- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Sověti s nimi dosáhli specifického impulsu 380 sekund."
To mělo být správně 380 Ns/kg, nebo jde opravdu o čas, jak dlouho motor vydrží?
Specifický impuls se běžně uvádí i jen v sekundách
Ultimativním raketovým palivem je samozřejmě kovový vodík, ale jeho výroba a příprava nám po nedávné mediální masáži se ztrátou té trochy, co údajně vyrobili, tak nějak vázne.
"Specifický impuls je sice málo známá, ale poměrně jednoduše konstruovaná jednotka: vyjadřuje poměr tahu k množství spotřebovaného paliva za sekundu."
A to nekdo tvrdil, ze rubrika Technet je jeste na urovni. Neni. Pan autor by si mel zopakovat fyziku pro zakladni skoly. Treba by se dozvedel co je to jednotka a co je to velicina.
U Muska objevili Ameriku? Ruské raketové motory nespalují vodík už desítky let. Používají palivo RP-1 a kyslík. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/RD-180 Licenci na ně Amerika od Rusů koupila.
ruská trollí farma se ozvala...
Rusové vodík co vím nikdy nepoužívali. Že zůstali u kerosinu, nebo dokonce hydrazinu, není moc k chlubení. Kerosin používají i Falcony.
Tak hlavně se vodík nehodí k plnění poštovních obálek.
protože se všechny na poště při
prudkém razítkování vzňaly.
"Navíc roli hraje i spotřeba druhé složky každého raketového paliva, tedy kyslíku. Kapalný kyslík má ještě vyšší hustotu než obě tato paliva (přes 1 141 kg/m3). Je tedy logické, že čím vyšší poměr kyslíku raketa potřebuje, tím lépe z hlediska výsledné velikosti nádrží.
Raptor spaluje kyslík a metan v poměru 3,6:1, zatímco v případě motoru Merlin u Falconů je to jen 2,3:1. U Starship tedy bude kyslík tvořit 75 % hmotnosti pohonných látek před startem, a nádrže tak mohou být o to menší.
To jsme zatím nepochopil. Jsem myslel, že čím menší poměr, tím musím mít kyslíku méně. A nebo čím vyšší poměr pro spalování, tím je potřeba kyslíku více a jeho nádrž větší. Nebo jak je to mysleno?
Chápu to tak, že je to vlastně naopak - čím vyšší poměr kyslíku pro spalování, tím méně je potřeba toho druhého paliva a nádrž na něj je menší. Takže nádrž na kyslík je u obou stejná, ale nádrž na metan je menší.
Jako vizionář by měl létat na antihmotu jako Pickard:)
Antihmota je takový vodík na miliontou. Sice ideální palivo, ale extrémně nákladné ho vyrobit a skladovat.
Jelikož jsme na Technetu, tak mi nedá se zeptat zda opravdu toto platí?
"Musk dále uvádí, že kryogenní teplota metanu vede u Starship ke zvýšení pevnosti ocelových nádrží..."
Ocelové? Jako že s obsahem uhlíku? s Kubickou mřížkou?
Týká se to nerezové oceli 304L, která má snížený obsah uhlíku
v EU by mu rakety tak zregulovali, ze by mel problem i jenom s prevozem z hangaru na rampu.
Tak ať je předělá na baterky a může startovat odkudkoliv - ani dálniční poplatky by nemusel platit.
Nádherná futuristická raketa...
A co teprve ty nádherné automaty na jídlo za Raptorem. Radost tam pracovat.