Diskuze

Stačí za pět sekund naskákat bakterie na spadlý chleba? Ano i ne

Pro většinu na zem spadlých potravin se neváháme ohnout. Ale lepší je pokušení nepodlehnout. Ani rychlá reakce totiž nezabrání bakteriím ze země, aby se s dalším soustem nepřidaly k naší už tak bohaté mikroflóře.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomash

12. 8. 2011 10:39
Nemate o cem psat?

Pravidlo 5s neni kvuli bakteriim ale kvuli srande :) to je snad jasny ze ceho se jidlo dotkne to na nem zustane, LOL

0 0
možnosti

osk

10. 8. 2011 14:20
Kdyby mi spadlo někde v mhd nebo jiném veřejném místě

tak to samozřejmně jíst nebudu, ale když mi spadne třeb doma nebo někde v lese tak přece nebudu šaškovat kvuli pár bakteriím.

0 0
možnosti

l.g

10. 8. 2011 14:37
Re: Kdyby mi spadlo někde v mhd nebo jiném veřejném místě

Pokud si dáte v MHD bagetu, kterou budete drže stejnou rukou, kterou jste se před tím držel madla, tak si buďte jist, že to je asi stotisíckrát horší, než když vám doma spadne jídlo na podlahu a vy ho sníte.

Přes to se takové chování většině lidí neekluje. To samé je při používání mobilu, klávesnice počítače, volantu v autě...

Je to normální fobie. Nemá smysl se s tím vůbec zabývat.

2 0
možnosti

jonlew

10. 8. 2011 13:41
Jasně

Jasně, bojte se bakterií! Pěstujte si sterilní čistotu, abyste pak pomohli farmaceutickému průmyslu, protože vás pak složí i bakterie, která by byla v pohodě, kdybyste si pěstovali odolnost třeba konzumací na zem spadlého chleba. Tento článek sponzoroval XYZ, váš farmaceutický dodavatel všeho možného. Nashledanou v lékárně...;-€

2 0
možnosti

l.g

10. 8. 2011 14:20
Re: Jasně

Ano. Sterilní prostředí, zvláště jsou-li mu od malička vystavovány děti, vyvolává alergie a zhoršuje imunitu.

1 0
možnosti

Allexx

10. 8. 2011 11:26
uhozaná pravidla

o pravidle 5 s jsem četla poprvé a přijde mi naprosto uhozený.... nestačilo by používat selský rozum a zhodnotit kam a co mi spadlo...řekla bych, že bakterií může být na neumyté kuchyňské lince víc než na zrovna umyté podlaze, takže asi tak :)

1 0
možnosti

negrositos

10. 8. 2011 10:46
pravidlo

tohle pravidlo 5 sekund zavádím doma v posteli;-), rád bych to prodloužil, ale nejde to, ženský sou holt na tom v tomhle směru většinou líp...:-)

1 0
možnosti

Novotnak

9. 8. 2011 23:39
Mnoho povyku pro nic,

někde jsem četl, že 60 % buněk v lidském těle tvoří "cizí" bakterie. Když si ze stromu utrhnu ovoce, nebo ze země zeleninu, tak pokud není vyloženě od blata tak se taky neobtěžuji s umýváním a nikdy mi z toho nic nebylo. Myslím, že se tato hysterie trochu přehání. Po takovýchto článcích ženský akorát všechno drhnou saponátama. Si myslím, že jsou pro tělo podstatně jedovatější než sem tam nějaká bakterie.

0 0
možnosti

CCblue

10. 8. 2011 11:27
Re: Mnoho povyku pro nic,

Ta to já si třeba meruňky, broskve nebo nektarinky ze zahrady oplachuju, protože po nich vždycky leze spousta brouků. A když ne brouci, tak jsou dost zaprášené, zvlášť tady v Praze.

0 0
možnosti

CeleronD

9. 8. 2011 23:25
Američané potřebují jednoduchost.

Jednoduché pravidla, hesla a prezidenty. Všeho se jim většinou dostává dostatečně.

0 0
možnosti

Rubik1

10. 8. 2011 2:02
Re: Američané potřebují jednoduchost.

A my zase máme rádi složitost a komplikovanost. Pak ani právníci neznají jednoznačný výklad zákonů. V jednoduchosti je síla a často je těžší vymyslet něco jendoduše než složitě. To jsem ale trochu odbočil, protože to pravidlo zmíněné v článku je opravdu hovadina.

0 0
možnosti

hariprasad8

9. 8. 2011 19:10
Mnoho doktorů vám řekne pořekadlo

Solidní bakterie nikoho nezabije. Pokud jde o ty méně solidní, ty se přenášejí různě. Ty nejnebezčnější ale většinou na zemi jen tak všude nejsou, protože jinak bychom dávno vymřeli. Děti totiž pořád něco, co se válelo na zemi, lížou. A to nemluvím o různých parazitech. Kolik dětí má dnes například škrkavky?

4 0
možnosti

hnedka_zdrapana

9. 8. 2011 17:29
baktérie

Hm, tak strachovat se o nějaké bakterie mě ještě nenapadlo, když něco spadne na zem (a nemocný jsem už nebyl pořádně asi10 let). Spíš mě zajímá, aby na tom nebyly chlupy nebo nějaký jiný sajrajt.

3 0
možnosti

Novotnak

9. 8. 2011 23:40
Re: baktérie

asi tak. R^

0 0
možnosti

l.g

9. 8. 2011 14:13
K čemu to je?

Proč se s takovou blbostí vůbec zabývat, když otázka zní: Proč by se na jídlo neměly dostat bakterie ze země, když na něm už dávno jsou a nikomu to nevadí.

Je to psychycký blok-fobie, která nemá nejmenší opodstatnění.

článek o ničem. Rv

2 0
možnosti

Rubik1

9. 8. 2011 20:00
Re: K čemu to je?

Spíš by se měli zabývat tím, jak americké nemocnice udržet v čistotě, aby se tam nemnožily životu nebezpečné rezistentní bakterie. Tam je lépe ani nic nejíst, natož ze země. Víc než na povrchu tedy záleží, kde ten povrch je, jak je čistý a jak velká byla dotyková plocha. Koberec je lepší proto, že dotyková plocha bývá malá.

0 0
možnosti