náhledy
Zavěšený Dream Chaser uletěl necelých pět kilometrů. Inženýři tak mohli vyzkoušet počítačové, řídící a navigační systémy i přistávací podvozek.
Autor: NASA/Ken Ulbrich
Vývoj i stavba je v režii společnosti Sierra Nevada Corporation, která však úzce spolupracuje s NASA. Právě Národní úřad pro letectví a kosmonautiku by byl jedním z velkých zákazníků. Dream Chaser by velmi zlevnil přepravu astronautů na ISS a zpět.
Autor: SNC
Přistávat by měl stejně jako letadla nebo dřívější raketoplány.
Autor: SNC
Dream Chaser je možným nástupcem raketoplánů, který by měl dopravovat kosmonauty i na mezinárodní vesmírnou stanici ISS.
Autor: SNC
Dream Chaser byl při testech zavěšený na vrtulníku ve výšce 3780 metrů, což se blíží maximům, ve kterých vrtulníky dokážou létat.
Autor: NASA/Ken Ulbrich
Doprava Dream Chaseru po dráze na Dryden Flight Research Center
Autor: NASA/Ken Ulbrich
Příprava Dream Chaseru na test na přistávací dráze Dryden Flight Research Center.
Autor: NASA/Ken Ulbrich
Testování Dream Chaseru
Autor: NASA
Zástupce NASA Charlie Bolden hovoří o možnostech využití letounu pro případnou přepravu astronautů do vesmíru a zpět.
Autor: NASA/Tom Tschida
Odstraňování ochranné fólie z možného nástupce raketoplánu. Další série zkoušek na základně Edwards Air Force Base by měla pokračovat na podzim.
Autor: NASA/Tom Tschida
Při přesunech na větší vzdálenosti jsou z testovacího letounu sejmuta křídla a ocasní část a je zabalena do ochranné fólie.
Autor: NASA/Tom Tschida
Po skončení testu jízdy v tahu v rychlosti 96 km/h kontrolovali technici SNC i stupeň zahřátí jednotlivých komponent podvozku a kol.
Autor: NASA/Ken Ulbrich
Technici sledují data ze systémů Dream Chaseru během testu jízdy v tahu v rychlosti 96 km/h (tedy 60 mil/h).
Autor: NASA/Ken Ulbrich
Dream Chaser během svého prvního letu
Autor: Sierra Nevada Corp.
Přistání Dream Chaseru během závěrečné fáze letu z 26. října 2013. Jasně je vidět, že levá noha podvozku se nevysunula a že na předním podvozku stroj nemá kolo, ale jen lyži.
Autor: Sierra Nevada Corp.