Čtvrtek 24. září 2020, svátek má Jaromír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 24. září 2020 Jaromír
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O68n93d28ř52e38j 44V78r21á47n11e16k 3904758801336

Za me opet super clanek. Diky

+86/0
doporučit
17.8.2020 0:32
Foto

M29a18r12t65i15n 80V15i53č35a33n 8829279673434

Super článek, to je nebezpečí vzletů a přistání - na řešení problémů nemáte výšku, tedy ani čas.

+24/0
doporučit
17.8.2020 7:58
Foto

J35á16n 19K88o10t55ú93č 2986524838476

Super článok, zhltol som ho jedným dychom! Podľa mňa ten druhý pilot si skrátka nechcel priznať, že na lietanie nemá, aspoň nie s veľkými dopravnými lietadlami. Zrejme to bol jeho celoživotný sen, tak sa toho držal zubami-nechtami. Tipujem to na podobnú povahu, ako mal nebohý slovenský horolezec Vlado Štrba, ktorý tiež nechcel pripustiť, že nemá na to, aby zdolával osemtisícovky. Smutný príbeh.

Len zopár poznámok:

- "wind shear" je po slovensky jednoducho "strih vetra", predpokladám, že po česky je to podobné

- "somato" je grécke slovo, nie latinské :-)

+23/0
doporučit
17.8.2020 11:03
Foto

R96a68d42e76k 56Č61e23r49n24ý 8298283470234

Ty bláho ten tmavý pilot byl snad absolutně mimo obor...

"ztráta přehledu, překročení limitů letadla, špatný situační odhad, nepřesné přístrojové přiblížení, které vyústilo v nestabilizované přiblížení či špatnou schopnost týmové spolupráce (v odborné mluvě se tomu říká CRM (Crew Resource Management – týmová spolupráce v posádce)). V neposlední řadě pak „tunelové vidění“, což v podstatě znamená, že ve stresové situaci laicky řečeno „přestal vidět, co se děje okolo“.

+15/0
doporučit
17.8.2020 9:33
Foto

J87o86z63e50f 91B28e55v27i21l76a21q94u95a 9115759341391

Opäť veľmi zaujímavý a pútavý článok - aj v TV rád sledujem "Vyšetrovanie leteckých nehôd". R^

Len sa asi vlúdila chybička : "...Somatografickou iluzi může začít každý letec, i ten nejzkušenější....". Správne má byť zrejme "...zažít...". (Je to v "zabalenej časti" vysvetliviek.)

+14/0
doporučit
17.8.2020 8:02
Foto

J29a65k27u27b 17M22i71k75u78l71a68c77e52k 8247161687954

Me prekvapuje ze nekdo s timto hodnocenim dostal licenci.

+13/0
doporučit
17.8.2020 10:14
Foto

A11n23t91o52n16í33n 38U30r85b90á31n81e59k 9603478246848

Myslel jsem, že piloti více dbají na to co jim ukazují přístroje a ne na svoje pocity. Zvlášť v tak odlišné situaci od chůze, jako je létání.

+11/0
doporučit
17.8.2020 0:47
Foto

T10o62m29á95š 80Š73t90e74c 4238560855497

V tomto prípade trochu smola, že to bol starší Boeing 767. Ten má na PFD (Primary Flight Display) v podstate len umelý horizont, indikátor vzdušnej rýchlosti (ASI) a vertikálnej rýchlosti (VSI) sú samostatne. Keď sa u pilota prejavilo tunelové "videnie" (výstižnejšie asi vnímanie), tak nebol schopný prejsť pohľadom niekoľko dôležitých prístrojov (ešte EICAS pre motory) a urobiť správne rozhodnutie.

Teda, správne tam vôbec nemal byť, ale to ani veľa pred ním, ani veľa po ňom. Ale čo, pilotov bude teraz nejakú dobu nadbytok, tak si aerolinky budú môcť vyberať.

+9/0
doporučit
17.8.2020 14:25
Foto

F67i62l14i36p 10T10ř61e41b85a 6223410878966

Nestačilo by ke somatogravické iluzi prostě napsat, že se jedná o "dojem náklonu) z dopředného zrychlení (z aktivace TO/GA)?

+7/0
doporučit
17.8.2020 9:01
Foto

P31e30t50r 93V29a21l31e62n67t24a 5539488982298

Výborný článek. Pěkně napsáno i se souvislostmi. Více takových.

+4/0
doporučit
18.8.2020 8:25
Foto

J48a11n 77Z92í76m52a 9804276375270

Po dlouke dobe opravdu solidni a vecny clanek....

+4/0
doporučit
17.8.2020 21:29
Foto

P54e58t60r 84P81u97l86e30c 9400987595523

http://www.kathrynsreport.com/2019/03/boeing-767-375-operated-by-atlas-air.html

asi meli kvoty na cerny piloty ...

+7/−5
doporučit
17.8.2020 10:35
Foto

P50a79v93e45l 64M85a10r48t59i86n10e79k 9235405171293

Ten vyraz o spaseni dusi bych prelozil jinak. Jde spise o "sveruji ti mou dusi", protoze pro spaseni dusi maji anglosasove jiny a oficialni vyraz, "save My soul". Jinak skvely clanek.

+3/0
doporučit
18.8.2020 22:38
Foto

T64o45m25á13š 92V32r48á69b60e45l 8800684363324

Věřím, že počet lidí schopných pilotoval letadlo je výrazně menší než počet lidí co chce těmi letadly cestovat, proto se obavám, že počet pilotů jako Aska bude stoupat (jednoduše nebudeme mít lepší), pak jen musíme doufat, že nás ochrání technika.

+3/−2
doporučit
17.8.2020 10:53
Foto

M17a10r69t94i60n 96Š98t40ě87p94á26n88e66k 3677583793711

Technet, co dodat. Skvele.

+2/0
doporučit
20.8.2020 19:55
Foto

M50i90l67a64n 93N82e55t59r27h 6415347842284

Proč ten debilní titulek ? Aby to mělo ˇšťávu" ?

+7/−14
doporučit
17.8.2020 8:25
Foto

P14e41t21r 36N78e10d19o27m79a 4209297348570

Vinikem nehody byl cernoch Aska. Mozna proto se kapitan bal prevzit kontrolu nad letadlem, aby nebyl obvinen z rasismu

+8/−24
doporučit
17.8.2020 12:28
Foto

V30i85l13é64m 80B21a79r73á39k 4776687679236

Perfektní článek.

+1/0
doporučit
20.8.2020 8:49
Foto

A26l23o44i42s 65S74t55a68r89ý 3849779407872

Jenom drobnost, chybí datum havárie (23. února), jediné konkrétní datum v článku je nalezení těl obětí (26. února).

+1/0
doporučit
17.8.2020 10:32
Foto

R57o69m54a70n 79O47l40á46c62h 6688562612

Lord...you have my soul! = Pane... máš mou duši! Ne Pane... spas moji duši!. Pokud pilot sbíral soul, mohlo by to i znamenat, že jeho sbírku nyní vlastní Pán.

+5/−32
doporučit
17.8.2020 5:04
Foto

K60a22r14e54l 74N63o51v68á65č82e95k 5811475549546

Mozna zajimave, ale je to napsano, tak zdlouhave , ze nez jsem se docetl, v cem byla chyba, tak uz me to znudilo a nedocetl jsem to.

+1/−15
doporučit
17.8.2020 14:58
Foto

I77v87a39n 11K35o34h92o62u19t 1291683966304

Hlavní zpráva dne - před deseti lety se stalo. Kousek pod tím další zpráva - před rokem se stalo.

Ještě že aspoň ty okurky rostou.

+1/−49
doporučit
17.8.2020 7:34
Foto

J36o75s63e53f 87Š79o14l61t51e24s 8254318350703

Ta náchylnost ke ztrátě orientace je docela pochopitelná, když se létá přístrojově. Nikdo necvičený nezvládne letět v mraku, i když by si člověk řekl, že o nic vlastně nejde, přece to ucítí. Neucítí, respektive ucítí, až poletí vzhůru nohama střemhlav dolů. Ale piloti jsou na to cvičení a měli by to zvládnout.

0/−1
doporučit
17.8.2020 21:20
Foto

J31o74s73e71f 33V35o92s62i57c32k67y 4313377676593

Autori, proc do toho hned tahate stomatologicke dojmy lovce mamutu?? Vzdyt ten nejdulezitejsi a nejvetsi pristroj - umely horizont - maji piloti hned pred nosem! Ukazuje polohu letounu ve vsech rovinach. Je to neco jako vodovaha pro zedniky. Je tak dulezity, ze jsou tam v kabine hned 3, na sobe nezavisle !

0/−4
doporučit
19.8.2020 13:15
Foto

M93i35l15a65n 31V41o89l28e51k 5929663496929

Pro mě to spadá do stejné kategorie jako nehoda v Jaroslavli. Neměňte způsob ovládání! Nic v dosahu pilota nesmí být zvoleno omylem.

0/−3
doporučit
17.8.2020 17:55

Nebezpečná místa Česka: brněnský Cejl. Místo, kde vidíte policii jen projíždět

Premium Reportéři MF DNES mapují místa, která podle statistik nejsou výjimečně nebezpečná. Ve skutečnosti jde o no-go zóny,...

Němci kritizují Česko a vzkazují: Podívejte se na naše opatření. Fungují

Premium Koronavirová propast mezi Českem a Německem se nadále prohlubuje. Z premianta třídy se stal problémový žák, popisují...

Když ne jeho, tak aspoň jeho dítě! Psycholog Šmolka nejen o zoufalých milenkách

Premium Ve třiceti už se neprovdáš. Věta, kterou kdysi běžně slýchaly dívky nad třicet let, považované už za staré panny. Dnes...