Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O61n26d65r73e57j 56S87p21a10l63e79n76k46a 3272371254

jedna stylistická:

"řádově o několik procent" - špatně

"zvýšení kapacity řádově o nízké desítky procent" - špatně

"je zhruba o řád vyšší než u současných" - správně

"Řádové zlepšení" - správně

+14/−1
doporučit
8.11.2019 10:33

V43i17l51é78m 87B83a52r47á14k 4656167429226

Tak jako platí u polovodičů Moorův zákon, tak v oblastí baterií bych si dovolil zformulovat Barákův zákon.

Počet planých slibů ohledně výroby baterií, které budou levnější a o větší kapacitě roste úměrně ceně elektromobilů vnucovaných regulacemi zákazníkům.

+15/−3
doporučit
8.11.2019 12:46

M58a22r85t34i55n 43V52i88č87a51n 8259929893224

Super článek, více takových R^ Díky technetu mám alespoň trochu přehled o fungování dnešních moderních technologií ;-)

+3/−1
doporučit
8.11.2019 10:03

M85i88c32h28a85e12l 23K79o30n33e63č39n72ý 6412233369529

Jo, a my budeme mít v Brně nový nádraží a metro.;-D:-P

+2/0
doporučit
8.11.2019 16:36

V90i80l78é87m 15B67a90r21á70k 4926727539296

Velice by mě zajímal článek s přehlednými grafy o vývoji ceny a kapacity baterií v čase.

Mám jenom já pocit, že všechno to jsou jenom kecy, technologie je pořád stejná a pouze dochází k jejímu neznatelnému vylepšování a zlevňování hromadnou výrobou?

+3/−5
doporučit
8.11.2019 12:48

P98e63t93r 93M40i60c25h42a87l 2550194451422

Tak až to bude funkční, ať mi dají vědět. :-)

+2/−2
doporučit
8.11.2019 14:49

J64a11n 91K13u78d56e73r25a 3716129185438

Současná generace dožije s benzínem a naftou, těm co je dneska třeba 5 let už bude na tuto věc pohlížet jinak. Jasné, že cílová skupina žijící v panelovém domě nebude řešit problém jak natáhnout prodlužovačku z 10 patra. Tady vidím velký potenciál v car sharingu, dnes vlastnit "plechovku" je prestiž, tento trend se také postupně mění, města pomalu vytlačují auta na periferii, ať už je to formou emisních limitů, nebo rezidentního parkování.

+2/−3
doporučit
8.11.2019 14:38

T97o82m64á36š 73K41u29c16h75a14ř 3647751788471

Když to zkrátím:

1. Z 10 x vyšší kapacity na kg v reálu navýšení kapacity 20..30%.

2. "Nejdůležitější parametr" pro elektroauta - cena - neznámá, ale očekává se vyšší.

3. Nejedná se o blízkou budoucnost.

Tak nevím, na co že se to můžeme těšit..

+2/−3
doporučit
8.11.2019 12:38

J81a75n 36K57u92d32e77r69a 3346369205778

Ještě, že tu máme revoluci v akumulátorech každý měsíc. Něco jako svatý grál: termojaderná fúze, za 30 let... ;-D

+2/−3
doporučit
8.11.2019 9:00

K89r92i96s54t83ý90n91a 84Š95n62o42b77l60o81v76á 9252355873965

Mám úplně stejný pocit

+1/0
doporučit
9.11.2019 8:52

K37a37r10e19l 90B49a44r53t25á21k 3299233392106

A budou také hezky hořet?

+1/0
doporučit
8.11.2019 22:10

J63a62k39u23b 78B58o79h84o85n61ě84k 8235936799417

Náhodou to má velmi jednoduché řešení, prostě stačí ty atomy křemíku namačkat hodně blízko k sobě žádné bobtnání nebude ;-)

Zdroj:

https://www.smbc-comics.com/comic/2010-08-29

+1/0
doporučit
8.11.2019 14:17

M50i11r53o98s48l22a50v 62J91o86c62h 3442561473698

Dostat korunu za každý článek co psal o tom, že už brzo bude k dispozici výrazně lepší akumulátor, byl bych milionář. ;-D;-)

+1/−2
doporučit
8.11.2019 11:46

K84a42r29e48l 59K27u24č84e21r18a 7475561513230

Nejvyšší čas aby EK nařídila křemíku nebobtnat! ;-€

Jinak ty jejich těžké krátkodojezdovky nebudou lidi kupovat a planeta nebude zachráněna. :-/

+1/−2
doporučit
8.11.2019 8:57

P56a15v35e50l 73S82o70b28o68t39k61a 5500214

Smiřte se s přírodními zákony - vodíková bomba bude vždy silnější než atomová, atomová než klasická,... a spalování nafty bude vždy nad elektrochemickými ději.

+2/−10
doporučit
8.11.2019 10:10

P76e31t90e95r 45M38l48i91c10h 8794742413815

Dlouhe. Nechce se mi to cist.

Jen mne napadlo, ze kdyz je nafukovani takovy problem, tak by mozna fungovalo kremik uzavrit do pasti. Platky uhlik, kremik, uhlik. A nebo by slo vyrobit uhlikovy sacek a kremik nechat praskovy, at se v sacku nafukuje. Slo by to zalit vodivym gelem, aby to melo kontakt na kovovou elektrodu. Nebo tam dat nejaky spesl tvar a doufat, ze se to bude nekde dotykat.

Nebo by slo udelat tenke kremikove vlakna pokryte izolaci (vodivou vrstvou) a namotat je do civky nebo jen po obvodu kovoveho valce. Jakoze u vlakna muzu stanovit sirku. Obalovani (izolaci draty) je tez dlouho zname. Navijeci stroje tez. Mohlo by to byt tak, ze kremikova elektroda bude vlastne po obvodu baterie, plast a uvnitr bude druha.

+1/−6
doporučit
8.11.2019 7:49

P32e86t67r 87S39k74á93l20a 7777403566180

on by byl taky problem oznámit, že za rok a půl bude baterie s o třetinu vyšší kapacitou za stejnou cenu,protože by si polovička lidí radši počkala a část aut by byla neprodejná

0/−1
doporučit
10.11.2019 16:46

J15o73s85e24f 23Š59o18l97t76e12s 8184898260513

Rychlost dobíjení se již povedlo vyřešit. A je to překvapivě naprosto jednoduché. Po dobu nabíjení proudem až 6C je třeba baterii zahřát na 60 °C a po ukončení nabíjení ji zase prudce ochladit pod 40 °C.

0/−1
doporučit
8.11.2019 17:37

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Vémoly je mi líto. Bez něj bychom O2 arenu nevyprodali, říká šéf Oktagonu

Karlos Vémola a Attila Végh. První jmenovaný po dvou minutách padá v Oktagonu k zemi a píše tím další část příběhu,...

Najdete na iDNES.cz