Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O12n92d89r32e22j 13S37p83a72l64e76n79k44a 3332461654

jedna stylistická:

"řádově o několik procent" - špatně

"zvýšení kapacity řádově o nízké desítky procent" - špatně

"je zhruba o řád vyšší než u současných" - správně

"Řádové zlepšení" - správně

+14/−1
doporučit
8.11.2019 10:33

V69i67l75é70m 66B48a75r49á67k 4556837579536

Tak jako platí u polovodičů Moorův zákon, tak v oblastí baterií bych si dovolil zformulovat Barákův zákon.

Počet planých slibů ohledně výroby baterií, které budou levnější a o větší kapacitě roste úměrně ceně elektromobilů vnucovaných regulacemi zákazníkům.

+15/−3
doporučit
8.11.2019 12:46

M63a83r50t53i78n 73V21i98č93a91n 8179609983434

Super článek, více takových R^ Díky technetu mám alespoň trochu přehled o fungování dnešních moderních technologií ;-)

+3/−1
doporučit
8.11.2019 10:03

M77i91c27h31a92e88l 56K46o57n66e79č90n45ý 6322323569509

Jo, a my budeme mít v Brně nový nádraží a metro.;-D:-P

+2/0
doporučit
8.11.2019 16:36

V46i87l17é32m 96B30a95r86á78k 4826817299236

Velice by mě zajímal článek s přehlednými grafy o vývoji ceny a kapacity baterií v čase.

Mám jenom já pocit, že všechno to jsou jenom kecy, technologie je pořád stejná a pouze dochází k jejímu neznatelnému vylepšování a zlevňování hromadnou výrobou?

+3/−5
doporučit
8.11.2019 12:48

P95e96t54r 49M81i56c60h93a84l 2240754701652

Tak až to bude funkční, ať mi dají vědět. :-)

+2/−2
doporučit
8.11.2019 14:49

J28a59n 89K26u73d50e37r21a 3256259755218

Současná generace dožije s benzínem a naftou, těm co je dneska třeba 5 let už bude na tuto věc pohlížet jinak. Jasné, že cílová skupina žijící v panelovém domě nebude řešit problém jak natáhnout prodlužovačku z 10 patra. Tady vidím velký potenciál v car sharingu, dnes vlastnit "plechovku" je prestiž, tento trend se také postupně mění, města pomalu vytlačují auta na periferii, ať už je to formou emisních limitů, nebo rezidentního parkování.

+2/−3
doporučit
8.11.2019 14:38

T30o50m80á42š 85K66u59c26h61a79ř 3117181628121

Když to zkrátím:

1. Z 10 x vyšší kapacity na kg v reálu navýšení kapacity 20..30%.

2. "Nejdůležitější parametr" pro elektroauta - cena - neznámá, ale očekává se vyšší.

3. Nejedná se o blízkou budoucnost.

Tak nevím, na co že se to můžeme těšit..

+2/−3
doporučit
8.11.2019 12:38

J18a60n 53K90u48d34e74r46a 3356209715138

Ještě, že tu máme revoluci v akumulátorech každý měsíc. Něco jako svatý grál: termojaderná fúze, za 30 let... ;-D

+2/−3
doporučit
8.11.2019 9:00

J21a26k10u63b 15B79o79h98o54n44ě44k 8785186129547

Náhodou to má velmi jednoduché řešení, prostě stačí ty atomy křemíku namačkat hodně blízko k sobě žádné bobtnání nebude ;-)

Zdroj:

https://www.smbc-comics.com/comic/2010-08-29

+1/0
doporučit
8.11.2019 14:17

M30i84r85o73s33l66a57v 87J56o20c17h 3612721133698

Dostat korunu za každý článek co psal o tom, že už brzo bude k dispozici výrazně lepší akumulátor, byl bych milionář. ;-D;-)

+1/−2
doporučit
8.11.2019 11:46

K96a88r93e60l 91K23u89č51e17r97a 7955461123540

Nejvyšší čas aby EK nařídila křemíku nebobtnat! ;-€

Jinak ty jejich těžké krátkodojezdovky nebudou lidi kupovat a planeta nebude zachráněna. :-/

+1/−2
doporučit
8.11.2019 8:57

P54a72v21e48l 79S39o11b56o12t69k57a 5900414

Smiřte se s přírodními zákony - vodíková bomba bude vždy silnější než atomová, atomová než klasická,... a spalování nafty bude vždy nad elektrochemickými ději.

+2/−10
doporučit
8.11.2019 10:10

P23e89t81e23r 31M21l96i34c37h 8274452983845

Dlouhe. Nechce se mi to cist.

Jen mne napadlo, ze kdyz je nafukovani takovy problem, tak by mozna fungovalo kremik uzavrit do pasti. Platky uhlik, kremik, uhlik. A nebo by slo vyrobit uhlikovy sacek a kremik nechat praskovy, at se v sacku nafukuje. Slo by to zalit vodivym gelem, aby to melo kontakt na kovovou elektrodu. Nebo tam dat nejaky spesl tvar a doufat, ze se to bude nekde dotykat.

Nebo by slo udelat tenke kremikove vlakna pokryte izolaci (vodivou vrstvou) a namotat je do civky nebo jen po obvodu kovoveho valce. Jakoze u vlakna muzu stanovit sirku. Obalovani (izolaci draty) je tez dlouho zname. Navijeci stroje tez. Mohlo by to byt tak, ze kremikova elektroda bude vlastne po obvodu baterie, plast a uvnitr bude druha.

+1/−6
doporučit
8.11.2019 7:49

P32e94t91r 22S41k53á66l46a 7497223206250

on by byl taky problem oznámit, že za rok a půl bude baterie s o třetinu vyšší kapacitou za stejnou cenu,protože by si polovička lidí radši počkala a část aut by byla neprodejná

0/−1
doporučit
10.11.2019 16:46

J70o58s25e33f 76Š54o79l61t21e43s 8494478490153

Rychlost dobíjení se již povedlo vyřešit. A je to překvapivě naprosto jednoduché. Po dobu nabíjení proudem až 6C je třeba baterii zahřát na 60 °C a po ukončení nabíjení ji zase prudce ochladit pod 40 °C.

0/−1
doporučit
8.11.2019 17:37

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz