náhledy
Výroba souprav railjet pro České dráhy je v plném proudu. V současnosti jsou ve vídeňském závodě společnosti Siemens vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy Viaggio Comfort.
Autor: Siemenns
Začíná se výrobou spodku vozu. Otáčecí polohovadlo, které slouží pro svařování spodku vozu, usnadňuje a zrychluje jeho výrobu a zvyšuje kvalitu výsledného produktu.
Autor: Siemenns
Spodek vozu. Po dokončení vozu se zde zavážou podvozky s nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h.
Autor: Siemenns
Dokončení svařování bočnic zajišťuje robotické pracoviště.
Autor: Siemenns
Komponenty, jako jsou spodek vozu, bočnice, ale i čela a střecha vozu, se následně umisťují do speciálního montážního zařízení, které slouží k sestavení hrubé stavby.
Autor: Siemenns
Svařování komponent hrubé stavby
Autor: Siemenns
Hrubá stavba vozu druhé třídy. Jednotlivé části vozu jsou svařeny dohromady. Po měření, kontrole rozměrů a rovnání bočnic čeká na vůz lakovna.
Autor: Siemenns
Lakovna vídeňského Siemensu je v rámci Evropy unikátním pracovištěm. Lakýrnícké práce provádí speciální robot. Díky němu dosahuje kvalita povrchových úprav vozů vynikající úrovně.
Autor: Siemenns
Řídicí vůz v lakovně (soupravy Push-Pull jsou tažené nebo tlačené lokomotivou, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. Při příjezdu do konečné stanice nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy. Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze).
Autor: Siemens
Poté probíhá velmi důkladná kontrola laku.
Autor: Siemenns
Vůz je po lakování připraven na další fázi montáže.
Autor: Siemens
Před zahájením konečné montáže se lepí okna, poté se provádí kabeláž ve spodku vozu a v prostoru pro cestující. Dále jsou na řadě hlavní komponenty do spodku vozu. V prostoru pro cestující se zabuduje vnitřní obložení, sedadla, rozvaděče a sanitární zařízení. Po dokončení prací se vůz zaváže na podvozky. Nakonec putuje na zkušebnu k provedení statických zkoušek.
Autor: Siemenns