náhledy
Speciální "dodávka" zvaná Zipper umí překládat betonové mantinely rychlostí 13 km/h a upravit tak počet jízdních pruhů za plného provozu.
Autor: CalTrans
Mantinely jsou pružně spojeny, což umožňuje dodávce Zipper jejich nadzvednutí a plynulé přemístění doleva či doprava.
Autor: Barrier Systems
Na jeden průjezd může dodávka přemístit mantinely o 2,4 - 7,3 metrů a vytvořit tak jeden až dva nové jízdní pruhy. Vzdálenost se mění různý vychýlením vozidla z osy.
Autor: Barrier Systems
Na dálnici Interstate 30 v Dallasu se po nainstalování přenosných bariér zvýšila propustnost ve špičce o 86 % ve speciálním pruhu pro "vícekapacitní vozidla", tedy autobusy a auta s více pasažéry. Velikost tohoto pruhu lze variabilně rozšiřovat či zužovat.
Autor: Barrier Systems
Na mostě v Aucklandu používají systém mobilních bariér už od roku 1990. Nejnovější verze dodávky Zipper zde může díky optimalizaci hmotnosti pracovat až při rychlosti 16 km/h.
Autor: Barrier Systems
Dálnice Interstate 15 na svém konci u San Diega implementovala řadu inovativních řešení, včetně posuvných bariér mezi pruhy, rychlé pruhy s variabilním poplatkem a rychlé autobusové spojení.
Autor: Barrier Systems
Mapka Interstate 15
Autor: Barrier Systems
Patent na speciální systém propojení betonových mantinelů.
Autor: Barrier Systems
Přesunovací bariéry se dají využít i ve městech. Sydney například na Victoria Street ráno vytvoří zvláštní pruh pro autobusy, které se tak mohou do centra dostat o 18 minut rychleji. Krátce po deváté hodině ranní se konfigurace jízdních pruhů vrátí do normálu.
Autor: Barrier Systems