Diskuze

Proč SpaceX v raketách nepoužívá lepší palivo?

Elon Musk se před pár týdny na Twitteru zapojil do diskuze ohledně raketových paliv. A během následné rozpravy vysvětlil, proč se u nové generace nosičů SpaceX změnilo palivo a proč jeho stroje nepoužívají to „papírově“ nejlepší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"Sověti s nimi dosáhli specifického impulsu 380 sekund."

To mělo být správně 380 Ns/kg, nebo jde opravdu o čas, jak dlouho motor vydrží??

0 0
možnosti
Foto

Specifický impuls se běžně uvádí i jen v sekundách

https://cs.wikipedia.org/wiki/Specifick%C3%BD_impuls

0 0
možnosti

Ultimativním raketovým palivem je samozřejmě kovový vodík, ale jeho výroba a příprava nám po nedávné mediální masáži se ztrátou té trochy, co údajně vyrobili, tak nějak vázne.

0 0
možnosti

"Specifický impuls je sice málo známá, ale poměrně jednoduše konstruovaná jednotka: vyjadřuje poměr tahu k množství spotřebovaného paliva za sekundu."

A to nekdo tvrdil, ze rubrika Technet je jeste na urovni. Neni. Pan autor by si mel zopakovat fyziku pro zakladni skoly. Treba by se dozvedel co je to jednotka a co je to velicina.

0 0
možnosti

U Muska objevili Ameriku? Ruské raketové motory nespalují vodík už desítky let. Používají palivo RP-1 a kyslík. https://cs.m.wikipedia.org/wiki/RD-180 Licenci na ně Amerika od Rusů koupila.

0 1
možnosti

ruská trollí farma se ozvala...

Rusové vodík co vím nikdy nepoužívali. Že zůstali u kerosinu, nebo dokonce hydrazinu, není moc k chlubení. Kerosin používají i Falcony.

1 1
možnosti

Tak hlavně se vodík nehodí k plnění poštovních obálek.

2 1
možnosti

protože se všechny na poště při

prudkém razítkování vzňaly.

2 0
možnosti

"Navíc roli hraje i spotřeba druhé složky každého raketového paliva, tedy kyslíku. Kapalný kyslík má ještě vyšší hustotu než obě tato paliva (přes 1 141 kg/m3). Je tedy logické, že čím vyšší poměr kyslíku raketa potřebuje, tím lépe z hlediska výsledné velikosti nádrží.

Raptor spaluje kyslík a metan v poměru 3,6:1, zatímco v případě motoru Merlin u Falconů je to jen 2,3:1. U Starship tedy bude kyslík tvořit 75 % hmotnosti pohonných látek před startem, a nádrže tak mohou být o to menší.

To jsme zatím nepochopil. Jsem myslel, že čím menší poměr, tím musím mít kyslíku méně. A nebo čím vyšší poměr pro spalování, tím je potřeba kyslíku více a jeho nádrž větší. Nebo jak je to mysleno?

0 0
možnosti

Chápu to tak, že je to vlastně naopak - čím vyšší poměr kyslíku pro spalování, tím méně je potřeba toho druhého paliva a nádrž na něj je menší. Takže nádrž na kyslík je u obou stejná, ale nádrž na metan je menší.

1 0
možnosti

Jako vizionář by měl létat na antihmotu jako Pickard:)

1 3
možnosti

Antihmota je takový vodík na miliontou. Sice ideální palivo, ale extrémně nákladné ho vyrobit a skladovat.

2 0
možnosti

Jelikož jsme na Technetu, tak mi nedá se zeptat zda opravdu toto platí?

"Musk dále uvádí, že kryogenní teplota metanu vede u Starship ke zvýšení pevnosti ocelových nádrží..."

Ocelové? Jako že s obsahem uhlíku? s Kubickou mřížkou?

0 0
možnosti
Foto

Týká se to nerezové oceli 304L, která má snížený obsah uhlíku

https://twitter.com/elonmusk/status/1238952612562489344

5 0
možnosti

J61a14k53u84b 92C53e85c19h

31. 7. 2020 5:37

v EU by mu rakety tak zregulovali, ze by mel problem i jenom s prevozem z hangaru na rampu.

8 6
možnosti

P84a21v37e79l 75V30é39b82r

31. 7. 2020 17:44

Tak ať je předělá na baterky a může startovat odkudkoliv - ani dálniční poplatky by nemusel platit.

1 1
možnosti

Nádherná futuristická raketa...R^VVV

8 0
možnosti

A co teprve ty nádherné automaty na jídlo za Raptorem. Radost tam pracovat.

0 0
možnosti