Ruská kosmická loď Sojuz MS-11 s tříčlennou při bezpečném přistání v kazašské stepi. | foto: Reuters

Z Mezinárodní vesmírné stanice se v lodi na padáku vrátili tři astronauti

Kosmická loď Sojuz MS-11 přistála nad ránem v kazašské stepi s mezinárodní posádkou z ISS. Na orbitě strávili přes 200 dní.

V kazašské stepi ve úspěšně přistál návratový modul lodi Sojuz, v němž se z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) zpět na Zemi vrátili Američanka Anne McClainová, Kanaďan David Saint-Jacques a Rus Oleg Kononěnko. Na twitteru o tom informoval americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).

25.června 2019 v 04:53, příspěvek archivován: 25.června 2019 v 09:56

VIDEO: ?? There?s no place like home! Mission teams confirmed that @AstroAnnimal and two of her crewmates landed safely at 10:47pm ET after spending 204 days in space conducting science and maintenance aboard the @Space_Station. Coverage continues: https://

There’s no place like home! Mission teams confirmed that @AstroAnnimal and two of her crewmates landed safely at 10:47pm ET after spending 204 days in space conducting science and maintenance aboard the @Space_Station. Coverage continues: https://t.co/ZuxLDtzW9c https://t.co/YC9UzBpRC1

„Žádné místo se domovu nevyrovná!“ napsal NASA s tím, že tříčlenná skupina, která na oběžné dráze kolem Země strávila 204 dní, bezpečně přistála ve 4:47 SELČ. Kononěnko se vrátil z oběžné dráhy už počtvrté, pro McClainovou a Saint-Jacquese to byl první pobyt ve vesmíru. Na ISS odletěla posádka na začátku prosince

3. prosince 2018

4. prosince 2018

Návrat z orbitálního komplexu, který se pohybuje zhruba ve výšce 400 kilometrů nad povrchem, trval asi tři hodiny.

Z vesmíru se vrací posádka, která plnila mnoho úkolů včetně asi padesáti vědeckých pokusů. Populárním se stal výstup do vesmíru, při němž si ruští kosmonauti ve vesmíru po deseti letech vyzvedli svůj použitý ručník.

Před odletem předal Kononěnko velení nad stanicí svému ruskému kolegovi Alexeji Ovčininovi. Na ISS bude nyní měsíc jen tříčlenná posádka, kterou vedle Ovčinina tvoří Američané Nick Hague a Christina Kochová. Ke stanici 20. července z Bajkonuru odletí Američan Andrew Morgan, Rus Alexandr Skvorcov a Ital Luca Parmitano.

,