téměř bezvětří ve vrstvě atmosféry mezi zemí a 20km výškou nedokáže cokoliv neřízeného rozptýlit na větší ploše. Možná si pozorní čtenáři Technetu před nedávnem prohlíželi video o testu semínek na schodišti činžáku? Proč se jeho dráha s časem a kusem neměnila a vždy dopadlo doprostřed? Rozdíl mohl nastat jen v rychlosti rotace a pádu, což v bezvětří schodiště i sobotního dne žádný velký rozptyl nezpůsobí.

0/0
30.10.2014 15:20
Foto

P68e70t31r 39Š76i60n77d14e79l44á72ř 5279962630278

Asi chápu váš přistup, bohužel ale minimálně technet.cz kolem toho udělal takový humbuk, že to prostě ty masy přitáhlo, byť některé jen online. To, že loni naprosto selhala aplikace, resp. její tvůrci a letos ji svěřili jinému týmu a testovali měsíc dopředu bylo dobře. Však se také odhalilo dost chyb. A proto mi při první zmínce, že se až den předem lakuje víko dropionu přišlo jako naprosté podcenění možných dopadů. Přeci radioamatéři či modeláři vědí své. Nu což, stalo se, uvidíme, zda se pokusíte o další pokus, třeba i bez té mediální masáže ale s o to větším úspěchem nebo ne.

Držím palce při dalším bádání a hledání slepých uliček.

0/0
30.10.2014 17:10
Foto

H49o42n38z88a 24B14o85b24u60l22a 9126499793719

"Pro mne není důležité přinést na podnose snad zábavu pro tisíce těch, kteří raději sedí před monitorem, než by sami něco aktivně podnikali." - tuhle větu myslíte vážně? To už jste rovnou mohl napsat, že jsou vám čtenáři Technetu u zadele, protože jsou to líná prasata, vyšlo by to nastejno. Jděte pane Žárský do háje. Tohel bylo opravdu zbytečné a měl byste se za to stydět. S takovým přístupem se divím, že to nedopadlo ještě hůře.Rv

0/−1
31.10.2014 23:16
Foto

E97l32i33š19k96a 23K46u67č79e40r85o52v87á 7989892653463

tak to příště nikde neoznamujte a máte po problému. ke vzletu můžete využít některý z meteorologich balonů, co se vypouští pravidelně a "oken" budete mít k dispozici bezpočet, a bez běhání po úřadech (jak jsem alespoň vyrozuměla, meteorologické balony se vypouští denně). když nebudete vázání konkrétním termínem, tak budete mít čas i na odstranění "náhle" se objevivších závad, pro dropion i semínka si můžete dojít sami, popřípadě jejich spad oznámit až následně... a bude všechno v klidu. Je ovšem naivní a fyzikálně nepodložené se domnívat, že projekt nepotřebujete prezentovat sponzorům, přičemž "svátek pro hodně spoluobčanů" zní rozhodně lépe než "soukromá akce pro mě a pár kámošů". Na to by vám asi peníze nikdo nedal.

0/0
1.11.2014 6:17
Foto

P90a20v95e79l 64Ž82á61r60s75k54ý 2193186375373

A právě názory typu pí. Kučerové mne donutily se vůbec do diskuze zapojit. Já nikomu nechci mít a nemůžu mít za zlé, že o této problematice snad nic neví, ale potom ať zde raději neprezentuje jako dobře míněnou radu něco, co je zcela mimo mísu.

Otázky o tom, pro koho, proč, za kolik, čím financovat, šly zcela mimo mne. Není vám divné, že se do této diskuze nezapojil také někdo jiný z desítek lidí, kteří tento projekt vymýšleli, organizovali a nakonec realizovali? Možná vaše převážně výtky četli, ale co víc, k zde již publikovanému, mají dodávat? Troufnu si odhadnout, že by stejně sáhodlouhé technické reporty o několika použitých rozličných technologiích nepadly na úrodnou půdu a kdo nebyl v týmu, nic neřešil, neviděl do zákulisí, by to stejně asi nepochopil.

Tedy zpět k tomu, o čem něco vím já. Ano, meteorologických balonů s radiosondami vypouštíme ročně přes tisíc. Ale i tyto lety podléhají povolení ÚCL a mají přesně definovány technické parametry, které samozřejmě přísně dodržujeme. Všechny parametry použitých komponent, umožňujících měření, pro letecký provoz důležitých a nezastupitelných dat, jsou uvedeny v tzv. AIPu a na jakoukoliv anomálii musíme mít další povolení ÚCL, úplně stejné, jako se získávalo pro Dropion, včetně NOTAMu. Právě ta naivita rad, bez znalosti leteckého Předpisu L2, potom produkuje ta jednoduchá a "geniální" řešení. Dále mohu očekávat vaší pravděpodobnou neznalost existence komunity sonderů, kteří organizovaně, cíleně a na vysoké technické úrovni loví letící a hlavně spadlé radiosondy, vypuštěné nejen v Česku, ale i v okolních státech. A její členové nepotřebují k uspokojení svého koníčka ani Dropion, ani semínka, i když se řada z nich na elektronické části projektu Stratocaching podílela loni i letos a bez jejich času, vědomostí, zkušeností a drahého soukromého vybavení, by se vůbec nic nekonalo. A, bez jejich pomoci, by geokečeři žádná semínka asi nenašli.

Když se někomu nelíbí sponzoring, tak by se měl zapojit a přispět ze svého.

0/0
1.11.2014 9:44
Foto

E21l62i29š83k26a 58K68u11č52e46r36o14v95á 7579242313903

pane Žárský, upřímně se začínám ztrácet spíš ve vašich odůvodněních. Jak jsem z vašeho článku cca rok starého pochopila, sondeři s ČHMÚ spolupracují dlouhodobě, skutečně tedy neměli nic zásadně společného s dropionem ani Stratocachingem - prostě se jen v tento konkrétní termín věnovali svému koníčku jako vždy. Já se o výsledky svého koníčku také dělím s komunitou zdarma, moje vybavení stojí cca 90 000 Kč, tudíž taky nebylo zadarmo, zcela tedy chápu lidi, kteří dělají něco podobného. Nepřipadá mi na tom nic zvláštního, je nás takových dost. máte pravdu, nejsem schopna posoudit, zda je možná, aby, pokud už dropion povolení získá, je možné, aby odstartoval v některém z oken v rozpětí jednoho dne nebo třeba týdne nebo měsíce. domnívám se že ano, ale i kdyby ne, má rada zůstává v platnosti  - nedělejte tomu publicitu a budete mít "klid na práci". to není o technologiích. to je o organizaci a o tom jasně si říct, zda publicitu chci - ale pak je nutné ji přijmout se vším všudy, i s tím, co vám není příjemné, a neosočovat diskutující, že se k věci nemají vyjadřovat, protože o ní nic neví - nebo publicitu nechci. O tom, že se mi nelíbí sponzoring, jsem neřekla ani slovo. Jen jsem upozornila, že pokud chci sponzoring, musím být ochotna smířit se s publicitou včetně toho nepříjemného, co přináší, což  je přesně ten bod, na kterém doporučuji zapracovat.

0/0
3.11.2014 19:39
Foto

L53u98b16o24š 69S72u43š52i13l 1388407526598

Nikdo Vám nevyčítá, že se něco nepodařilo. Já určitě ne. Ale Váš postoj vúdči národu, jenž se na věc díval s upřímným zájmem a těšil se na něj, je dost nepochopitelný.

+1/0
30.10.2014 14:56
Foto

J79i47ř40í 87S36v46a61š73e60k 9364788223469

To muselo dát práce. A přitom... :-P

0/0
30.10.2014 14:56
Foto

L35u56b79o95š 94S85u45š82i79l 1978897856478

Pane Žárský, jste jistě inteligentní a vzdělaný člověk. Víte, že jste svými výroky celý projekt v očích obyvatel dost poškodil??? To bylo od Vás příliš sobecké.

+2/0
30.10.2014 14:55
Foto

P29a76v80e87l 27Ž26á51r71s98k94ý 2253686215613

Já zase nemám rád, když jednotlivec mluví za obyvatele. O tom vím své a nedokáže mne to v mých názorech zviklat, nepřinutí mne je tajit, či jen kvůli dekoru přizpůsobovat očekávání.;-)

+2/0
30.10.2014 15:25
Foto

L56u40b26o30š 93S77u44š25i63l 1558177516948

Já bych si po zkušenostech nedovolil dělat takový přenos s živými rozhovory sám. Navíc když každou chvíli měl proběhnout start. Technik opravdu nevěděl, kam kameru otočit dřív, ještě obsluhovat druhou a hlídat zvuk. Jednou jsem to zkoušel. Přenos z vernisáže výstavy na Ustream pro belgického majitele sbírky. Ale měl jsem jen jednu kameru USB se zabudovaným mikrofonem, tak se to dalo. Tam byl zase problém slabého PC, ale jakž takž to tenkrát vyšlo.

0/0
30.10.2014 14:08
Foto

M79i80r56o53s49l17a68v 80B84u42d19a 9362492477392

Teď jsem se koukal na stránky zadnaveda.cz. Minulý rok se do hledání kešek zapojilo 13 000 lidí a živý video přenos sledovalo 220 000 diváků!!

Tak to už snad stojí za to snažit se to dělat pořádně. Ale bohužel, nebylo tomu tak.

+3/0
30.10.2014 14:26
Foto

L41u20b84o43š 39S14u66š58i14l 1228517326658

JJ. To je skoro celé Brno u obrazovek.

0/0
30.10.2014 14:37
Foto

M31i73r46o32s57l71a90v 51B51u74d61a 9512802707962

Jak jsem právě zjistil níže v diskusi, tak je jim to úplně jedno8-o

0/0
30.10.2014 14:47
Foto

L16u92b53o39š 14S82u52š69i72l 1228897126308

JJ. Tohle vyjádření pana Žárského se mi taky moc nelíbí. Teď to vypadá, že akce byla dělaná pro sponzory a pár přátel. Nepřímo řekl, že jsme jim všichni zde ukradení. Pane Žárský, tohle jste neměl...

+2/0
30.10.2014 14:51
Foto

P76a44v12e27l 50Ž47á16r48s20k61ý 2643586955873

Dobrá, ale ukažte na toho, kdo něco udělal nepořádně. Kdo úmyslně, nebo z nedbalosti něco zkazil? Ty pohádky o tom, co byste udělal právě Vy, tady s prominutím nejsou na místě.

Na druhé straně to nebyla premiéra, mnozí z loňska věděli o co jde a tak se menšímu zájmu ze strany kečerů (prý jen 10 tisíc), i diváků na internetu (100 tisíc?) ani nedivím. Všechno se okouká, i kdyby to bylo bez chyby.

Uvědomujete si, že i jen obyčejná mlha by realizaci úplně zablokovala? S nulovým výsledkem! V realizačním týmu by si sice mohli někteří oddychnout, ale jistě by všechny ty obětované dny a noční hodiny, cesty do Prahy, přišly líto.

0/−2
30.10.2014 14:50
Foto

M66i57r43o62s67l17a59v 64B59u81d46a 9492222607102

Vy už prosím vás nic neomlouvejte, to co jste napsal nám myslím stačí8-o

0/0
30.10.2014 15:02
Foto

H34a41n54u50š 24H16o48r56á21k 9131734326863

Mimochodem, takovej napad.  Co pouzit obycejnou zapalnici? Chtelo by to sice otestovat, jak hori za velmi nizky teploty(poradnej mrazak), ale v zasade by to nemel byt problem. Pak by stacilo seminka provlict, nahore zapalnici zapalit a tim by doslo k postupnemu rozhozu seminek.

0/0
30.10.2014 13:33
Foto

L54u38b94o43š 25S26u93š36i20l 1548827516648

A nemohlo by od toho něco chytnout??? Papíru a polystyrenu je kolem dost.

0/0
30.10.2014 13:34
Foto

H26a62n64u77š 37H86o15r23á77k 9161244446883

To je jenom drobnej problem, ale obecne, od horici zapalnice ani polystyren nechytne.

0/0
31.10.2014 8:24
Foto

P48a19v46e39l 87Ž44á29r15s36k63ý 2473316325283

Prostudoval jste si letecký Předpis L2? Asi ne! Nápadům se meze nekladou, ale musí se vejít do mantinelů předpisů. ;-)

0/0
30.10.2014 13:42
Foto

H33a89n79u58š 12H85o96r53á83k 9781824256683

L2 pravidla letani sem samozrejme nekolikrat cetl, protoze do letectvi sem fanda a kdysi jsem ho i aktivne provozoval, ale momentalne me nic nenapada, kde by to bylo zakazany. Zkuste me navedst.

Navic L2 resi spis provozni veci nez technicky. Neni to v nejakym jinym predpisu?

0/0
31.10.2014 8:33
Foto

P18a18v47e24l 60Ž54á75r16s56k95ý 2313196625463

Udělám výjimku a ještě na Vaší otázku zareaguji. Možná Vám připadají jednotlivé položky v Předpisu L2 nevinné, ale text Dodatku 5 a Doplňku R se dá podle ÚCL vyložit tak, že téměř nic, u takového projektu, jako byl Dropion, se nevejde do příslušných povolovacích podmínek. Jedná se zejména o hmotnost a pevnost nákladu, místo provozování a soulad s ostatním leteckým provozem. A i když možná splníte všechny podmínky, na udělení povolení stejně nemáte právní nárok, protože lze vše posuzovat z pozice předchozích zkušeností a ty kladné v tomto případě samozřejmě nemohou existovat.

0/0
31.10.2014 9:29
Foto

H37a61n24u43š 54H19o62r24á43k 9291134376463

Dekuji za vyjimku, ale:

1) Chapu, ze jednani na Uradu proti civilnimu letectvi jsou narocna:-)

2) Nevyvraci to muj navrh, resp. v L2 neni nic co by mu branilo. Mam pocit, ze nekde jinde, v jinym predpisu, jsem cetl neco o problemech s pyrotechnikou na palube, ale a) nejsem si jist, ze se to vztahuje na balon bez posadky b) byli tam nejaky specifikace, a zapalnice obsahuje tak malo strelnyho prachu, ze se podle me vejde do nejaky vyjimky. Ostatne, jak mate resenou destrukci balonu?

0/0
31.10.2014 14:20
Foto

P44a64v40e63l 23Ž29á35r21s67k22ý 2133916545263

Zkuste si detailně prostudovat L2, hlavně v části Dodatku 5 a Doplňku R. Máte pravdu, existují i jiné předpisy a tím i další omezení. Jednání na ÚCL nehodlám komentovat, jsme na něm neustále závislí.;-)

Máte pravdu, výjimky existují na cokoliv, ale za jejich schválení někdo zodpovídá a je jen na něm, co a proč je ochoten ještě připustit a případné následky svých rozhodnutí nést. Konkrétně u Dropionu nefunguje zde vnucovaná potřeba uspokojit lid, národ, či obyvatele, bez ohledu na jejich počet.

K destrukci meteorologického balonu dojde v naprosté většině přirozenou cestou. Fyzikální zákony vynáší balon do takové výše, že je nakonec překročena mez pevnosti jeho materiálu, praskne a jeho zbytky někam spadnou.

0/0
31.10.2014 19:24
Foto

M70i36r68o69s94l65a57v 44B38u50d34a 9722622537742

Proboha, hlavně neměnit a nešťourat se do toho, co fungovalo. Rozhození semínek jako takové fungovalo (mechanismus), jen příkaz k němu selhal!

0/0
30.10.2014 13:53

Jsme inspektoři, ohlásili se agenti do Vrbětic. Později se ozval výbuch

Premium Přijeli do muničních skladů ve Vrběticích a prokázali se jako zaměstnanci ostravské firmy Imex Group. Jednalo se však o...

Muž z Imex Group: Do beden k odeslání by se ve Vrběticích nikdo nedostal

Premium Sklady ve Vrběticích na Zlínsku, které podle českých tajných služeb vyhodili do povětří ruští tajní agenti, měla...

Války budoucnosti mohou probíhat v lidské mysli, říká bezpečnostní analytička

Premium Její znalosti sice využívají vojáci a jeden kolega ji prý s nadsázkou navrhl jmenovat čestnou generálkou britské...