náhledy
NOTAR vrtulník MD 900 Explorer
Autor: Mike Burdett, CC BY-SA 2.0
Schéma funkce NOTAR, červeně je vyznačen proud vzduchu způsobený Coandovým efektem.
Autor: public domain
Vrtulník Cierva W.4 "Drainpipe" z tohoto pohledu je zřejmé, proč se mu přezdívalo „okapová roura“
Autor: public domain
Kosmická loď Roton měla přistávat pomocí rotoru poháněného raketovými motory na koncích.
Autor: Alan Radecki, CC BY 2.5
Patent na záchranný „batoh“ s rotorem poháněným raketovými motory
Autor: public domain
Hiller YH-32 Hornet s náporovými motory na koncích listů
Autor: public domain
Sud-Ouest Ariel s Hot tips
Autor: Pline, CC BY-SA 3.0
Hot tips využíval i experimentální McDonnell XV-1.
Autor: public domain
Fairey Rotadyne měl znamenat revoluci v dopravě na krátké vzdálenosti.
Autor: Johannes Thinesen, CC BY-SA 2.5
Vrtulník Fairey Ultra-light Helicopter využíval Hot tips .
Autor: RuthAS, CC BY 3.0
Vrtulník SO.1221 Djinn se systémem Cold tips se vyráběl sériově.
Autor: Alan Wilson, CC BY-SA 4.0
Skládací vrtulník pro jednoho muže Dornier Do 32
Autor: Karl Kössler, CC BY-SA 3.0
Nizozemský H-3 Kolibrie měl ocasní rotor kvůli lepšímu řízení při nulové dopředné rychlosti.
Autor: public domain
Americký XH-26 Jet Jeep, s pulzačními motory na koncích rotorových listů, měl ocasní rotor kvůli lepšímu řízení při nulové dopředné rychlosti.
Autor: public domain